Influencer marketing

Influencer marketing to jedna z form marketingu w social mediach i na blogu, która polega na lokowaniu produktu przez znane i wpływowe osoby lub organizacje.

W tym rodzaju reklamy kluczową rolę odgrywają INFLUENCERZY, będący ekspertami w danej dziedzinie. Swoją wiedzą dzielą się poprzez kanały takie jak:

  • Instagram,
  • YouTube,
  • TikTok,
  • Facebook,
  • blog.

Ta forma promocji najlepiej sprawdza się w młodszych grupach docelowych, czyli wśród odbiorców w wieku od 15 do 35 lat.

Zaufali nam
logo Warta
logo Sowa
logo Alleco
logo Kubenz
logo Gemini
Politechnika Poznańska

Kim jest influencer?

To osoba, która ma realny wpływ na swoich odbiorców i znaczące zasięgi w social mediach. Dzieli się swoją wiedzą i jest postrzegana jako obiektywne źródło.

Dąży do popularyzowania rzetelnych informacji na temat produktów, usług lub marek. Dzięki temu może oddziaływać na decyzje zakupowe swoich odbiorców. Pośredniczy między marką a konsumentem.

Sprawdź sam, jakie korzyści niesie za sobą dobrze zorganizowana kampania z udziałem influencera. Wypełnij brief i dowiedz się więcej o naszych usługach!

Wypełnij brief

Jaki rodzaj kampanii influencer marketingowej możesz zrealizować z Grupą TENSE?

Jeśli zdecydujesz się powierzyć nam działania z zakresu influencer marketingu, nasze pierwsze pytanie będzie dotyczyło Twojego celu biznesowego. W agencji dzielimy kampanie na trzy rodzaje i do każdej dobieramy inne narzędzia.

Kampania edukacyjna

Jej głównym celem jest zaznajomienie influencerów i ich odbiorców z Twoim produktem. Pokazujemy jego najważniejsze cechy oraz zalety.

Do tego rodzaju kampanii angażujemy mikro- i makroinfluencerów. Publikacje mają charakter edukacyjny. Udostępniane są na blogach i w kanałach social mediowych.

Kampania wizerunkowa

Podczas realizacji najistotniejszy jest zasięg oraz interakcje. Produkt, marka lub usługa są lokowane w sposób widoczny i bezpośredni.

Do takich kampanii angażujemy influencerów z dużą liczbą followersów oraz wysokim wskaźnikiem zaangażowania (Engagement Rate).

Kampania wizerunkowo-sprzedażowa

Jeśli zależy Ci na lepszym monitorowaniu efektów influencer marketingu, przygotujemy dla Ciebie kampanię, dzięki której zmierzysz poziom sprzedaży.

Do tego celu zaangażujemy wpływowego influencera. Zaprojektujemy też specjalną ścieżkę komunikacyjną, aby móc sprawdzić, jak działania influencera przełożyły się na sprzedaż.

Najważniejsze cechy skutecznego influencer marketingu

Aktywuje kolejne kanały promocji produktu, marki lub usługi – zyskujesz nowe drogi dotarcia do potencjalnych klientów.
Generuje zasięgi – bezpośrednio docierasz do społeczności odbiorców i możesz jej zaprezentować swój produkt lub markę.
Pozwala markom i produktom zaistnieć w świadomości odbiorców – nawiązanie współpracy z influencerem skutkuje większą rozpoznawalnością firmy na rynku.
Buduje pozytywny wizerunek marki wśród internautów – autorytet influencera pomoże Ci zdobyć zaufanie odbiorców i przedstawić markę jako godną uwagi.
Ułatwia zdobycie nowych fanów i klientów – followersi liczą się ze zdaniem influencera, dlatego chętnie korzystają z jego rekomendacji.

Co zyskasz dzięki kampaniom z influencerami?

Dostęp

Influencer ułatwia marce stworzenie z użytkownikami stałej relacji oraz dotarcie do nich ze swoją ofertą.

Wiarygodność

Influencerzy to osoby rozpowszechniające rzetelne informacje wśród swoich odbiorców. Marka popierana przez influencera zyskuje na autentyczności.

Wpływ na decyzje zakupowe

Influencer oddziałuje na opinie i decyzje internautów, którzy korzystają z blogów lub social mediów, żeby pogłębić wiedzę o interesujących ich produktach.

Kanał kreatywnej promocji

Chcesz stworzyć niebanalne i zaskakujące treści marketingowe? Influencer marketing to idealne narzędzie do wzbudzenia zainteresowania internautów!

Feedback

Dowiadujesz się, co potencjalni klienci myślą o Twoich produktach oraz marce. Zyskujesz także dane wspierające Twoją strategię marketingową.

Etapy współpracy w zakresie influencer marketingu

W Grupie TENSE każda kampania jest nadzorowana i prowadzona przez zespół specjalistów, którzy pozostają w stałym kontakcie z klientem oraz influencerami zaangażowanymi w projekt.

Brief

Współpracę z klientem zawsze rozpoczynamy od briefu. To dzięki niemu dokładnie poznajemy potrzeby Twoje oraz Twoich odbiorców.

Zapoznajemy się z ofertą i grupą docelową, do której ją kierujesz. Dzięki briefowi dowiadujemy się też, jakim budżetem dysponujesz.

Koncepcja kreatywna

Znając Twoje potrzeby, produkt oraz potencjalnych odbiorców rozpoczynamy pracę nad koncepcją kreatywną.

Tworzymy główną ideę kampanii, kreujemy dla niej hasło promocyjne i ustalamy formę komunikacji.

Selekcja

Gdy zaakceptujesz koncepcję kreatywną, rozpoczynamy proces selekcji influencerów.

Wówczas najważniejszymi kryteriami dla nas są:

  • rodzaj contentu, jaki tworzą,
  • odbiorcy,
  • zasięgi,
  • budżet.
Realizacja

Mając już wyznaczony kierunek kreatywny i wiedząc, z usług których influencerów chcesz skorzystać, rozpoczynamy proces realizacji kampanii. W tym celu:

  • podpisujemy z influencerami kontrakty,
  • wysyłamy do nich briefy,
  • weryfikujemy ich realizację,
  • przesyłamy materiały do akceptacji.
Akceptacja

Gdy otrzymamy od influencera gotowy materiał, przechodzimy do jego weryfikacji.

Sprawdzamy, czy wykonana praca spełnia kryteria zawarte w briefie i w razie potrzeby prosimy o wprowadzenie koniecznych poprawek.

Odpowiednio przygotowany materiał przesyłamy do Twojej akceptacji.

Publikacja

Jeśli influencer wprowadzi niezbędne poprawki i otrzymamy Twoją akceptację na publikację, przejdziemy do rozpowszechniania treści.

Wykorzystamy przy tym wszystkie uzgodnione wcześniej kanały komunikacji.

Raportowanie

Publikacja treści przez influencera to nie koniec pracy naszej agencji nad kampanią.

Każdą z nich monitorujemy na bieżąco oraz podsumowujemy w specjalnym raporcie, przedstawiającym najważniejsze wskaźniki, m.in. takie jak:

  • zasięg – informujący, do ilu unikalnych użytkowników dotarły publikowane treści,
  • wyświetlenia – zliczający wszystkie odsłony danej publikacji – jeden odbiorca może wyświetlić treść wiele razy,
  • engagement rate – mierzący zaangażowanie – stosunek liczby komentarzy oraz polubień do liczby obserwujących,
  • odpowiedzi na relację – wskazujący, ilu użytkowników podjęło interakcję z opublikowaną relacją.

Chcesz wiedzieć, czy kampania influencer marketingowa będzie właściwym wsparciem dla Twojej marki?

Kontakt z doradcą

Dlaczego warto zlecić kampanie influencer marketingowe Grupie TENSE?

Kreatywność

Myślimy o produktach i usługach w sposób nieszablonowy. Nasi specjaliści zaskakują klientów swoimi pomysłami – to od Ciebie zależy, który z nich wybierzesz! Mamy możliwość współpracy z kilkoma tysiącami influencerów działających na różnych kanałach komunikacji. To daje szerokie pole manewru w zakresie tworzenia koncepcji.

Kompleksowość

Podczas pracy nad kampanią influencer marketingową zwracamy uwagę na jej wszystkie aspekty: monitorujemy kwestie prawne, wymyślamy koncepcję kreatywną, nadzorujemy jej realizację, czuwamy nad harmonogramem publikacji, a także sprawdzamy na bieżąco zasięg kampanii.

Elastyczność

Na dynamikę prowadzenia kampanii influencer marketingowej wpływa wiele czynników – niektóre z nich wymagają szybkich zmian. Zawsze jesteśmy gotowi do reagowania na bieżące okoliczności.

Wysokie standardy

Realizując kampanie dla klientów, dbamy nie tylko o jakość materiałów przeznaczonych do publikacji, ale też o najwyższy poziom obsługi. Każdy, kto zdecyduje się na współpracę z nami w zakresie influencer marketingu, ma możliwość bieżących konsultacji ze specjalistami Grupy TENSE.

Efektywność

Tworząc kampanie mamy zawsze jeden cel: jak najlepszy efekt. Właśnie dlatego przed rozpoczęciem prac dokładnie planujemy KPI (Key Performance Indicators), które zamierzamy osiągnąć. Następnie szczegółowo analizujemy rezultaty naszych działań.

Zaufali nam

Na co dzień pracujemy z ponad dwoma tysiącami klientów z różnych branż. Średnia długość umowy w naszej agencji to 4 lata i 3 miesiące.

Wyróżnienia oraz nagrody

Nasza agencja marketingowa zajęła wysokie pozycje w wielu prestiżowych konkursach. Zdobywamy wyróżnienia i nagrody zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Wyróżnienie w kategorii Kampania SEO 2019
Nominacja do nagrody w kategorii Best low budget campaign (SEO) 2020
Pierwsze miejsce w konkursie European Search Awards 2021
Regularnie zyskujemy wysokie noty w rankingach przedsiębiorstw:
Deloitte 2017
Deloitte 2018
Europe's Fastest Growing Companies

Nasi pracownicy to wieloletni praktycy, którzy zdobywali doświadczenie w różnych obszarach marketingu. Cieszą się należytym uznaniem w branży. Występują jako prelegenci podczas najważniejszych eventów, takich jak:

SEO Meetup
Targi eHandlu
Festiwal SEO Katowice
semKRK

Ich wypowiedzi cytują serwisy i prasa branżowa, m.in.:

whitepress
Puls Biznesu
Online Marketing Magazyn
DailyWeb
interaktywnie.com
Radio Poznań
Majestic SEO
wirtualnemedia.pl
Nowy Marketing
eGospodarka.pl
BRIEF.PL

Jesteśmy jedną z najlepszych agencji interaktywnych w kraju. Chętnie uczestniczymy w webinarach naszych partnerów. Możesz nas usłyszeć m.in. w:

semrush
skyshop

Dzielimy się swoją wiedzą w raportach oraz artykułach eksperckich:

eCommerce w Polsce 2019
Jak koronawirus zmieni SEO?

Usługi content marketingowe w Grupie TENSE

Copywriting

Treść zoptymalizowana z myślą o internautach i robotach wyszukiwarki? Właśnie takie teksty tworzymy w Grupie TENSE! Wysokiej jakości content, który jest regularnie aktualizowany, nie tylko przyciąga nowych użytkowników, ale także wspomaga proces pozycjonowania. Tego typu treści potrzebuje Twoja witryna!

Blog firmowy

Chcesz budować profesjonalny wizerunek w sieci, zmaksymalizować efekty pozycjonowania i zyskać darmowy ruch z organicznych wyników wyszukiwania? Pozwól nam poprowadzić Twój blog firmowy! Zadbamy o odpowiednią strategię content marketingową oraz wdrożymy treści, które będą przyciągać internautów!

Content publishing

Pisanie artykułów oraz zamieszczanie ich w płatnych kanałach promocyjnych to fundament każdej strategii content marketingowej. Cechą charakterystyczną publikacji sponsorowanych jest wysoka jakość merytoryczna treści. To doskonała reklama dla każdej firmy, bez względu na obszar prowadzonej działalności.

Marketing wizerunkowy

Chcesz wiedzieć, co o Twojej marce myślą internauci? A może planujesz sprowokować ich do dyskusji i poznać opinię na temat swojego biznesu? Dzięki marketingowi wizerunkowemu poznasz oczekiwania własnej grupy docelowej. To pozwoli Ci skuteczniej planować działania promocyjne.

Copywriting w języku angielskim

Planujesz podbić rynki zagraniczne? Zleć specjalistom napisanie takich treści anglojęzycznych, które nie tylko zadziałają na algorytmy wyszukiwarek, ale też spodobają się internautom. Skorzystaj z naszej oferty copywritingu w języku angielskim i rozszerz swoją bazę klientów zagranicznych.

Poznaj ofertę Grupy TENSE na prowadzenie kampanii influencer marketingowej
Więcej informacji

Najczęściej zadawane pytania

FAQ - pytania i odpowiedzi dobra agencja seo

Zebraliśmy najczęściej zadawane pytania przez naszych nowych klientów. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje – skontaktuj się z nami.

Skontaktuj się z nami
  • Czy influencer marketing jest dla mnie?

    Influencer marketing to działanie promocyjne, w które opłaca się zainwestować. Wykorzystanie influencera i kanałów jego aktywności pozwala zyskać duże zasięgi bez konieczności długofalowego wydawania środków na reklamę natywną.

  • Jaki budżet jest potrzebny na działania influencer marketingowe?

    Budżet na kampanie influencer marketingowe zależy od Twoich celów biznesowych. Wycena działań promocyjnych prowadzonych przez influencera uwzględnia rodzaj treści oraz liczbę kanałów, a także generowane zasięgi. Im większy zasięg ma twórca, tym droższe są jego usługi.

  • Z iloma i jakimi influencerami współpracujecie?

    W Grupie TENSE aktywnie współpracujemy z branżą influencerską i blogosferą. Mamy bazę ponad 6 tys. twórców internetowych. Jesteśmy w stanie zaangażować większość twórców internetowych. Z chęcią wysłuchamy Twoich sugestii, a także przedstawimy własne propozycje.

  • Ile czasu zajmuje stworzenie kampanii influencer marketingowej?

    Planowanie kampanii influencer marketingowej to proces, w który powinni być zaangażowani doświadczeni specjaliści. Poza publikacją materiałów konieczna jest selekcja influencerów, stworzenie koncepcji kreatywnej oraz szereg innych działań. Na kompleksowe przygotowanie kampanii influencer marketingowej agencja potrzebuje kilku tygodni.

  • Jakie są modele rozliczeń z influencerem?

    Z influencerem możesz rozliczyć się na kilka sposobów. Do najpopularniejszych form należą:

    • rozliczenie barterowe,
    • rozliczenie za efekt,
    • rozliczenie za wykonane dzieło.
  • Czy mogę skontaktować się bezpośrednio z influencerem?

    Jako agencja czuwamy nad procesem realizacji kampanii od momentu selekcji influencerów aż po etap raportowania. Umożliwiamy Ci wprowadzanie poprawek do materiałów, jednak bezpośrednio z influencerem kontaktuje się tylko agencja i osoby odpowiedzialne za realizację projektu.

  • Kto jest właścicielem materiału, który zostanie zrealizowany w ramach kampanii influencer marketingowej?

    Prawa autorskie do stworzonego materiału należą w pełni do autora, czyli influencera. Jako podmiot zlecający masz jednak pełne prawo do ich udostępniania i dystrybuowania w obrębie swoich mediów (owned media).

  • Który z kanałów social mediowych daje najlepsze efekty?

    Wybór odpowiedniego kanału do realizacji kampanii influencer marketingowej jest ściśle powiązany z Twoimi celami sprzedażowymi i wizerunkowymi. Jeśli pragniesz zainwestować w ten rodzaj promocji, ale nie masz pewności, czy Twoje założenia biznesowe są słuszne, skontaktuj się z nami. Z chęcią wskażemy Ci optymalne rozwiązanie.