Menu
Wróć do listy wpisów
Marketing
Strona główna > Blog > Super Bowl 2017 – TOP 25 reklam

Super Bowl 2017 – TOP 25 reklam

Super Bowl 2017 – TOP 25 reklam

Super Bowl to nie tylko święto amerykańskiego sportu. Dla marketingowców to przede wszystkim święto reklamy. Zawrotne ceny za emisję 30-sekundowego spotu, czyli 5 milionów dolarów (o 10% więcej niż w roku ubiegłym), również tym razem nie odstraszyły najbardziej znanych marek. A to przecież tylko część kosztów, które wiążą się z produkcją, kontraktami ze znanymi aktorami, sportowcami czy reżyserami. O wyjątkowym charakterze i zasięgu imprezy świadczą także statystyki: 111,3 milionów osób oglądało tegoroczne Super Bowl (według badań Nielsena), podczas finału Amerykanie spożywają średnio 420 milionów litrów piwa, a 8% osób bierze urlop w poniedziałek po Super Bowl – w ten dzień spada również produktywność. Te liczby, jak również spoty, które zostały wyemitowane w czasie Super Bowl, mogą zrobić wrażenie.

Przeglądając reklamy z niedzielnego finału, wybrałam 25 moim zdaniem najlepszych. Ponieważ większość z nich jest na naprawę wysokim poziomie, nie stworzyłam rankingu – kolejność jest przypadkowa. Warto zatem dotrwać do końca listy. ;) Zainteresowani mogą natomiast obejrzeć wszystkie reklamy TUTAJ.

Wix.com – Big Game

Wonder Woman i Niezniszczalny, czyli Gal Gadot i Jason Statham w jednym filmie? Nie, to „tylko” spot reklamy wix.com. Przebojowa, zabawna i zaskakująca reklama została wyreżyserowana przez Louisa Leterriera, reżysera między innymi „Iluzji” oraz „Incredible Hulk”.

Część druga:

Budweiser – Born The Hard Way

Historia powstania marki Budwiser, amerykańskiego koncernu Anheuser-Busch może inspirować, jednakże warto wiedzieć, że prawa do marki rości sobie także czeski browar Budějovický Budva. Spór toczy się już od kilkudziesięciu lat, ciekawskich odsyłam do długiej historii powstania piwa.

Audi – Daughter #DriveProgress

W spocie marki pada deklaracja – równa płaca za taką samą pracę. Tym samym Audi daje jasny sygnał o wspieraniu kobiet i braku przesłanek do tego, aby za wykonaną pracę wynagradzać różnie, w zależności od płci.

Mercedes – Born to Be Wild

Twórcy reklamy Mercedesa zainspirowali się filmem „Swobodny jeździec” (Easy Rider), w którym występował Peter Fonda, grający rolę kierowcy w spocie Mercedesa. W tle słychać tytułową piosenkę Born To Be Wild zespołu Steppenwolf, pochodzącą ze ścieżki dźwiękowej do filmu. Wisienką na torcie z pewnością jest nazwisko reżyserów, braci Coen (twórców takich filmowych hitów jak „To nie jest kraj dla starych ludzi” czy „Fargo”).

Bai – BaiBaiBai

Producent napojów Bai również zainwestował w gwiazdy – aktor Christopher Walken, nawiązujący do słynnego utworu Bye Bye Bye boysbandu N’Sync, siedzi obok piosenkarza Justina Timberlake’a, który wymownie na niego spogląda. Justin śpiewał to 17 (!) lat temu. ;)

Google – Google Home

Co na Super Bowl przygotował nam internetowy gigant z Mountain View? Prezentację Google Home. Poprawnie, ale szczerze mówiąc – liczyłam na więcej.

Amazon – Amazon Echo

Amazon nie pozostaje w tyle, promując Amazon Echo. Czy zakupy z Amazon w Stanach są rzeczywiście tak proste?

Evony: The King’s Return – The Battle of Evony

Niezwykle widowiskowa produkcja, przy której widz zaczyna się zastanawiać, czy to tylko reklama, czy już produkcja kinowa. Pełnometrażowa bitwa o Evony z pewnością przyciągnęłaby rzesze widzów przed ekrany kin. Ciekawe, jak wyglądały statystyki pobrań aplikacji w czasie i po emisji reklamy podczas Super Bowl.

Turkish Airlines – Morgan Freeman

Czy to już czas, aby ruszyć i zacząć poznawać świat? Jeśli przekonuje Cię do tego sam Morgan Freeman, po prostu czujesz, że musisz zacząć działać. ;)

Kia Niro – Hero’s Journey

Melissa McCarthy, czyli agentka, która jeździ Kią (aktorka grała tytułową rolę w filmie „Agentka” z 2015 roku, w którym występował również Jason Statham i Jude Law). Nie zniechęcają jej kolejne misje kończące się niepowodzeniem, a motywacji dodaje Bonnie Tyler z utworem I Need a Hero. Okazuje się, że o naszą planetę nie trzeba szaleńczo walczyć – wystarczy jeździć hybrydą. Ciekawe tylko, czy ekolodzy uznali tę reklamę za zabawną.

Airbnb – We Accept

Wierzymy, że nie ważne kim i skąd jesteś, kogo kochasz…”. Tak rozpoczyna się 30-sekundowy spot Airbnb. Marka prezentuje wartości, które są dla niej ważne, a niewypowiedziane słowa, które pojawiają się w czasie reklamy, jeszcze bardziej podkreślają jej wyniosły ton.

Intel – Brady Everyday

W reklamie marki Intel pojawił się Tom Brady. Rozgrywający New England Patriots, triumfatorów tegorocznego Super Bowl, został bohaterem meczu oraz MVP 51. rozgrywek Super Bowl, a osoba, która wpadła na pomysł współpracy marki ze sportowcem, może sobie szczerze pogratulować.

Snickers – A live Commercial

Snickers przygotował nie lada gratkę z okazji tegorocznego Super Bowl. Kulisy kręcenia reklamy można było obejrzeć na żywo 2 i 3 lutego, a gotowy spot został zaprezentowany w dniu finału. Gwiazdą Snickersa był Adam Driver, aktor wcielający się m.in. w postać Kylo Rena w filmie „Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy”.

Emisję poprzedziła seria teaserów, w których można było prześledzić podstępy z castingu do reklamy.

Hyundai – A Better Super Bowl

Reklama z polskim akcentem. Hyundai postanowił wesprzeć osoby, dokładnie żołnierzy stacjonujących w polskiej bazie w Żaganiu, którzy nie mogli oglądać Super Bowl ze swoimi bliskimi, organizując im wzruszającą niespodziankę.

Expedia – Train

Expedia to kolejna marka z branży turystycznej, która podkreśla swoją otwartość i tolerancję, odrzucając uprzedzenia mogące wpływać na odbiór dzisiejszego świata.

T-Mobile Commercial – #UnlimitedMoves with Justin Bieber

Chcesz zobaczyć, jak Justin Bieber tańczy? Musisz obejrzeć reklamę T-Mobile do końca, a i tak nie gwarantuję zadawalającego efektu. ;) Nazwisko wokalisty sprawiło jednak, że #UnlimitedMoves zebrał sporo aktywności internautów w mediach społecznościowych.

itsa10 – It’s a 10 Haircare

Reklama z podtekstem politycznym nawiązująca do… kiepskiej fryzury, na którą Amerykanie są skazani przez najbliższe 4 lata. Kontekst niesfornych włosów został idealnie wykorzystany do promocji produktów przeznaczonych do pielęgnacji włosów.

Coca-Cola – It’s Beautiful

Czy Coca-Cola jest kolejną marką zabierającą głos w kwestii ostatnich wydarzeń w Stanach? Reklama podkreśla różnorodność osób mieszkających w tym kraju, a kończy się słowami: „to jest piękne”.

Tide

Reklama proszku? Spokojnie, można oglądać do końca. W spocie wystąpiła plejada gwiazd: futbolista Rob Gronkowski z New England Patriots, aktor Jeffrey Tambor („Kac Vegas” i „Joe Black”) oraz legenada NFL, Terry Bradshaw.

Tiffany & Co. — Introducing Lady Gaga for Tiffany HardWear

Marka Tiffany dołączyła w tym roku do zaszczytnego grona reklamodawców podczas Super Bowl. Swój debiut oparła o prosty, krótki spot informujący o rozpoczęciu współpracy z Lady Gagą. Z klasą.

Lexus – Man and Machine

Reklama Lexusa to nie tylko gratka dla fanów pięknych aut. W spocie pojawia się Lil Buck, amerykański tancerz, autorem muzyki jest Sia. Polecam!

Wendy’s – Cold Storage

Sieć amerykańskich fast foodów w zabawny sposób informuje o tym, że ich mięso jest zawsze świeże, niemrożone. Szach-mat McDonald’s?

Mobile Strike – Arnold’s One Liners

Kolejna aplikacja, tym razem polecana przez samego Arnolda Schwarzeneggera. Terminator nie ma sobie równych, zarówno w filmie, jak i w poniższym spocie.

Alfa Romeo – Riding Dragons

Marka Alfa Romeo przygotowała 3 spoty z okazji tegorocznego Super Bowl. Zachwycające widoki, piękne auto i inspirująca opowieść. Warto zapoznać się z każdą reklamą.

Honda – Yearbooks

Honda zainwestowała w tym roku w gwiazdy. Jak osiągnąć sukces w życiu i spełniać swoje marzenia? Odpowiedzi udzielili między innymi znani aktorzy, w tym Robert Redford, Amy Adams oraz Steve Carell. A to nie wszystkie znane nazwiska, które inspirują w spocie Hondy.

Super Bowl to nie tylko znane marki. To także gratka dla kinomaniaków. Podczas finału pokazano trailery m.in. nowej części „Piratów z Karaibów”, „Strażników Galaktyki vol. 2” czy „Johna Wicka 2”. Pełne zestawienie można sprawdzić TUTAJ.

Z niecierpliwością czekam już na kolejny finał. Prawdopodobnie ceny emisji ponownie wzrosną, ale tradycyjnie fakt ten nie odstraszy największych graczy. Kolejny, sportowy festiwal reklamy za rok!