Wróć do listy wpisów
Google Ads Różne
Agencja SEO i SEM > Blog > Kampanie lokalne w Google Ads – krótki poradnik

Kampanie lokalne w Google Ads – krótki poradnik

Kampanie lokalne w Google Ads – krótki poradnik

Specyficzną formą reklam Google Ads (dawniej AdWords) są kampanie lokalne, pozwalające prowadzić Twoich potencjalnych klientów do fizycznych lokalizacji, w których prowadzisz swój biznes. Niezależnie od tego, czy masz sieć sklepów, obiektów turystycznych, warsztatów samochodowych czy kawiarni, ten sposób prowadzenia reklamy online może okazać się dla Ciebie idealny. Sprawdź nasz kompleksowy poradnik, z którego dowiesz się, czym są lokalne kampanie Google Ads, jakie korzyści przynoszą przedsiębiorcom i jak skonfigurować swoje własne reklamy.

Kampania lokalna w Google Ads

Ile razy zdarzało Ci się, będąc w obcym mieście, otwierać Mapy Google i podążać za ich wskazówkami, by trafić do celu? A może dzień przed wyjazdem sprawdzasz na swoim laptopie trasę, poszukując sklepu lub restauracji, które chcesz odwiedzić? W podobny sposób wielu internautów może próbować dotrzeć do Twoich własnych lokalizacji. Aby im to ułatwić, postaw na promocję w sieci i sprawdź, jak reklamy działające na styku Google Ads i Google Moja Firma mogą pomóc Ci promować biznes.

Czym właściwie jest kampania lokalna w Google Ads

Zanim przejdziemy do omówienia zalet oraz sposobu konfigurowania kreacji, warto precyzyjnie wytłumaczyć, czym są lokalne kampanie. Sama ich nazwa może wydawać się nieco myląca – określenie „lokalne” sugeruje, że to typ reklamy dla najmniejszych biznesów. Tymczasem, aby móc z niej skorzystać, musisz prowadzić średniej wielkości firmę, która posiada kilka stacjonarnych lokalizacji.

Głównym zadaniem tego rodzaju reklam, wyświetlających się (co oczywiste) w Mapach Google, ale również w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej oraz na YouTube i w innych usługach amerykańskiego giganta, jest doprowadzenie do Twoich miejsc jak największej liczby użytkowników, którzy weszli w interakcję z reklamą. Dzięki temu, że system korzysta z uczących się algorytmów, taka kreacja daje skuteczną możliwość dotarcia do osób zainteresowanych nabyciem konkretnych produktów lub usług.

Korzystanie z kampanii lokalnej pozwala realizować cele w wymiarach offline oraz online, z jednej strony skupiając się na przyciągnięciu jak największej liczby osób do stacjonarnych sklepów, z drugiej – pozwalając promować markę w popularnych usługach Google.

Jakie są korzyści kampanii lokalnej Google Ads

Coraz większe zainteresowanie tą formą promocji nie jest przypadkowe, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę szereg benefitów, jakich dostarcza ona przedsiębiorcom. Prezentacja danego sklepu lub biura w Mapach Google wpływa na pozytywne postrzeganie marki przez klienta, który otrzymuje komunikat, że w swojej okolicy może nabyć interesujący go produkt lub usługę. Inne wymierne zalety korzystania z kampanii lokalnych w Google Ads to m.in.:

  • kierowanie precyzyjnych komunikatów reklamowych do osób zainteresowanych Twoją ofertą,
  • możliwość optymalizowania budżetu reklamowego,
  • ustalanie dziennego budżetu,
  • relatywnie niewielki koszt pozyskania klienta,
  • prezentowanie wskazówek dojazdu i danych kontaktowych firmy w Mapach Google,
  • szansa na efektywny i niedrogi remarketing,
  • możliwość dostosowania stawek reklamowych do atrakcyjności danej lokalizacji, dnia itp.,
  • widoczność reklam w serwisach o zasięgu regionalnym i lokalnym.

Jeśli do promocji swojej firmy w internecie wykorzystujesz działania SEO, zwróć uwagę na fakt, że działania prowadzone na styku Google Ads i Google Moja Firma mogą być również świetnym uzupełnieniem lokalnego pozycjonowania Twojego biznesu.

Google Ads

Jak stworzyć lokalną kampanię

Stworzenie kampanii lokalnej możliwe jest dopiero wówczas, gdy na koncie Google Ads zliczane są konwersje dokonane po odwiedzeniu stacjonarnego sklepu lub punktu usługowego. Pamiętaj, że do skorzystania z tej formy kreacji niezbędne jest także posiadanie konta w Google Moja Firma oraz dodanie swojego biznesu do usługi Google Maps.

Jak dodać stronę do Google Moja Firma

Jeśli posiadasz konto w usłudze, po prostu dodaj do map lokalizację swoich stacjonarnych oddziałów lub zacznij nimi zarządzać, jeżeli ktoś (np. klient) umieścił je w mapach przed Tobą. Jeśli nie masz profilu Google Moja Firma, musisz go założyć, postępując według naszych poniższych wskazówek.

  1. Zaloguj się na swoje konto Google lub utwórz nowe konto, jeśli jeszcze go nie masz.
  2. Przejdź na stronę Google Moja Firma, klikając w link: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/
  3. Kliknij przycisk „Rozpocznij teraz” lub „Zacznij” w prawym górnym rogu ekranu.
  4. Wpisz nazwę swojej firmy w pole wyszukiwania. Możliwe, że pojawi się lista sugerowanych wizytówek. Sprawdź, czy wśród nich nie ma już utworzonej wizytówki Twojej firmy. Jeśli nie ma, kliknij przycisk „Dodaj mój biznes”.
  5. Wybierz kategorię swojego biznesu i wypełnij pozostałe informacje, takie jak adres, godziny otwarcia, numer telefonu, adres e-mail itp.
  6. Zostaniesz poproszony o zweryfikowanie informacji o swojej firmie. Możesz to zrobić na kilka sposobów, na przykład poprzez telefon lub pocztę.
  7. Po weryfikacji Twoja wizytówka Google Moja Firma będzie gotowa i widoczna dla użytkowników wyszukiwarki.

Pamiętaj, by uzupełnić wszystkie niezbędne dane, włącznie z informacjami o produkcie/usłudze, dodaniem zdjęć czy informacji o promocjach. Dzięki temu Twoja wizytówka będzie atrakcyjniejsza dla potencjalnych klientów, a sama firma zyska większą widoczność w wyszukiwarce.

Szczegółowe informacje dotyczące tego, jak założyć konto Google Moja Firma i jak dodać wizytówkę znajdziesz na naszym blogu w poradnikach pt.:

Chcesz być widoczny dla klientów w swojej okolicy? Wypróbuj nasze usługi pozycjonowania lokalnego! Zapytaj o szczegóły naszych planów już teraz.

kampanie lokalne Google

Konfiguracja lokalnej kampanii

Mając konto Google Moja Firma oraz dodane stacjonarne lokalizacje, możesz rozpocząć konfigurowanie swojej reklamy. W tym celu zaloguj się na konto Google Ads i wybierz „Kampanie”, a następnie ikonę plusa i „Nowa kampania” z menu po lewej stronie. W oknie „Nowa kampania” kliknij „Wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje”. Teraz czas na określenie lokalizacji, na które promowana ma być reklama.

W lokalnych kampaniach Google Ads nie musisz reklamować wszystkich swoich punktów czy sklepów – miejsca wybierasz z listy zawierającej adresy wizytówek z konta Google Moja Firma, powiązanego wcześniej z kontem Google Ads. Promocja na wybrane lokalizacje, a także na ich najbliższe okolice będzie kierowana w sposób zautomatyzowany.

Kolejnym krokiem jest określenie nazwy reklamy, języka, budżetu oraz wybór strategii ustalania stawek – podobnie jak przy tradycyjnych reklamach. Należy też określić czas trwania – Google zaleca, by było to minimum 30 dni.

Konfiguracja lokalnej kampanii przypomina tworzenie reklam elastycznych, dlatego w panelu musisz również uzupełnić takie elementy jak:

  • nagłówki reklamowe,
  • treści komunikatów,
  • wezwania do działania,
  • końcowe adresy URL,
  • grafiki i obrazy,

a więc wszystkie zasoby, których Google potrzebuje do generowania reklam odpowiadających miejscu ich wyświetlania. Więcej informacji na temat konfigurowania kampanii lokalnych w Google Ads znajdziesz, odwiedzając Oficjalny Support Google.

Lokalne kampanie Google Ads – prosto do Twojej firmy!

Uruchomienie kampanii lokalnej Google Ads może pomóc potencjalnym klientom trafiać do Twoich stacjonarnych sklepów lub punktów usługowych, zwiększając prawdopodobieństwo konwersji. Jeśli chcesz cieszyć się pełnią korzyści, które zapewnia profesjonalnie skonfigurowana reklama online, ale brakuje Ci doświadczenia lub nie masz czasu, by zajmować się tym samodzielnie, zgłoś się do nas. Skorzystaj ze wsparcia ekspertów od kampanii Google Ads z Grupy TENSE i sprawdź, jak, jak możemy pomóc Ci rozwijać biznes w lokalnym środowisku.