Na co dzień oferujesz kursy i szkolenia realizowane stacjonarnie? Zastanów się więc, jak częściowo przejść z offline do online – nawet jeśli do niedawna było to dla Ciebie pozornie nieosiągalne. Internet jest obecnie jedynym miejscem, w którym możesz pracować i zarabiać. Dlatego brak opcji organizowania szkoleń „na miejscu” nie oznacza, że Twoja firma nie może działać! Jakie narzędzia daje Ci marketing internetowy? Sprawdź, które z nich powinieneś przetestować w czasie kryzysu, żeby właśnie teraz odskoczyć konkurencji!
Jak pokazać, że jesteś ekspertem, a jednocześnie prowadzić działania sprzedażowe? Jednym z najlepszych narzędzi oferujących jednocześnie największe możliwości jest blog. Wykorzystasz go na wiele sposobów. Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych pomysłów.
Źródło: climb2change.pl
Facebook oraz Instagram to Twoi kolejni biznesowi sprzymierzeńcy w walce z kryzysem spowodowanym pandemią. Możliwości, jakie dają Ci media społecznościowe, są wręcz nieograniczone. Jak je w pełni wykorzystać?
3. Twórz na Facebooku grupy i wydarzenia. Zachęcaj, żeby dołączali do nich przede wszystkim tacy użytkownicy, którzy są zainteresowani Twoimi kursami oraz warsztatami – obecnie częściowo prowadzonymi w sieci. Dzięki temu wszystkie najważniejsze informacje przekażesz klientom w jednym miejscu!
Źródło: facebook.com
4. Publikuj ankiety, a także sesje Q&A. To dobre sposoby na dostosowanie swojej oferty do oczekiwań odbiorców. Zapytaj, w jakich szkoleniach chcieliby wziąć udział użytkownicy. Zachęć ich do zadawania pytań związanych z Twoją branżą. Po prostu dziel się wiedzą!
5. Organizuj konkursy. Mogą one dotyczyć branżowych ciekawostek lub stanowić okazję dla Twoich fanów w social mediach do wykazania się kreatywnością. Nagrody? Voucher na szkolenie, konsultacja – a to tylko luźne propozycje!
Część biznesów zawiesiło działalność. W wielu firmach zatrudnieni w nich specjaliści pracują z domów. Dlatego w wolnych chwilach pracownicy chętniej wykorzystują wolny czas podczas kwarantanny do podnoszenia swoich kompetencji. Nie wszystkie kursy da się przenieść 1:1 do internetu. Jednak jeśli choć część szkolenia jesteś w stanie przeprowadzić w formie wideo, to skorzystaj z takiej opcji!
Publikuj treści pozwalające Twoim klientom przetrwać trudny czas przymusowej kwarantanny.
Jeśli na co dzień prowadzisz warsztaty krawieckie lub rękodzielnicze, „sprzedaj” ciekawe poradniki na tworzenie maseczki ochronnej. Możesz również namówić kilku swoich kursantów, żeby podzielili się wspomnieniami ze szkoleń w formie krótkiego wideo. Tego rodzaju content cieszy się ogromną popularnością.
Wydaje Ci się, że w Twojej niszy nie da się nic zrobić? To błąd! Dla przykładu: prowadzisz kursy dla grotołazów? Nagraj film o tym, jak bezpiecznie poruszać się po jaskiniach. Przygotowujesz miłośników mocnych wrażeń do rajdów MTB? Pokaż, jakich kontuzji można uniknąć dzięki prawidłowym manewrom na rowerze. Jednym zdaniem – rób wszystko, żeby ludzie chcieli wziąć udział w organizowanych przez Ciebie warsztatach. Niech zdobycie nowych umiejętności, gdy tylko lockdown się skończy, będzie dla nich wartością dodaną.
Film instruktażowy wykorzystasz w każdej dziedzinie. Przykłady poniżej:
Do przekazywania zagadnień teoretycznych doskonale nadają się webinary oraz prezentacje multimedialne. Prowadź transmisje na żywo, a dodatkowo udostępniaj uczestnikom linki do materiałów. Jeśli poszczególne etapy nauki kończą się egzaminami, podeślij uczestnikom testy do rozwiązania w domu. Następnie – gdy będzie to możliwe – natychmiast przystąpią do części praktycznej kursu. Dopiero po jej zaliczeniu otrzymają certyfikat lub świadectwo ukończenia.
Kryzys jest właściwą chwilą do przeprowadzenia ofensywy marketingowej. Jeśli jeszcze nie korzystasz z kampanii Google Ads lub płatnej reklamy na Facebooku, właśnie teraz wystartuj z promocją marki. Dzięki temu wyprzedzisz konkurencję, która pewnie dopiero próbuje odnaleźć się w nowej rzeczywistości.
Zastanów się, jak zachęcić klientów do tego, żeby nie rezygnowali z Twoich usług. Masz kilka opcji, takich jak:
Źródło: wsparcieflorystow.pl
W tym trudnym okresie zadbaj o to, żeby Twoi obecni, a także potencjalni klienci, mieli dostęp do rzetelnych, aktualnych informacji o organizowanych przez Ciebie wydarzeniach.
Podejmuj działania, które z jednej strony zapewnią utrzymanie płynności, a z drugiej – pozwolą Ci „ruszyć” do przodu, gdy sytuacja wreszcie wróci do normy. Dynamiczne działania i wdrażanie różnych strategii to najlepsze, co teraz możesz zrobić. Dzięki odpowiedniemu podejściu w przyszłości będziesz cieszyć się stabilną pozycją na rynku i wykorzystasz wypracowaną przewagę nad konkurencją!
Chcesz wzmocnić swoją firmę w internecie?