Wróć do listy wpisów
Blog o social media Różne
Agencja SEO i SEM > Blog > Działania CSR w dobie koronawirusa

Działania CSR w dobie koronawirusa

Działania CSR w dobie koronawirusa

Temat COVID 19, znanego także jako koronawirus, obiegł serwisy informacyjne na całym świecie.  Jak podsumowała ostatnio agencja informacyjna Press Service: „od połowy stycznia do 12 marca na temat epidemii pojawiło się aż 1,1 mln publikacji w social mediach oraz 235 tys. w mediach tradycyjnych”. W morzu informacji znajdziemy prawdziwe perełki. Wiele marek wykorzystuje teraz social media do prowadzenia działań z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Akcje CSR-owe skoncentrowane są głównie na niesieniu pomocy szpitalom i organizacjom medycznym. Oto kilka z nich, które przykuły moją uwagę w ostatnich dniach.

Żabka – wielki gest małego wielkiego sklepu

Zaczniemy od marek „z naszego podwórka”. Znana niemalże wszystkim Polakom firma Żabka, przekazała do dyspozycji Ministerstwa Zdrowia  4,5 mln zł, o czym poinformowała na swoim fanpage’u.

Agata pomaga

Również salony meblowe Agata, przekazały na rzecz służby zdrowia  1 mln zł.

Lotos napędza szpitale

Kolejnym przykładem jest Grupa Lotos, która za pośrednictwem swojej fundacji przekazała na zakup potrzebnego sprzętu szpitalnego 5 mln zł.

Polska Grupa Energetyczna działa

Z kolei przedsiębiorstwo energetyczne PGE przekazało na walkę z koronawirusem 5 mln zł. Dodatkowo pracownicy w ramach wolontariatu pomagają emerytowanym pracownikom np. w robieniu zakupów. PGE wydelegowała także pięćdziesięciu pracowników do wsparcia obsługi infolinii NFZ.

Sport to zdrowie

Znana polska marka sportowa 4F zaczęła szyć środki ochronne dla pracowników szpitali, takie jak maski czy fartuchy. Jednakże na tym nie poprzestali. Na swoim fanpage’u poinformowali również, że 20% obrotu ze sklepu internetowego przekażą na rzecz szpitala MSWiA w Warszawie – największego szpitala zakaźnego w kraju. Dodatkowo wprowadzili sprzedaż t-shirtów cegiełek, ze sprzedaży których całkowity dochód zostanie przeznaczony na zakup oraz produkcję artykułów medycznych również dla innych szpitali zakaźnych w kraju.

Marka rozpoczęła także cykl #4Ftrenujzdomu, czyli serię nagrań treningów z ambasadorami marki, takimi jak np. Anna Lewandowska. Wszystkie treningi dostępne są za darmo na fanpage’u marki – nic tylko ćwiczyć. ;)

Aby nikt nie był głodny

Inicjatywą wykazał się także portal Glodny.pl. Zaoferował darmową pomoc  w zrobieniu zakupów osobom starszym na terenie Poznania.

 

Ludzka twarz Facebooka

Warto również wspomnieć o Facebooku. Marc Zuckerberg poinformował na swoim profilu, że firma podjęła współpracę United Nations Foundation oraz  WHO. Na portalu zorganizowano zbiórkę pieniędzy na rzecz zwalczania pandemii, którą mogą wspierać użytkownicy. Sama marka przekazała już na ten cel 10 mln dolarów.

Dodatkowo Facebook przekazał kolejne 10 mln dolarów na CDC Foundation,  która również uruchomi zbiórkę pieniędzy na walkę z koronawirusem w Stanach Zjednoczonych. Kolejnym krokiem, który podjął Facebook jest program pomocy finansowej dla małych przedsiębiorstw. Na jego rzecz Facebook przekazał aż 100 milionów dolarów!

Podsumowanie

To tak naprawdę tylko kilka przykładów działań CSR-owych marek, które angażują się w pomoc w zwalczaniu pandemii. W sieci można znaleźć jeszcze wiele innych case’ów , nie tylko dużych brandów. W pomoc angażują się także mniejsze firmy, działające lokalnie. Warto dodać, że nie tylko marki, ale również ludzie starają się jak mogą wspierać innych w tym trudnym okresie. Jedni robią zakupy seniorom, inni pomagają uatrakcyjnić czas spędzany w domu np. oferując darmowe treningi online. Przykładów można by wymieniać jeszcze wiele. Liczy się to, że staramy się wzajemnie wspierać i okazywać pomoc tym, którzy jej potrzebują.