Wróć do listy wpisów
Google Ads
Agencja SEO i SEM > Blog > Kluczowe wymiary, formaty, rozmiary plików graficznych i wymagania w kampaniach wykorzystujących grafiki w Google Ads

Kluczowe wymiary, formaty, rozmiary plików graficznych i wymagania w kampaniach wykorzystujących grafiki w Google Ads

Kluczowe wymiary, formaty, rozmiary plików graficznych i wymagania w kampaniach wykorzystujących grafiki w Google Ads

Jeśli chcesz skutecznie promować swoje produkty lub usługi online, nie możesz pomijać graficznych formatów reklamy w swoich działaniach marketingowych. System Google Ads oferuje szereg możliwości wykorzystania grafik, w zależności od celu oraz rodzaju kampanii. Aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty, koniecznie zapoznaj się z naszym poradnikiem. Objaśniamy w nim kluczowe wymiary, formaty i rozmiary plików oraz inne wymogi, dzięki którym stworzysz skuteczne grafiki do swoich kampanii Google Ads.

Dlaczego warto korzystać z kampanii graficznych Google Ads?

Kampanie Google Ads wykorzystujące obrazy oferują reklamodawcom i użytkownikom internetu wiele wymiernych korzyści. Przede wszystkim pozwalają na atrakcyjne zaprezentowanie treści reklamowych, w ciekawy sposób przekazując komunikaty odbiorcom. Stosowane w nich grafiki są nie tylko wizualnie przyciągające, ale również kreatywne i skuteczne marketingowo. Ponadto kampanie graficzne pozwalają na lepsze dopasowanie reklam do konkretnej grupy docelowej, poprzez targetowanie na podstawie zainteresowań, demografii czy lokalizacji. Dzięki temu możesz docierać do swoich odbiorców w bardziej efektywny sposób i skuteczniej wykorzystywać swój budżet reklamowy.

Google Ads_baner

Formaty, wymiary plików i wymogi dla poszczególnych kampanii

Aby jednak wyświetlane użytkownikom treści przyniosły określony skutek w postaci zwiększenia ruchu, pozyskania dodatkowych konwersji czy wzrostu świadomości marki, musisz prawidłowo skonfigurować swoje reklamy. Szczególnie istotne jest przestrzeganie formatów, wymiarów i rozmiarów przesyłanych plików graficznych – dzięki temu Twoje treści będą prawidłowo wyświetlały się na różnych platformach i urządzeniach. Poniżej znajdziesz praktyczne wskazówki dotyczące aktualnych wymogów dla poszczególnych typów reklamy graficznej Google Ads, które pozwolą Ci precyzyjnie dostosować swoje zasoby do wymogów platformy.

Standardowa kampania graficzna w sieci reklamowej Google Ads

W przypadku tradycyjnej reklamy banerowej w sieci reklamowej Google masz do dyspozycji kilka formatów graficznych. Są to m.in. pliki JPEG, PNG i GIF. Wymiary plików graficznych powinny być dostosowane do specyfikacji określonej przez Google Ads. W przypadku banerów reklamowych masz do wyboru następujące wielkości:

  • Medium Rectangle (300×250 pikseli),
  • Large Rectangle (336×280 px),
  • Leaderboard (728×90 px),
  • Half Page (300×600 px).

Możesz też skorzystać z banerów pełnoekranowych o wymiarach:

  • 1200×627 px (Responsive Display Ad),
  • 1600×900 px (Large Leaderboard),
  • 300×1050 px (Portrait).

Pliki graficzne powinny mieć rozmiar nie większy niż 150 KB. Ponadto zaleca się wykorzystywanie wysokiej jakości obrazów, które są atrakcyjne i czytelne dla użytkowników.

Kampania Discovery

Kampanie Discovery to nowy format reklamowy w Google Ads, który umożliwia docieranie do użytkowników za pomocą grafik w kontekście ich zainteresowań. W przypadku tego rodzaju kampanii najczęściej wykorzystywane formaty graficzne to obrazy statyczne (JPEG, PNG) oraz pliki HTML5. Bazowy wymiar dla obrazów responsywnych wynosi 1200×628 pikseli, natomiast maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 1 MB. Pamiętaj o takich wymogach jak stworzenie interesującej treści reklamowej oraz konieczność ustalenia odpowiednich ustawień kampanii Discovery.

Google Ads

Kampania Performance Max

Kampanie Performance Max to zaawansowany format reklamowy w Google Ads umożliwiający wykorzystanie różnych formatów reklamowych, takich jak obrazy, filmy, grafiki dynamiczne, a także standardowy tekst. Podobnie jak w przypadku kampanii Discovery reklamy Performance Max bazują na obrazach responsywnych, których bazowy wymiar to 1200×628 pikseli. Dodatkowym wymogiem, oprócz konfiguracji ustawień kampanii Performance Max, jest korzystanie z platformy Smart Bidding. Maksymalny rozmiar pliku nie może przekraczać 1,5 MB.

Kampania remarketingowa

Remarketing w Google Ads pozwoli Ci dotrzeć do osób, które wcześniej weszły w interakcję z Twoją stroną internetową lub aplikacją. W kampaniach remarketingowych możesz używać plików graficznych o maksymalnym rozmiarze 150 KB, a bazowy wymiar responsywnych obrazów jest identyczny co w kampaniach Discovery i Performance Max. Grafiki powinny być dobrze dopasowane do grupy docelowej i treści reklamowych, aby ponownie przyciągnąć uwagę użytkowników. Pamiętaj też, że uruchomienie takiej kampanii wymaga posiadania listy remarketingowej.

Kampania w remarketingu dynamicznym

Zaawansowany format reklamowy Google Ads, jakim jest kampania w remarketingu dynamicznym, umożliwia personalizację i wyświetlanie dynamicznych reklam na podstawie wcześniejszych interakcji użytkownika z witryną internetową lub aplikacją. Kampanie te mają na celu przyciągnięcie ponownej uwagi użytkowników i zachęcenie ich do powrotu na stronę w celu dokończenia zakupu lub wykonania innej pożądanej akcji. Ten format, poza odpowiednią konfiguracją, wymaga również posiadania danych produktowych. Wymiar bazowy dla grafik responsywnych to 1200×628 px. W kampaniach remarketingowych można wykorzystać takie formaty plików jak: JPEG, PNG, GIF oraz HTML5.

Zwiększaj skuteczność kampanii dzięki idealnie dopasowanym obrazom!

Odpowiednie dostosowanie wymiarów, formatów oraz rozmiarów plików graficznych w połączeniu ze spełnieniem niezbędnych wymogów dla konkretnego formatu kampanii ma kluczowe znaczenie dla skuteczności Twoich reklam w Google Ads. Jesteśmy przekonani, że powyższy zestaw praktycznych wskazówek pomoże Ci osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty reklamowe. Dopasowując swoje grafiki do maksymalnych rozmiarów i wykorzystując odpowiednie formaty dla zapewnienia szybkiego ładowania reklam, zwiększasz szansę na dotarcie do interesującej Cię grupy docelowej, a tym samym na pozyskanie lojalnych klientów.