Wróć do listy wpisów
Google Ads PPC
Agencja SEO i SEM > Blog > Trendy w reklamie Google Ads: jak wykorzystać sztuczną inteligencję i automatyzację, aby zwiększyć efektywność swoich kampanii?

Trendy w reklamie Google Ads: jak wykorzystać sztuczną inteligencję i automatyzację, aby zwiększyć efektywność swoich kampanii?

Trendy w reklamie Google Ads: jak wykorzystać sztuczną inteligencję i automatyzację, aby zwiększyć efektywność swoich kampanii?

Reklama PPC to jeden z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do nowych klientów i zwiększenie sprzedaży. Jednak aby zadbać o wysoką efektywność kampanii reklamowych, kluczowe jest bycie na bieżąco z trendami oraz możliwościami, które stale pojawiają się w świecie reklamy online. Jeśli nie chcesz, aby Twoje kampanie reklamowe zostały stłumione przez konkurencję, która nie śpi, bądź bierność w działaniu, koniecznie czytaj dalej.

Nie powinno być zaskoczeniem, że zacznę od sztucznej inteligencji jako gorącego tematu w ostatnim czasie. Choć to tylko jeden z głównych trendów, często jest mocno powiązany z innymi.

Sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i automatyzacja

Specjaliści Google Ads coraz częściej spotykają się z rosnącą automatyzacją działań, ciągłym upraszczaniem interfejsu i procesu tworzenia kampanii. Dodatkowo w ostatnim czasie można zauważyć coraz większe wykorzystanie AI i uczenia maszynowego. Ma to miejsce już nie tylko w obszarze smart biddingu, czyli inteligentnego ustalania stawek, czy też kierowania reklam i optymalizacji kampanii, ale również na etapie ich tworzenia. W efekcie taki kierunek rozwoju systemu reklamowego Google Ads powinien przełożyć się na oszczędność czasu, a także poprawić efektywność kampanii reklamowych. Warto mieć na uwadze, że większa automatyzacja to zarazem mniejsza kontrola. Jednak dopóki automatyzacja kampanii przynosi efekty, jest to akceptowalne.

automatyczne zasoby

Źródło: Google – Automatycznie tworzone zasoby reklamowe z wykorzystaniem Google AI

Co ciekawe, w najbliższym czasie możemy spodziewać się kolejnych innowacji i ulepszeń w tworzeniu i zarządzaniu kampaniami. Podczas Konferencji Google Marketing Live 2023 zostały zaprezentowane nowe rozwiązania m.in. działające w oparciu o AI, które stopniowo będą się pojawiać na polskim rynku.

baner intextowy

Wzrost znaczenia reklamy personalizowanej

Google stawia na dobrze spersonalizowane reklamy, które będą bardziej dopasowane do indywidualnych potrzeb i oczekiwań użytkowników. Oczywiście pomóc w tym może nie kto inny niż AI – zarówno w obszarze tworzenia kreatywnych, jak i wyróżniających się treści reklam, a także w samym dotarciu do odpowiednich osób z precyzyjną reklamą, jednocześnie możliwie najlepszym kanałem i formatem reklamy. Bez wątpienia personalizacja to skuteczny sposób na budowanie relacji z klientami i zwiększanie konwersji, dlatego warto wykorzystać jej potencjał.

Zmiana podejścia w tworzeniu reklam

W ostatnich miesiącach zmieniło się nasze podejście do wyszukiwania informacji za pomocą konwersacji z ChatGPT czy Bard w porównaniu do typowej wyszukiwarki internetowej. Podobne zmiany czekają nas w panelu reklamowym. Wkrótce na naszych kontach pojawi się funkcja konwersacji, która znacząco zmieni i ułatwi tworzenie reklam. W efekcie nie będzie już potrzeby spędzać wielu godzin nad samodzielnym przygotowaniem zasobów reklam. Ani też przeklikiwać się między narzędziami, w przypadku gdy wspierało się jednym z wymienionych wcześniej narzędzi AI. Taka funkcja chatu wspieranego przez sztuczną inteligencję będzie już dostępna bezpośrednio z poziomu Google Ads.

automatyczne zasoby Google Ads

Źródło: Google – Tworzenie kampanii z wykorzystaniem funkcji konwersacji

Funkcja konwersacji na pewno będzie sporym ułatwieniem pracy, pozwoli zaoszczędzić czas, a przede wszystkim wznieść reklamy na wyższy poziom. Można uznać to za pomocne szczególnie dla osób, które nie czuły się najlepiej w tworzeniu contentu bądź grafik, jak również nie miały wystarczająco czasu, pomysłu lub weny, by dopracować swoje reklamy. AI zdecydowanie pozwoli je ulepszyć i zminimalizować wszelkie niedociągnięcia. Trzeba jednak mieć na uwadze, że ze sztuczną inteligencją też należy umieć komunikować się, bo w zależności od tego, jakie dane dostarczymy, taki otrzymamy rezultat. Róbmy to precyzyjnie.

Wideo, kreacje graficzne i mocny przekaz wizualny

Reklama wideo staje się coraz popularniejszym sposobem dotarcia do klientów. Myślę, że firmy będą inwestować w nią coraz więcej pieniędzy. Co więcej Google zapowiedział nowe typy kampanii Demand Gen i Video View wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ich zadaniem będzie skuteczniejsze dotarcie do odbiorców w celu zaprezentowania produktu, zwiększenia świadomości, zaangażowania i finalnie zachęcenia do zakupu. Połączenie wideo i kreacji graficznych w ramach YouTube, YouTube Shorts, karty Discover i Gmail może okazać się ciekawą mieszanką, która przyniesie wiele korzyści na różnych etapach lejka sprzedażowego.

reklamy Google Ads

Źródło: Google – Reklamy Demand Gen i Video View w praktyce

Pojawienie się nowych placementów i formatów reklam

Dynamiczny rozwój AI, nowe typy kampanii, zapowiedź Search Generative Experience – to tylko kilka powodów, które pozwalają spodziewać się kolejnych zmian w świecie reklamy online. Nowe umiejscowienia i formaty reklam są kwestią czasu.

Search Generative Experience

Źródło: Google – Nowe formaty reklam w Search Generative Experience

Wzrost znaczenia reklamy na urządzeniach mobilnych

Ciągły rozwój technologii mobilnych powoduje, że liczba użytkowników oraz czas spędzany na tych urządzeniach w sieci stale rośnie. W ramach ciekawostki – już ponad połowa ruchu generowanego na świecie pochodzi z telefonów i tabletów. To zdecydowanie duże pole do popisu w reklamie Google Ads. Widać wzrost znaczenia formatów wideo i grafik w wersji wertykalnej, dopasowanej do urządzeń mobilnych.

Można się spodziewać, że reklama mobilna stanie się jeszcze ważniejsza dla firm, które chcą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Nie można jednak zapominać o stronie docelowej, która także powinna podążać za trendami, być mobile-friendly i odpowiadać na potrzeby odwiedzających. Gdy oba te elementy ze sobą nie współgrają, ciężko mówić o dobrych wynikach.

ruch mobile

Źródło: mobirank.pl – Podział ruchu desktop vs. mobile: https://mobirank.pl/2022/03/01/57-proc-ruchu-internetowego-pochodzi-z-telefonow/

Podsumowanie

Świat digital marketingu stale się zmienia, a wraz z nim trendy, technologie, zachowania zakupowe i potrzeby potencjalnych klientów. Śledzenie tego, co dzieje się dookoła, otwartość na nowe możliwości oraz podążanie za trendami na pewno wyjdzie nam na dobre. Starajmy się reagować na zmiany, wdrażając i testując nowe rozwiązania. Tylko w taki sposób będziemy w stanie pozostać na szczycie i zwiększyć efektywność swoich kampanii.