Co to jest SEO?

Na SEO (ang. Search Engine Optimization) sk┼éadaj─ů si─Ö dzia┼éania optymalizacyjne pod k─ůtem wyszukiwarek internetowych, kt├│rych celem jest zwi─Ökszenie ruchu na stronie internetowej. Ruch ten oczywi┼Ťcie powinien przek┼éada─ç si─Ö na konwersj─Ö ÔÇô wi─Öksz─ů sprzeda┼╝ w sklepie internetowym czy liczb─Ö nap┼éywaj─ůcych zapyta┼ä od potencjalnych klient├│w.

Cho─ç cz─Östo stosowane jest zamiennie z poj─Öciem pozycjonowania stron, SEO w rzeczywisto┼Ťci jest g┼é├│wn─ů sk┼éadow─ů ca┼éego procesu promowania witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.

Nie tylko statystyki, ale do┼Ťwiadczenia ka┼╝dego z nas wskazuj─ů na to, ┼╝e jedynie garstka os├│b odwiedza drug─ů stron─Ö wynik├│w. Po wpisaniu s┼éowa kluczowego w wyszukiwarce Google najcz─Ö┼Ťciej klikamy w jedn─ů z pierwszych pozycji (TOP 3) lub scrollujemy troch─Ö ni┼╝ej do dalszych stron z TOP 10. Pr─Ödzej wpiszemy nowe has┼éo, ni┼╝ przeklikamy si─Ö na legendarn─ů, drug─ů stron─Ö w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Przeczytaj również: Zlecasz działania SEO? Zobacz, dlaczego i jak monitorować pozycje serwisu w Google!

Dzia┼éania z zakresu pozycjonowania maj─ů wi─Öc na celu uzyskanie jak najwy┼╝szej pozycji serwisu dla s┼é├│w kluczowych okre┼Ťlonych wcze┼Ťniej w strategii SEO. Ten poradnik b─Ödzie dla Ciebie odpowiedni, je┼Ťli zastanawiasz si─Ö:

  1. Jak dobrze robi─ç SEO dla strony internetowej? Krok po kroku wyja┼Ťniamy jakie czynniki wp┼éywaj─ů na pozycje w Google.
  2. Jak zacz─ů─ç SEO dla swojego serwisu?
  3. Jak poprawi─ç SEO swojej strony? Je┼Ťli korzysta┼ée┼Ť ju┼╝ z us┼éug specjalist├│w lub te┼╝ samemu pr├│bowa┼ée┼Ť optymalizowa─ç swoj─ů witryn─Ö lub sklep internetowy, ale nie wszystko posz┼éo po Twojej my┼Ťli.

Elementy SEO w wyszukiwarce Google

In┼╝ynierowie Google trzymaj─ů w ┼Ťcis┼éej tajemnicy dok┼éadne czynniki rankingowe, na podstawie kt├│rych dzia┼éa tworzona przez nich wyszukiwarka. Ch─Ötnie natomiast dziel─ů si─Ö og├│lnymi wskaz├│wkami oraz odpowiadaj─ů na pytania specjalist├│w SEO. Na bazie informacji zawartych w dokumentacji wyszukiwarki Google oraz zdobytego do┼Ťwiadczenia jeste┼Ťmy w stanie wyr├│┼╝ni─ç najwa┼╝niejsze czynniki rankingowe brane pod uwag─Ö przez algorytmy wyszukiwarek.

Na pozycjonowanie stron www sk┼éadaj─ů si─Ö dzia┼éania SEO on-site oraz SEO off-site (nazywane r├│wnie┼╝ on page i off page SEO). Pierwsze z nich dotycz─ů technicznej optymalizacji strony internetowej, dzi─Öki kt├│rej roboty wyszukiwarki (tzw. googleboty) mog─ů bez problem├│w indeksowa─ç kolejne podstrony i rozumie─ç ich tre┼Ť─ç. Drugie natomiast skupiaj─ů si─Ö na dzia┼éaniach promocyjnych poza witryn─ů, np. pozyskiwaniu warto┼Ťciowych link├│w zewn─Ötrznych.

Ca┼éy proces optymalizacji strony internetowej rozpocz─ů─ç nale┼╝y od profesjonalnego audytu SEO oraz doboru odpowiednich s┼é├│w kluczowych wpisywanych przez u┼╝ytkownik├│w do wyszukiwarki Google. Audyt SEO zidentyfikuje najwi─Öksze problemy, kt├│re mog─ů sta─ç na przeszkodzie w uzyskaniu wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Analiza s┼é├│w kluczowych na podstawie obecnej oferty, asortymentu w sklepie internetowym czy tematyki podj─Ötej w artyku┼éach blogowych pozwoli natomiast okre┼Ťli─ç potencja┼é SEO strony internetowej. Na tym etapie warto zwr├│ci─ç r├│wnie┼╝ uwag─Ö na profil link├│w ÔÇô o tym jednak opowiemy w dalszej cz─Ö┼Ťci poradnika.

 

Indeksacja w SEO - dlaczego jest wa┼╝na?

Zanim zajmiesz si─Ö wdra┼╝aniem strategii SEO na swojej stronie internetowej, powiniene┼Ť zadba─ç o prawid┼éow─ů indeksacj─Ö wszystkich tre┼Ťci. Jest to kluczowa kwestia ÔÇô ┼╝eby poszczeg├│lne podstrony mog┼éy pojawi─ç si─Ö w wynikach wyszukiwania, roboty Google musz─ů mie─ç do nich dost─Öp. W tej cz─Ö┼Ťci poradnika nasi specjali┼Ťci ds. SEO wyt┼éumacz─ů Ci m.in.:

  • jak poprawnie konfigurowa─ç plik robots.txt dzi─Öki dyrektywom Allow, Disallow i UserAgent,
  • czym s─ů meta tagi i dlaczego s─ů istotne w SEO,
  • co to jest semantyczne SEO i jak naprawd─Ö Google analizuje strony?
  • dlaczego powiniene┼Ť utworzy─ç map─Ö witryny,
  • jak zwalczy─ç duplikacj─Ö tre┼Ťci dzi─Öki linkom kanonicznym,
  • czy linkowanie wewn─Ötrzne jest istotne w pozycjonowaniu strony internetowej,
  • jak wys┼éa─ç pro┼Ťb─Ö o indeksacj─Ö w Google Search Console.

Dalsza optymalizacja strony internetowej nie przyniesie skutk├│w, je┼Ťli roboty Google nie b─Öd─ů w stanie dotrze─ç do jej adres├│w URL czy ich zaindeksowa─ç. Aby uzyska─ç efekty, na samym pocz─ůtku warto przeprowadzi─ç dzia┼éania SEO, kt├│re dotyczy─ç b─Öd─ů element├│w w obr─Öbie strony.

Meta tagi
Niekt├│re meta znaczniki maj─ů istotny wp┼éyw na SEO, a co za tym idzie, na widoczno┼Ť─ç strony w wyszukiwarce. To z kolei cz─Östo jest niezb─Ödne, aby dotrze─ç do potencjalnych klient├│w czy czytelnik├│w ÔÇô im wy┼╝ej w wyszukiwarce strona si─Ö znajduje, tym wi─Öksze prawdopodobie┼ästwo, ┼╝e w ni─ů wejdziemy.
Sitemapa
Mapa strony internetowej zawiera wszystkie adresy URL z danej kategorii zaopatrzone w specjalne tagi XML. Mo┼╝emy utworzy─ç map─Ö witryny zar├│wno dla ca┼éego serwisu, jak i listy podzielone ze wzgl─Ödu na rodzaj podstrony (produkt, kategoria, news) czy grafiki. Udost─Öpniaj─ůc j─ů robotom wyszukiwarki Google, mo┼╝emy przy┼Ťpieszy─ç indeksacj─Ö strony i zadba─ç o regularne crawlowanie jej zasob├│w.
Link kanoniczny
Canonical link zapobiega duplikacji tre┼Ťci strony internetowej. Z punktu widzenia SEO istotne jest, by poszczeg├│lne podstrony posiada┼éy unikaln─ů tre┼Ť─ç. Je┼Ťli jednak z jakiego┼Ť powodu podobny content wyst─Öpuje pod r├│┼╝nymi adresami URL (np. przez zastosowanie filtr├│w w nawigacji fasetowej czy konfiguracji koloru produktu), konieczne jest odpowiednie ustawienie link├│w kanonicznych.
Linkowanie wewn─Ötrzne
Google odnajduje kolejne podstrony na Twojej witrynie dzi─Öki linkom umieszczonym w tre┼Ťci czy menu g┼é├│wnym. Linkowanie wewn─Ötrzne odgrywa wi─Öc istotn─ů rol─Ö w indeksowaniu oraz rozprowadzaniu tzw. PageRank pomi─Ödzy kolejne adresy URL. Dodatkowo, dzi─Öki umieszczaniu w tekstach zakotwiczenia s┼é├│w kluczowych, masz szans─Ö na poprawienie ich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.
Przekierowania stałe 301
Kiedy adresy URL ulegaj─ů zmianie lub na przyk┼éad przenosisz swoj─ů stron─Ö pod inn─ů domen─Ö, koniecznie musisz przekierowa─ç zar├│wno potencjalnych klient├│w, jak i roboty Google na now─ů podstron─Ö. W tym celu mo┼╝esz zastosowa─ç przekierowanie 301, kt├│re jest tzw. przekierowaniem sta┼éym. Kr├│tko m├│wi─ůc, dajesz nim do zrozumienia, ┼╝e stare adresy URL powinny zosta─ç zast─ůpione w indeksie nowymi.
Przekierowania tymczasowe 302
Opr├│cz przekierowa┼ä sta┼éych istniej─ů tak┼╝e te tymczasowe, wykorzystywane gdy dana podstrona z definicji tylko na kr├│tki czas przestaje by─ç dost─Öpna (np. w sytuacji kiedy brakuje produktu w magazynie lub nale┼╝a┼é on do sezonowej oferty). W przypadku tymczasowych przekierowa┼ä kod odpowiedzi serwera wynosi 302, 303 lub 307. R├│┼╝nica z punktu widzenia SEO jest kolosalna ÔÇô sprawd┼║ dlaczego!
Mobile First Index
Wydajno┼Ť─ç strony internetowej zyska┼éa na znaczeniu wraz ze wzrostem popularno┼Ťci urz─ůdze┼ä mobilnych. Ka┼╝dy z nas na co dzie┼ä korzysta z wyszukiwarek internetowych na swoich telefonach, nie tylko przebywaj─ůc poza domem, ale te┼╝ wyleguj─ůc si─Ö na kanapie. W interesie Google by┼éo wi─Öc wprowadzenie Mobile First Index, kt├│re ma ogromne znaczenie tak┼╝e pod k─ůtem SEO.
Atrybut hreflang
Je┼Ťli na Twojej stronie wyst─Öpuj─ů r├│┼╝ne wersje j─Özykowe, powiniene┼Ť zastosowa─ç specjalny tag HTML z tzw. atrybutem hreflang. Wska┼╝e on robotom wyszukiwarek internetowych, ┼╝e witryna jest dost─Öpna w kilku j─Özykach, a tak┼╝e zapobiegnie b┼é─Ödom w indeksacji podstron. Nasi specjali┼Ťci SEO doradz─ů, jak poprawnie skonfigurowa─ç wersje j─Özykowe na Twojej stronie.

SEO techniczne - jak to zrobi─ç?

Na podstawie wykonanego wcze┼Ťniej audytu SEO nale┼╝y wykona─ç pe┼én─ů optymalizacj─Ö strony internetowej. Techniczne SEO skupia si─Ö na wprowadzeniu zmian w kodzie ┼║r├│d┼éowym witryny w taki spos├│b, by jej poszczeg├│lne elementy by┼éy zgodne z wytycznymi Google.

Optymalizacja stron to istotny element strategii SEO, kt├│ry ma olbrzymi wp┼éyw na pozycje w wynikach wyszukiwania. Nawet je┼Ťli posiadasz ┼Ťwietnie opisan─ů ofert─Ö czy ÔÇô jak w przypadku sklepu e-commerce ÔÇô bogaty asortyment produkt├│w, mo┼╝esz nie uzyskiwa─ç dobrych wynik├│w ze wzgl─Ödu na b┼é─Ödy w optymalizacji strony. Z punktu widzenia SEO, strony internetowe dziel─ů si─Ö na ┼║le i dobrze zoptymalizowane. Tylko te drugie maj─ů szans─Ö na pe┼éne wykorzystanie swojego potencja┼éu.

W poprzedniej cz─Ö┼Ťci wyr├│┼╝nili┼Ťmy czynniki, kt├│re wp┼éywaj─ů na poprawne indeksowanie. W kolejnych rozdzia┼éach opowiemy o optymalizacji pod k─ůtem okre┼Ťlonych s┼é├│w kluczowych. Poni┼╝ej znajdziesz natomiast artyku┼éy dotycz─ůce pozosta┼éych element├│w technicznych, na kt├│re warto zwr├│ci─ç uwag─Ö.

White Hat SEO
W wytycznych Google znajdziemy informacje na temat dozwolonych technik pozycjonowania stron internetowych oraz czynnik├│w, na kt├│re algorytmy wyszukiwarek patrz─ů przychylnym okiem. Nazywamy je potocznie technikami White Hat SEO. Dzia┼éania optymalizacyjne, kt├│re wchodz─ů w ich zakres, z definicji nie powinny negatywnie wp┼éywa─ç na pozycje Twojej strony w wyszukiwarce Google.
Black Hat SEO
Optymalizacja strony mo┼╝e r├│wnie┼╝ zosta─ç wykonana niezgodnie z wytycznymi wyszukiwarki, z u┼╝yciem technik, kt├│re maj─ů "sztucznie" podbi─ç pozycje kosztem jako┼Ťci witryny. Takie techniki nazywamy Black Hat SEO. Dowiedz si─Ö, jakie dzia┼éania wchodz─ů w ich zakres i dlaczego powiniene┼Ť zwraca─ç na nie uwag─Ö podczas optymalizacji tre┼Ťci strony internetowej i kodu ┼║r├│d┼éowego.
Gray Hat SEO
Pozycjonowanie strony może również balansować między technikami dozwolonymi a tymi, których Google zaleca się wystrzegać. Poruszanie się po tej cienkiej linii nazywamy technikami Gray Hat SEO. Do technik szarego kapelusza zalicza się nie tylko optymalizację kodu źródłowego, ale też wiele ze sposobów link buildingu, o których opowiemy w kolejnych rozdziałach naszego poradnika SEO.
Nagłówki H1, H2, H3
Struktura tre┼Ťci ma du┼╝e znaczenie w optymalizacji stron internetowych. Dzi─Öki odpowiednio zastosowanym nag┼é├│wkom H1-H6, roboty wyszukiwarek lepiej zrozumiej─ů teksty, kt├│re publikujesz. Opr├│cz u┼╝ycia w nich odpowiednich s┼é├│w kluczowych, istotna jest r├│wnie┼╝ hierarchia Hx. Dowiedz si─Ö, jak planowa─ç nag┼é├│wki, by uzyska─ç jak najlepsze efekty w SEO.
Adres URL
Istnieje wiele wytycznych dotycz─ůcych tworzenia adres├│w URL w serwisie. Dowiedz si─Ö, jak skonstruowa─ç adresy przyjazne zar├│wno dla u┼╝ytkownika, jak i wyszukiwarek internetowych. Czy powiniene┼Ť stosowa─ç w nich s┼éowa kluczowe? Nasz specjalista SEO wyja┼Ťni Ci to krok po kroku.
Certyfikat SSL
Chocia┼╝ mo┼╝e wydawa─ç si─Ö, ┼╝e certyfikat SSL nie ma z SEO wiele wsp├│lnego, w rzeczywisto┼Ťci stanowi on podstaw─Ö, bez kt├│rej trudno konkurowa─ç w Google z innymi stronami. Bezpiecze┼ästwo danych u┼╝ytkownik├│w jest jednym z priorytet├│w wyszukiwarki, dlatego promuje ona witryny, kt├│re podzielaj─ů ten pogl─ůd.
B┼é─ůd 404
Kiedy w Twoim sklepie internetowym znika produkt lub ca┼éa kategoria, w ich miejsce pojawia si─Ö strona b┼é─Ödu 404, kt├│ra informuje u┼╝ytkownika oraz boty internetowe, ┼╝e dany zas├│b nie jest dost─Öpny pod danym adresem URL. Dowiedz si─Ö, jak poprawnie optymalizowa─ç error 404, by nie wp┼éyn─ů┼é negatywnie na SEO i pozycje Twojego serwisu w wyszukiwarce.
Ścieżka powrotu
Nawigacja okruszkowa (z ang. breadcrumbs) zawiera linki tekstowe odzwierciedlaj─ůce ┼Ťcie┼╝k─Ö u┼╝ytkownika do danej podstrony. Pomaga u┼╝ytkownikom odnale┼║─ç si─Ö w strukturze strony, a pod k─ůtem SEO stanowi istotne linkowanie wewn─Ötrzne. W naszym artykule t┼éumaczymy, jak poprawnie zoptymalizowa─ç nawigacj─Ö okruszkow─ů, by by┼éa przyjazna u┼╝ytkownikom i robotom wyszukiwarki Google.
Crawl budget
Bud┼╝et indeksowania witryny to limit zasob├│w, jakie podczas jednej sesji mo┼╝e przetworzy─ç robot. Wyszukiwarka Google ka┼╝dej stronie nadaje inny crawl budget, kt├│ry wynika m.in. z szybko┼Ťci ┼éadowania, popularno┼Ťci czy cz─Östotliwo┼Ťci pojawiania si─Ö nowych podstron. Je┼Ťli zale┼╝y nam, by przy┼Ťpieszy─ç indeksacj─Ö nowych tre┼Ťci, powinni┼Ťmy uwa┼╝niej przyjrze─ç si─Ö optymalizacji strony pod k─ůtem bud┼╝etu crawlowania.
Mapa przekierowań
Podczas migracji serwisu na inny system zarz─ůdzania, cz─Östo zmianom ulegaj─ů poszczeg├│lne adresy URL. Wynika to ze sposobu, w jaki dany CMS generuje slugi (czyli unikalne ci─ůgi znak├│w, kt├│re znajdziesz zazwyczaj po nazwie domeny w adresie URL podstrony) dla produkt├│w czy wpis├│w blogowych. Podczas migracji nale┼╝y pami─Öta─ç o wykonaniu mapy przekierowa┼ä starych adres├│w URL na nowe, by unikn─ů─ç spadk├│w pozycji. W przeciwnym wypadku mo┼╝emy utraci─ç efekty SEO, kt├│re wcze┼Ťniej wypracowali┼Ťmy.

Słowa kluczowe w SEO

Wyszukiwarka Google opiera si─Ö w du┼╝ej mierze na s┼éowach kluczowych, kt├│re u┼╝ytkownicy wpisuj─ů w niej w celu odnalezienia konkretnych informacji na dany temat. Dzi─Öki specjalistycznym narz─Ödziom jeste┼Ťmy w stanie zidentyfikowa─ç konkretne frazy ciesz─ůce si─Ö popularno┼Ťci─ů w danej bran┼╝y.

Je┼Ťli naszym celem jest na przyk┼éad uzyskanie wi─Ökszego ruchu z organicznych wynik├│w wyszukiwania dla artyku┼éu dotycz─ůcego naprawy bram gara┼╝owych, powinni┼Ťmy zacz─ů─ç od zdefiniowania listy odpowiednich s┼é├│w kluczowych dla tego tematu. W┼Ťr├│d wszystkich potencjalnych klient├│w zainteresowanych podobn─ů us┼éug─ů znajd─ů si─Ö tacy, kt├│rzy wpisz─ů w wyszukiwarce podobne zapytania. Jeste┼Ťmy dzi─Öki temu w stanie zidentyfikowa─ç najwa┼╝niejsze grupy fraz kluczowych do pozycjonowania.

Tylko ma┼éy procent potencjalnych klient├│w wpisze zapytanie pe┼énym zdaniem. Przyzwyczaili┼Ťmy si─Ö bowiem, ┼╝e Google podsuwa nam trafne informacje na podstawie nawet kr├│tkiego, og├│lnego wyra┼╝enia. D┼éu┼╝sze zapytania ciesz─ů si─Ö mniejsz─ů popularno┼Ťci─ů ÔÇô s┼éowa kluczowe z d┼éugim ogonem (tzw. long tail) to frazy sk┼éadaj─ůce si─Ö z minimum trzech wyraz├│w lub liczb. Opr├│cz nich w SEO wyr├│┼╝niamy r├│wnie┼╝:

  1. og├│lne s┼éowa kluczowe (generyczne, money keywords) ÔÇô maj─ů najwi─Öksz─ů wyszukiwalno┼Ť─ç, lecz najmniejszy procent konwersji, np. buty,
  2. frazy brandowe, kt├│re zawieraj─ů w sobie nazw─Ö danej marki, np. buty nike,
  3. geolokalizowane s┼éowa kluczowe ÔÇô u┼╝ywane, gdy u┼╝ytkownik├│w interesuj─ů produkty i us┼éugi w danym mie┼Ťcie lub wojew├│dztwie, np. pozycjonowanie pozna┼ä.

Nasi specjali┼Ťci ds. SEO przygotowali szereg poradnik├│w, kt├│re dotycz─ů temat├│w zwi─ůzanych ze s┼éowami kluczowymi. Dowiesz si─Ö z nich, jak odpowiednio umieszcza─ç je w tre┼Ťci, by wyszukiwarka Google nie zastosowa┼éa wobec Twojej witryny filtr├│w i dzia┼éa┼ä r─Öcznych.

Kanibalizacja słów kluczowych
Dobieraj─ůc s┼éowa kluczowe dla poszczeg├│lnych podstron w serwisie, nale┼╝y uwa┼╝a─ç, by poszczeg├│lne adresy by┼éy optymalizowane pod unikalne wyra┼╝enia. Posiadaj─ůc kilka adres├│w URL pozycjonowanych pod jedn─ů grup─Ö s┼é├│w kluczowych, mo┼╝esz doprowadzi─ç do tzw. kanibalizacji. W tej sytuacji nie b─Ödziesz w stanie utrzyma─ç stabilnych wynik├│w w Google.
Keywords density
W zale┼╝no┼Ťci od kilku istotnych czynnik├│w s┼éowo kluczowe powinno wyst─Öpowa─ç w tek┼Ťcie z okre┼Ťlon─ů cz─Östotliwo┼Ťci─ů. W przeciwnym wypadku mo┼╝emy traci─ç efekty przez zbyt ma┼ée lub za wysokie nasycenie frazami. Z naszego poradnika SEO dowiesz si─Ö, jak optymalizacja tre┼Ťci pod tym k─ůtem mo┼╝e pom├│c Ci uzyska─ç wy┼╝sze pozycje w wyszukiwarkach internetowych.

SEO Q&A

Ile kosztuje SEO?

Koszt dzia┼éa┼ä SEO zale┼╝ny jest w du┼╝ej mierze od zakresu optymalizacji, kt├│re nale┼╝y wykona─ç w przypadku danego serwisu. Innym czynnikiem jest konkurencyjno┼Ť─ç bran┼╝y, w kt├│rej chcemy si─Ö pozycjonowa─ç. Sprawd┼║ cennik pozycjonowania, by dowiedzie─ç si─Ö wi─Öcej.

Jak wygl─ůda praca w SEO?

Specjalista SEO w swojej codziennej pracy dba o widoczno┼Ť─ç Klient├│w w wynikach wyszukiwania Google. Do codziennych zada┼ä nale┼╝e─ç mo┼╝e wykonywanie audyt├│w SEO, przeprowadzanie optymalizacji na podstawie wcze┼Ťniejszych analiz, czy dzia┼éania pod k─ůtem linkbuildingu. Popularna ┼Ťcie┼╝ka kariery rozpoczyna si─Ö od M┼éodszego Specjalisty (Junior), kolejnymi etapami mo┼╝e by─ç Starszy Specjalista SEO, SEO Team Leader lub Expert SEO. Wi─Öcej o zawodzie specjalisty SEO przeczytasz w artykule: Jak zosta─ç specjalist─ů SEO i na czym polega praca pozycjonera?

Jak zacz─ů─ç z SEO?

Pierwszym krokiem do dzia┼éa┼ä SEO dla swojej witryny jest przede wszystkim nauka. Algorytmy Google s─ů niezwykle skomplikowane – bez niezb─Ödnego do┼Ťwiadczenia, trudno uzyska─ç dobre efekty. Konieczna b─Ödzie na pewno mozolna praca, kt├│r─ů mo┼╝esz przy┼Ťpieszy─ç, korzystaj─ůc z us┼éug agencji SEO.

Z jakich narz─Ödzi SEO korzystaj─ů specjali┼Ťci?

Ka┼╝dy do┼Ťwiadczony specjalista SEO potrafi pos┼éugiwa─ç si─Ö kilkoma lub nawet kilkunastoma narz─Ödziami, kt├│re u┼éatwiaj─ů mu codzienn─ů prac─Ö, analiz─Ö danych i p├│┼║niejsze optymalizacje. Do podstawowych narz─Ödzi nale┼╝─ů: Google Search Console, Google Analytics, czy Google Tag Manager. W przypadku audyt├│w przydatne s─ů programy typu Screaming Frog, czy Sitebulb. S┼éowa kluczowe oraz odpowiedni content zaplanowa─ç mo┼╝na dzi─Öki narz─Ödziom Senuto, Semstorm, Surfer SEO, czy Contadu. Do popularnych nale┼╝─ů te┼╝ zagraniczne softy, kt├│re ┼é─ůcz─ů w sobie wiele funkcjonalno┼Ťci, takie jak Ahrefs, Semrush, czy Majestic.

Przeczytaj r├│wnie┼╝: