Wróć do listy wpisów
Google Ads Reklama
Agencja SEO i SEM > Blog > Co to jest Google Smart Shopping

Co to jest Google Smart Shopping

Co to jest Google Smart Shopping

Każdy z nas kupił kiedyś coś pod wpływem impulsu lub dlatego że akurat była promocja. Ostatecznie okazało się jednak, że ten zakup był po prostu błędem, ponieważ nie potrzebowaliśmy tego produktu. Smart shopping natomiast opiera się na przemyślanych decyzjach, ale to nie tylko planowanie zakupów. Google nieprzypadkowo nazwał tak jedną z najnowszych kampanii, która podbija internet.

Google Smart Shopping – co to jest?

Google Smart Shopping wykorzystuje sztuczną inteligencję nie tylko po to, aby zmniejszyć liczbę roboczogodzin potrzebnych do optymalizacji kampanii, ale także po to, by zrobić więcej z tymi godzinami. Reklamodawcy muszą tylko wpisać cel i budżet kampanii, a inteligentne zakupy zajmą się resztą dzięki automatycznemu określaniu stawek i umieszczaniu reklam. Inteligentne reklamy produktowe są także dostosowywane do potrzeb dostawców o mniejszych budżetach, dzięki czemu potrzebują oni mniej czasu na zmiany w strategiach.

Działanie Google Smart Shopping

Mniej czasu na zarządzanie kampaniami nie oznacza niższego ROI. Wręcz przeciwnie, wczesne testy Google wykazały, że reklamodawcy korzystający z inteligentnych kampanii produktowych mieli o ponad 20% wyższą wartość konwersji przy tych samych wydatkach.

Smart Shopping pobiera reklamę produktu z istniejącego pliku danych o produktach na koncie Google Merchant Center, który jest już połączony z kontem Google Ads, gdy korzystasz ze standardowych kampanii produktowych. Podobnie jak w przypadku automatycznych, elastycznych reklam w wyszukiwarce inteligentne zakupy wykorzystują systemy uczące się, by wyświetlać potencjalnym klientom najlepsze i najtrafniejsze kombinacje Twoich treści wizualnych oraz tekstowych w wynikach wyszukiwania, sieci reklamowej i nie tylko. Według Google proces optymalizacji, który prowadzi do produkcji reklam o najwyższej możliwej wartości konwersji, trwa około 15 dni.

co to jest GSS

Wymagania GSS

Każdy użytkownik, który ma plik danych Merchant Center, może utworzyć inteligentną kampanię produktową. Na swoim koncie Google Ads możesz przygotować do 100 aktywowanych lub zawieszonych (zdezaktywowanych, nieprowadzonych w danym momencie) inteligentnych kampanii produktowych. Aby osiągnąć najlepsze wyniki, zaleca się łączenie inteligentnych kampanii zakupowych, gdy tylko jest to możliwe.

W Europie można korzystać z inteligentnych kampanii produktowych w połączeniu z dowolną usługą porównywania cen. Reklamy są wyświetlane na stronach wyników wyszukiwania i innych platformach wybranych przez porównywarkę.

Konfiguracja inteligentnych kampanii produktowych Google

Smart Shopping łączy regularne zakupy i remarketing w sieci Visual Network. Jeśli prowadzisz kampanie tego typu na istniejącym koncie, zatrzymaj je, zanim zaczniesz promować te same produkty za pomocą Smart Shopping. Jeśli chcesz wiedzieć, jaki powinien być Twój budżet, skorzystaj z danych z istniejących już standardowych kampanii zakupowych i displayowych. Przeniesienie takich samych kosztów do inteligentnych kampanii produktowych nie jest złym pomysłem na początek i możesz skutecznie porównywać sukces każdego typu kampanii.

smart zakupy - kampanie reklamowe

Potencjał inteligentnych kampanii produktowych

Warto poznać cały potencjał Google Smart Shopping. To nie tylko wykorzystanie sztucznej inteligencji, która w ostatnim czasie zyskuje na coraz większej popularności, lecz też wiele innych aspektów. GSS oferuje również inne możliwości.

Używanie list remarketingowych

W przypadku inteligentnych kampanii zakupowych najlepiej korzystać z list remarketingowych i  dodawać do nich nowe osoby. Aby uzyskać maksymalną widoczność reklam, musisz mieć ponad 100 aktywnych użytkowników w ciągu ostatnich 30 dni i jednego nowego użytkownika w ciągu ostatnich 2 dni.

Śledzenie konwersji

Inteligentne kampanie produktowe wykorzystują śledzenie konwersji w przypadku zdarzeń takich  jak zakupy online (główne źródło zdarzeń konwersji), subskrypcje newslettera, rozmowy telefoniczne i wizyty w sklepie. Te kampanie automatycznie maksymalizują wartość konwersji w ramach  budżetu dziennego.

Jeszcze nowsze typy reklam

Inteligentne kampanie zakupowe obejmują reklamy sklepu, natywne reklamy produktów i reklamy displayowe (w tym remarketing dynamiczny i dynamiczne pozyskiwanie), które mogą pojawiać się  w sieciach wyszukiwania i reklamowej Google, YouTube oraz Gmail.

Weryfikowanie skuteczności

Raporty ROAS pomagają mierzyć skuteczność kampanii. Możesz także przeglądać wstępnie zdefiniowane raporty posegmentowane według określonych atrybutów produktów, takich jak kategoria, typ produktu i etykieta niestandardowa.

Dostępne są również regularne raporty, takie jak kliknięcia, wyniki i wyświetlenia.

W przypadku inteligentnych kampanii produktowych informacje raportowane na karcie „Grupy produktów” mogą różnić się  od informacji na karcie „Kampania”, „Grupa reklam” lub „Reklamy”. Dzieje się tak dlatego, że w zakładce „Grupy produktów” można generować raporty wyłącznie na podstawie informacji zawartych na karcie produktu.

kampanie reklamowe Google

Zalety Smart Shopping Google

W przypadku inteligentnych kampanii produktowych systemy sztucznej inteligencji Google tworzą różne reklamy z pliku danych o produktach i wyświetlają je w różnych sieciach, takich jak sieć wyszukiwania i reklamowa Google, YouTube i Gmail. System testuje różne kombinacje przesłanej przez Ciebie treści graficznej i tekstowej, a następnie automatycznie wybiera i wyświetla najtrafniejsze reklamy.

  • Łatwa optymalizacja – inteligentne kampanie produktowe łączą zasoby i przesłany strumień produktów w celu tworzenia reklam dla różnych sieci. Systemy Google testują reklamy i wyświetlają te najskuteczniejsze.
  • Automatyczne określanie stawek – Google automatyzuje umieszczanie reklam w stronie internetowej i określanie stawek dla każdej reklamy w inteligentnych kampaniach produktowych. Oferty mają na celu maksymalizację wartości przychodów w ramach Twojego budżetu.
  • Prosta integracja – możesz użyć zintegrowanej platformy innej firmy (takiej jak Shopify lub WooCommerce), aby tworzyć inteligentne kampanie zakupowe i zarządzać nimi. Dzięki temu możesz konsekwentnie prowadzić i śledzić marketing twojej strony.

Podsumowanie

Inteligentne kampanie produktowe mają bardzo duży potencjał sprzedażowy, dzięki czemu możemy zwielokrotnić swoje zyski, decydując się na uruchomienie kampanii produktowej. Inteligentne kampanie zakupowe charakteryzują się tym, że opierają się na algorytmicznym uczeniu się –  jemu pozostawiamy optymalizację naszych kampanii. Po prostu definiujemy, na czym chcemy się skupić i do czego dążymy, a sam system podejmuje niezbędne kroki, aby  ten cel osiągnąć. Jak pokazują wyniki, w praktyce sprawdza się to bardzo dobrze.