Kampanie Facebook Ads

D┼éugofalowe korzy┼Ťci Czym s─ů reklamy na Facebooku?

Facebook Ads to system reklamowy, kt├│ry umo┼╝liwia tworzenie i prowadzenie p┼éatnych kampanii umiejscowionych na Facebooku, Instagramie, w Messengerze oraz Audience Network Facebooka. Prowadz─ůc kampanie reklamow─ů w ramach Facebook Ads, docieramy do potencjalnych grup odbiorc├│w i przysz┼éych klient├│w na us┼éugi i produkty, kt├│re oferujesz.

To skuteczna forma reklamy, kt├│ra poprzez budowanie rozpoznawalno┼Ťci i zainteresowania produktem b─ůd┼║ us┼éug─ů mo┼╝e dostarczy─ç nowych klient├│w. Jest r├│wnie┼╝ sposobem, aby przekona─ç niezdecydowanych u┼╝ytkownik├│w, b─Öd─ůcych w procesie zakupowym, do finalnej konwersji.

Zaufali nam
logo Warta
logo Sowa
logo Alleco
logo Kubenz
logo Gemini
Politechnika Poznańska

Dlaczego warto korzysta─ç
z reklam na Facebooku?

Poniewa┼╝ Facebook to najwi─Ökszy serwis spo┼éeczno┼Ťciowy na ┼Ťwiecie! W Polsce z ko┼äcem sierpnia 2020 roku, na Facebooku aktywnych by┼éo 19,7 mln u┼╝ytkownik├│w 1.

Z raportu Hootsuite wynika, ┼╝e w naszym kraju reklamy na Facebooku mog─ů dotrze─ç a┼╝ do 16 milion├│w unikalnych odbiorc├│w 2. Je┼╝eli chodzi o Instagram Ads, to tutaj potencja┼é reklamowy si─Öga 7,3 mln u┼╝ytkownik├│w, a mo┼╝liwo┼Ťci zasi─Ögowe tego medium ca┼éy czas rosn─ů!

Jakie korzy┼Ťci daje prowadzenie kampanii na Facebooku?

Zasi─Ög

Podane wcze┼Ťniej liczby m├│wi─ů same za siebie. Docieraj do milion├│w u┼╝ytkownik├│w Facebooka i Instagrama, wy┼Ťwietlaj─ůc reklamy nie tylko w r├│┼╝nych umiejscowieniach, ale tak┼╝e w dopasowaniu do urz─ůdze┼ä mobilnych oraz komputer├│w.

Trafno┼Ť─ç

Tw├│rz dobrze dopasowane grupy odbiorc├│w dla swojego biznesu. Do wyboru masz nie tylko dane demograficzne i geograficzne u┼╝ytkownik├│w. Dzi─Öki swojej aktywno┼Ťci na Facebooku (a nawet poza nim!) zostawiaj─ů oni wiele cennych dla reklamodawc├│w informacji, kt├│rych mo┼╝na u┼╝y─ç do targetowania reklam. S─ů to mi─Ödzy innymi zainteresowania i zachowania. Mo┼╝esz jeszcze dok┼éadniej okre┼Ťli─ç grupy docelowe dla reklam na Facebooku za po┼Ťrednictwem Piksela, kt├│ry po zamieszczeniu na stronie zbiera dane o u┼╝ytkownikach. Dzi─Öki temu mo┼╝esz tak┼╝e kierowa─ç dedykowane kampanie na osoby odwiedzaj─ůce Twoj─ů witryn─Ö lub wykonuj─ůce na niej konkretne czynno┼Ťci.

Mierzalno┼Ť─ç

Mierz statystyki swoich kampanii dzi─Öki narz─Ödziom analitycznym zintegrowanym z Facebookiem. Tw├│rz na stronie interesuj─ůce Ci─Ö zdarzenia, np. odwiedzenie konkretnych podstron, przes┼éanie formularza, dodanie do koszyka, czy zakup i analizuj, jak zachowuj─ů si─Ö u┼╝ytkownicy na Twojej stronie, a przy okazji sprawdzaj efekty i koszty swoich kampanii.

Szybkie efekty

Facebook zbiera wyniki w mened┼╝erze reklam praktycznie od razu po uruchomieniu kampanii. Dzi─Öki temu masz zawsze bie┼╝─ůcy podgl─ůd do danych z kampanii, uzyskiwanych efekt├│w oraz koszt├│w. Pami─Ötaj jednak, ┼╝e przed dokonywaniem gwa┼étownych zmian w reklamach na Facebooku warto troch─Ö poczeka─ç, gdy┼╝ algorytm r├│wnie┼╝ musi mie─ç czas na nauk─Ö.

Zysk

Obliczaj w prosty spos├│b zwrot z inwestycji, dzi─Öki wska┼║nikowi ROAS (pokazuj─ůcemu ile przynios┼éa Ci ka┼╝da z┼éot├│wka wydana na kampani─Ö).

Uzyskaj wycen─Ö swojej kampanii Facebook Ads.

Bezpłatna wycena
Cele reklamowe w Facebook Ads
┼Üwiadomo┼Ť─ç
rozpoznawalno┼Ť─ç marki
Rozpoznawalno┼Ť─ç marki
zasi─Ög
Zasi─Ög
Działania
ruch
Ruch
aktywnosc
Aktywno┼Ť─ç
instalacje aplikacji
Instalacje aplikacji
wy┼Ťwietlenia filmu
Wy┼Ťwietlenia filmu
pozyskiwanie kontakt├│w
Pozyskiwanie kontakt├│w
wiadomo┼Ťci
Wiadomo┼Ťci
Konwersja
konwersje
Konwersje
sprzeda┼╝ z katalogu
Sprzeda┼╝ z katalogu
wizyty w firmie
Wizyty w firmie

Cele reklamowe na Facebooku - Co mog─Ö osi─ůgn─ů─ç?

System reklamowy Facebook Ads oferuje trzy g┼é├│wne kategorie, pod kt├│rymi znajdziemy bardziej sprecyzowane cele mo┼╝liwe do wybrania na pocz─ůtkowym etapie tworzenia kampanii. S─ů to odpowiednio: ┼Üwiadomo┼Ť─ç, Dzia┼éania oraz Konwersja.

┼Üwiadomo┼Ť─ç

Dzi─Öki budowaniu ┼Ťwiadomo┼Ťci zaczniesz zwi─Öksza─ç rozpoznawalno┼Ť─ç swojego brandu w┼Ťr├│d odbiorc├│w, kt├│rzy mog─ů by─ç potencjalnie zainteresowani oferowanymi przez Ciebie produktami lub us┼éugami. Z kolei, je┼╝eli zale┼╝y Ci na dotarciu do jak najwi─Ökszej liczby odbiorc├│w w konkretnej grupie docelowej, wybierz kampani─Ö z celem Zasi─Ög.

Działania

W tej kategorii znajdziemy cele kampanii na Facebooku, kt├│re maj─ů sk┼éoni─ç odbiorc├│w do konkretnych interakcji oraz sprawi─ç by odbiorca wzi─ů┼é firm─Ö pod uwag─Ö i zacz─ů┼é poszukiwa─ç wi─Öcej informacji na jej temat. Cele biznesowe, kt├│re mo┼╝esz realizowa─ç na etapie brania pod uwag─Ö to:

  • Ruch. Kieruj odbiorc├│w z Facebooka na interesuj─ůce Ci─Ö podstrony w witrynie. Mo┼╝esz np. prowadzi─ç ich do wybranego artyku┼éu blogowego, kategorii w sklepie i wielu innych, w zale┼╝no┼Ťci od tego, gdzie chcesz, by trafi┼é odbiorca Twojej reklamy.
  • Aktywno┼Ť─ç. Docieraj do os├│b, kt├│re z najwi─Ökszym prawdopodobie┼ästwem zareaguj─ů na Tw├│j post lub reklam─Ö. Aktywno┼Ť─ç obejmuje nie tylko facebookowe reakcje, ale tak┼╝e polubienia, komentarze, udost─Öpnienia, zapisy posta czy klikni─Öcia reklamy.
  • Instalacje aplikacji. Je┼╝eli masz aplikacj─Ö mobiln─ů i zale┼╝y Ci na zwi─Ökszeniu jej pobra┼ä ze sklepu, wybierz w┼éa┼Ťnie ten cel.
  • Wy┼Ťwietlenia filmu. Zale┼╝y Ci na dotarciu do u┼╝ytkownik├│w, kt├│rzy b─Öd─ů najbardziej sk┼éonni do obejrzenia Twojego materia┼éu wideo? To idealny cel reklamowy dla Ciebie.
  • Pozyskiwanie kontakt├│w. Pozyskuj potencjalnych klient├│w dla firmy. Nie masz mo┼╝liwo┼Ťci utworzenia dedykowanego landing pageÔÇÖa? Teraz to nie problem! Facebook daje Ci mo┼╝liwo┼Ť─ç utworzenia wewn─Ötrznego formularza, kt├│ry pomo┼╝e Ci zdoby─ç potrzebne informacje od os├│b zainteresowanych kontaktem z Twoj─ů firm─ů.
  • Wiadomo┼Ťci. Przekierowuj u┼╝ytkownik├│w do Messengera i zach─Ö─ç ich do rozpocz─Öcia dialogu z Twoj─ů firm─ů.

Konwersje

Istniej─ů cele, kt├│re maj─ů zach─Öci─ç osoby zainteresowane firm─ů do wykonania istotnego dla Ciebie dzia┼éania. Facebook Ads oferuje do wyboru trzy rodzaje kampanii:

  • Konwersje. Dzi─Öki kampanii nakierowanej na ten cel zach─Öcaj odbiorc├│w do podejmowania istotnych dzia┼éa┼ä w witrynie Twojej firmy. Jako konwersje standardowe mo┼╝esz ustawi─ç m.in. przes┼éanie formularza w witrynie, wy┼Ťwietlenie konkretnej podstrony, dodanie produktu do koszyka czy dokonanie zakupu w Twoim sklepie internetowym. Je┼╝eli Facebook nie oferuje interesuj─ůcej Ci─Ö konwersji, mo┼╝esz utworzy─ç j─ů sam jako konwersj─Ö niestandardow─ů.
  • Sprzeda┼╝ z katalogu. Wgraj plik produktowy ze swojego sklepu do mened┼╝era katalog├│w na Facebooku i pokazuj u┼╝ytkownikom dost─Öpne produkty, aby generowa─ç wi─Öksz─ů sprzeda┼╝.
  • Ruch w firmie. Dzi─Öki ustawieniu tego celu b─Ödziesz mie─ç mo┼╝liwo┼Ť─ç promocji fizycznych lokalizacji firmy w┼Ťr├│d os├│b przebywaj─ůcych w pobli┼╝u.

Po co w┼éa┼Ťciwie wyznacza─ç cele - Facebook Ads?

Aby tworzy─ç skuteczne kampanie na Facebooku!

Uruchamiaj─ůc reklam─Ö, zawsze miej jaki┼Ť cel.

twoja firma na rynku
Twoja firma jest nowa na rynku, a konkurencja w bran┼╝y jest spora?

Rozpychaj si─Ö ┼éokciami i zacznij inwestowa─ç w kampani─Ö na rozpoznawalno┼Ť─ç marki, wyr├│┼╝nij si─Ö w t┼éumie!

zwi─Ökszenie odwiedzin
Twoja strona ma mało odwiedzin i zależy Ci na ich zwiększeniu?

Wybierz, gdzie ma kierowa─ç Twoja reklama i uruchom kampani─Ö Facebook Ads na ruch w witrynie.

zwi─Ökszenie sprzeda┼╝y
Przyda┼éoby si─Ö ÔÇ×dopali─çÔÇŁ sprzeda┼╝ w sklepie?

U┼╝ytkownicy Facebooka mog─ů by─ç zainteresowani zakupem Twoich produkt├│w, wybierz wi─Öc kampani─Ö pod konwersje lub sprzeda┼╝ z katalogu.

Reklama na Facebooku - Jak b─Ödzie wygl─ůda─ç i gdzie si─Ö wy┼Ťwietla─ç?

Facebook Ads oferuje wiele umiejscowie┼ä dla Twoich reklam i ca┼éy czas testuje nowe! Twoje reklamy mog─ů pojawia─ç si─Ö tak┼╝e na Instagramie, w Messengerze czy Audience Network.

Mo┼╝esz pozwoli─ç swoim reklamom na automatyczne wy┼Ťwietlanie si─Ö w zalecanych umiejscowieniach i na wszystkich urz─ůdzeniach, a tak┼╝e ustawi─ç umiejscowienia r─Öcznie. Poni┼╝ej znajdziesz przyk┼éadow─ů list─Ö, obejmuj─ůc─ů wszystkie mo┼╝liwe umiejscowienia dla Kampanii Facebook Ads. Pami─Ötaj, ┼╝e w zale┼╝no┼Ťci od wyboru celu reklamy mo┼╝esz nie mie─ç mo┼╝liwo┼Ťci reklamowania si─Ö w ka┼╝dym umiejscowieniu!

Jak b─Ödzie wygl─ůda─ç Twoja reklama? Poni┼╝ej znajdziesz kilka przyk┼éad├│w wizualnych. Ustawiaj─ůc reklam─Ö w mened┼╝erze reklam Facebooka, zawsze masz dost─Öp do podgl─ůdu ka┼╝dego wybranego przez Ciebie umiejscowienia, dzi─Öki czemu upewnisz si─Ö, czy Twoja decyzja na pewno jest odpowiednia!

  • Umiejscowienia
  • Aktualno┼Ťci

    Zwi─Öksz widoczno┼Ť─ç swojej firmy dzi─Öki reklamom w aktywno┼Ťciach.

    • Aktualno┼Ťci na Facebooku
    • Aktualno┼Ťci na Instagramie
    • Marketplace Facebooka
    • ┼╣r├│d┼éa wideo na Facebooku
    • Prawa kolumna Facebooku
    • Karta Eksploruj na Instagramie
    • Skrzynka odbiorcza Messengera
  • Relacje

    Wy┼Ťwietlaj bogate wizualnie relacje dzi─Öki imersyjnym, pe┼énoekranowym reklamom pionowym.

    • Relacje na Facebooku
    • Instagram Stories
    • Messenger Stories
  • In-Stream

    B┼éyskawiczne zwr├│─ç uwag─Ö widz├│w ogl─ůdaj─ůcych firmy.

    • Wideo typu in-stream na Facebooku
  • Szukaj

    Zwi─Öksz widoczno┼Ť─ç firmy w wyszukiwarce na Facebooku.

    • Wyniki wyszukiwania na Facebooku
  • Wiadomo┼Ťci

    Przesy┼éaj oferty lub aktualizacje osobom, kt├│re ju┼╝ s─ů po┼é─ůczone z Twoj─ů firm─ů.

    • Wiadomo┼Ťci sponsorowanie w Messengerze
  • W artyku┼éach

    Po┼é─ůcz si─Ö z osobami, kt├│re czytaj─ů tre┼Ťci od wydawc├│w.

    • Artyku┼éy ekspresowe na Facebooku
  • Aplikacje i witryny

    Rozszerz sw├│j zasi─Ög dzi─Öki reklamom w zewn─Ötrznych aplikacjach i witrynach

    • Natywna, baner i pe┼énoekranowa w Audience Network
    • Wideo z nagrodami w Audience Network
    • Wideo typu in-stream w Audience Network

Formaty reklam
Facebook Ads

facebook ads pojedynczy obraz
Pojedynczy obraz
kampania wideo facebook ads
Video
reklama fb w formie karuzeli
Karuzela
kolekcja
Kolekcja
Uzyskaj wycen─Ö swojej kampanii Facebook Ads.
Bezpłatna wycena
kampanie na facebooku i instagramie - tło

Facebook Pixel - Co to i dlaczego jest takie wa┼╝ne?

W du┼╝ym skr├│cie Pixel Facebooka jest po prostu fragmentem kodu, kt├│ry obowi─ůzkowo nale┼╝y doda─ç do swojej strony www, je┼╝eli chcesz prowadzi─ç skuteczne kampanie Facebook Ads.

Jeszcze kilka lat temu m├│wi┼éo si─Ö o bardzo wysokim poziomie skomplikowania podczas instalacji narz─Ödzia oraz korzystania z jego funkcji. Mi─Ödzy innymi w┼éa┼Ťnie z tego powodu wiele firm zrezygnowa┼éo z wykorzystania go i ca┼ékowicie o nim zapomnia┼éo. W du┼╝ej mierze wp┼éyn─Ö┼éo to na popularyzacj─Ö nieprawdziwego stwierdzenia ÔÇťFacebook nie sprzedajeÔÇŁ.

Pixel obecnie jest jednak zdecydowanie prostszy w obs┼éudze. Niegdy┼Ť wszystkie konwersje musia┼éy by─ç wgrywane bezpo┼Ťrednio w kodzie strony, obecnie mo┼╝na wi─Ökszo┼Ť─ç z nich utworzy─ç za pomoc─ů bardzo intuicyjnego narz─Ödzia do konfiguracji, kt├│re doda┼é Facebook. W dodatku wiele popularnych system├│w CMS oferuje teraz darmowe wtyczki do instalacji kodu Piksela, dzi─Öki czemu nie musisz zna─ç si─Ö na kodowaniu stron, aby wgra─ç poprawnie Piksel na swojej witrynie!

Jakie korzy┼Ťci p┼éyn─ů z posiadania Piksela Facebooka?

Wiesz ju┼╝, ┼╝e mo┼╝esz go zaimplementowa─ç zdecydowanie ┼éatwiej ni┼╝ kiedy┼Ť, a tak┼╝e, ┼╝e pomaga on prowadzi─ç skuteczne kampanie Facebook Ads. Co dok┼éadnie zapewnia Ci wspomnian─ů skuteczno┼Ť─ç?

Widzisz co dzieje się na Twojej stronie. Przy poprawnej konfiguracji Piksela, dostarczy Ci on informacje o wizytach na Twojej stronie, a także podejmowanych na niej działaniach.

Masz dane istotne do optymalizacji kampanii. Ustawiasz kampani─Ö, kt├│rej celem jest wy┼Ťwietlenie strony docelowej? Pixel Facebooka wprowadzi do Twojego mened┼╝era reklam dane o liczbie os├│b wy┼Ťwietlaj─ůcych stron─Ö,, na kt├│r─ů kieruje reklama i koszcie jej wy┼Ťwietlenia. To samo dotyczy innych konwersji. W po┼é─ůczeniu z pozosta┼éymi danymi, kt├│rymi dysponuje Facebook, zobaczysz np., ┼╝e zakup├│w w Twoim sklepie dokonuj─ů tylko osoby w pewnym wieku, wi─Öc mo┼╝esz wtedy skierowa─ç swoj─ů kampani─Ö wy┼é─ůcznie na te osoby i pr├│bowa─ç w ten spos├│b maksymalizowa─ç pozyskiwane wyniki.

Mo┼╝esz tworzy─ç niestandardowe grupy odbiorc├│w. Targetowanie oferowane przez Facebooka daje ju┼╝ samo w sobie wiele mo┼╝liwo┼Ťci dotarcia do r├│┼╝nych odbiorc├│w. Maj─ůc Piksel, mo┼╝esz tworzy─ç grupy odbiorc├│w jeszcze bardziej precyzyjnie na podstawie aktywno┼Ťci w Twojej witrynie. Je┼╝eli w sklepie masz sporo zakup├│w, ale zale┼╝y Ci na zwi─Ökszeniu warto┼Ťci koszyka. Mo┼╝esz utworzy─ç grup─Ö odbiorc├│w, kt├│rzy dokonali zakupu na Twojej stronie w przeci─ůgu wybranego przez Ciebie przedzia┼éu czasowego i na ich podstawie utworzy─ç grup─Ö podobnych u┼╝ytkownik├│w. I to w dodatku bior─ůc pod uwag─Ö koszyki z najwy┼╝sz─ů warto┼Ťci─ů zakup├│w! Algorytm b─Ödzie na tej podstawie szuka┼é dla Ciebie nowych odbiorc├│w podobnych do tych, kt├│rzy robili u Ciebie najwi─Öksze zakupy!

remarketing
Remarketing na Facebooku - dotrzyj ponownie do swoich klient├│w

Remarketing jest istotnym, a nawet kluczowym elementem budowania lejka sprzeda┼╝owego. Proces zakupowy u┼╝ytkownika raczej nie nale┼╝y do najprostszych. Dobrze wiesz, jak d┼éugo zajmuje Ci podj─Öcie decyzji o zakupie konkretnego produktu. Dzi─Öki wspomnianemu wcze┼Ťniej Pikselowi Facebooka mo┼╝esz zbiera─ç odbiorc├│w, kt├│rzy dokonali konkretnych akcji w Twojej witrynie. Masz w sklepie du┼╝o porzuconych koszyk├│w? Mo┼╝esz utworzy─ç grup─Ö odbiorc├│w, kt├│rzy dodali produkty do koszyka, ale nie dokonali zakupu i stworzy─ç dla nich dedykowan─ů reklam─Ö, kt├│ra mo┼╝e sk┼éoni─ç ich do powrotu na Twoj─ů stron─Ö i dokonania zakupu! Pami─Ötaj, ┼╝e remarketing jest dobrym rozwi─ůzaniem nie tylko dla sklep├│w internetowych. Mo┼╝na go uruchomi─ç na ka┼╝dym etapie lejka konwersji i kierowa─ç na r├│┼╝ne interesuj─ůce Ci─Ö zdarzenia w witrynie!!

polubienia social
Zmień polubienia i reakcje w realnych klientów!

Aktywny fanpage jest ┼Ťwietn─ů wizyt├│wk─ů firmy, ale sam w sobie, poza g┼é├│wnymi korzy┼Ťciami wizerunkowymi, oferuje wa┼╝ne dane, kt├│rych nie nale┼╝y pomija─ç, gdy tworzy si─Ö kampani─Ö w Facebook Ads. Mo┼╝liwo┼Ť─ç skierowania reklamy do os├│b, kt├│re zareagowa┼éy na opublikowane posty, to niezwykle istotny element lejka sprzeda┼╝owego, szczeg├│lnie je┼Ťli cz─Östo promujesz swoje wpisy w okre┼Ťlonej grupie odbiorc├│w.

Za ka┼╝d─ů reakcj─ů i interakcj─ů podj─Öt─ů z postami na fanpageÔÇÖu stoi prawdziwa osoba, kt├│ra wyra┼╝a w ten spos├│b zainteresowanie ofert─ů i opublikowanymi materia┼éami. Cz─Östo jednak nie jest to zainteresowanie na tyle mocne, aby dosz┼éo do konwersji. Kampanie Facebook Ads umo┼╝liwiaj─ů dotarcie do tych samych os├│b z jasnym przekazem i wskazanie im miejsca, gdzie mog─ů kupi─ç poznany wcze┼Ťniej produkt lub us┼éug─Ö.

Uzyskaj wycen─Ö swojej kampanii Facebook Ads.
Bezpłatna wycena