Wróć do listy wpisów
Blog o social media
Agencja SEO i SEM > Blog > 8 zasad skutecznej reklamy na LinkedIn

8 zasad skutecznej reklamy na LinkedIn

8 zasad skutecznej reklamy na LinkedIn

LinkedIn to portal służący do nawiązywania relacji biznesowych. To idealne narzędzie dla osób poszukujących pracy, rekruterów oraz firm rozwijających swój biznes. Publikowane tam treści mają charakter czysto zawodowy, a ich celem jest dotarcie do ludzi o określonym wykształceniu, doświadczeniu, a nawet stanowisku. Społeczność LinkedIn w głównej mierze tworzona jest więc przez świadomych użytkowników, którzy stawiają przez sobą określone cele biznesowe oraz chcą rozwijać swoją karierę. Właśnie to sprawia, że LinkedIn jest platformą, na której warto prowadzić działania reklamowe.

Poznajcie 8 zasad LinkedIn Ads, dzięki którym Wasze kampanie reklamowe będą skuteczne!

Zasada numer 1 – wybór odpowiedniego celu reklamowego

Cel reklamowy to inaczej akcja, której wykonania oczekujemy od odbiorców kampanii. Musi być więc zgodny z Twoimi założeniami biznesowymi. Aktualnie na LinkedIn mamy do wyboru siedem celów kampanii: świadomość marki, wizyty w witrynie, interakcje, wyświetlenia wideo, generowanie potencjalnych klientów, konwersje w witrynie, pozyskiwanie kandydatów.

reklama na LinkedIn

  • Świadomość marki jest dobrym rozwiązaniem dla firm, które chcą zaznaczyć swoją obecność – mogą być to więc początkujące biznesy lub start-upy. Cel ten sprawdzi się również w sytuacji, gdy zechcesz dotrzeć ze swoim przekazem do szerszej grupy odbiorców.
  • Wizyty w witrynie mają za zadanie zwiększyć ruch na Twojej stronie www. Taka kampania może się przydać do zbudowania listy remarketingowej.
  • Interakcje pomogą rozszerzyć zainteresowanie użytkowników publikowanymi przez Ciebie treściami na LinkedIn oraz rozbudują grono osób obserwujących profil Twojej firmy.
  • Wyświetlenia wideo sprawią, że Twoje filmy zostaną obejrzane przez większą liczbę osób.
  • Generowanie potencjalnych klientów – taka reklama ma format formularza. Odbiorca może dzięki niemu zostawić swoje dane kontaktowe.
  • Konwersje w witrynie – przed uruchomieniem kampanii z tym celem reklamowym konieczne jest zaimplementowanie Insight Tag oraz kodów do mierzenia określonych działań w witrynie, takich jak np. kliknięcie w numer telefonu, rejestracja na webinar. Ta opcja z pewnością wydaje się najciekawsza, jednak pamiętaj o tym, że algorytm LinkedIn do odpowiedniego zoptymalizowania tego typu reklamy będzie potrzebował czasu, odpowiedniej liczby zdarzeń oraz nierzadko większego budżetu. Często więc (zwłaszcza gdy dopiero zaczynamy swoją przygodę z LinkedIn Ads lub w momencie, kiedy widzimy, że kampania nie przynosi oczekiwanych efektów) mimo wszystko warto zrobić mały krok wstecz i zamiast celu na konwersje, wybrać wizyty w witrynie, wcześniej jednak odpowiednio pod daną konwersję przygotowując swój landing page.
  • Kandydaci to reklama, która powinna zostać skierowana do osób, które mogą być zainteresowane Twoją ofertą pracy.

Przed wyborem celu reklamowego dobrze zastanów się więc nad tym, jakie efekty chcesz osiągnąć, jaki budżet możesz przeznaczyć na kampanię PPC oraz jaki ma być czas ich trwania.

baner

Zasada numer 2 – dobór grupy docelowej na podstawie języka oraz lokalizacji

Grupę docelową na LinkedIn możesz zdefiniować między innymi na podstawie lokalizacji użytkowników – stałej lub ostatniej, do której zaliczą się nie tylko osoby, które mieszkają w danym rejonie, ale też takie, które go ostatnio odwiedziły. Lokalizacją może być na przykład kraj, województwo, miasto i jego okolice. Istnieje również możliwość wykluczania lokalizacji (również stałych lub ostatnich).

Wybór języka może się okazać sprawą wcale nie taką oczywistą oraz mieć duży wpływ na grupę odbiorców. LinkedIn zaleca, by jako domyślny język wybrać angielski – dzięki temu jest szansa na dotarcie do większego grona użytkowników w danym rejonie. Nie zawsze jednak może się to jednak przełożyć na lepszą liczbę klików, interakcji lub konwersji i czasem warto pozostać przy języku lokalnym. Jak będzie w Twoim przypadku –to już musisz przetestować na przykładzie swoich kampanii.

Zasada numer 3 – dobór grupy docelowej na podstawie dostępnych atrybutów

Do ustalenia swojej grupy odbiorców możesz (a nawet powinieneś) wykorzystać również takie opcje, jak wiek, stanowisko, zainteresowania. Do swoich odbiorców możesz też docierać na podstawie branż lub firm, które reprezentują, ich wykształcenia, umiejętności, doświadczenia zawodowego. Istnieje również możliwość wykluczania osób na podstawie poszczególnych atrybutów oraz zawężania grupy odbiorców, by była jeszcze bardziej precyzyjna.

LinkedIn Ads

Opcji jest naprawdę wiele, dlatego warto poświęcić chwilę i na spokojnie się im przyjrzeć. Zastanów się przede wszystkim, do kogo chcesz dotrzeć ze swoim przekazem – czy to mają być prezesi firm lub osoby decyzyjne? Pracownicy z kilkuletnim doświadczeniem, a może osoby poszukujące pracy?

Przeanalizuj też, czy utworzona przez Ciebie grupa dokładnie spełnia Twoje wymagania. W tym celu warto skorzystać z funkcji „podsumowanie grupy odbiorców”, by jeszcze raz, na spokojnie przyjrzeć się wybranym przez siebie opcjom targetowania.

LinkedIn Ads

Zasada numer 4 – wybór odpowiedniego formatu reklamowego

LinkedIn umożliwia wybór aż dziewięciu formatów reklamowych. Są to:

  • Pojedyncze zdjęcie – pojedynczy baner, na którym warto zamieścić ciekawą grafikę, CTA czy nawet dane kontaktowe Twojej firmy.
  • Karuzela – do jej utworzenia potrzebujesz od dwóch do dziesięciu obrazów. Za pomocą karuzeli możesz w ciekawy opowiedzieć historię swojego przedsiębiorstwa lub zaprezentować kilka usług czy produktów jednocześnie.
  • Wideo – reklama w formie wideo będzie nowoczesną formą, która z pewnością zainteresuje wielu odbiorców.
  • Tekst – ciekawa reklama tekstowa możesz pomóc Ci w pozyskaniu nowych klientów. Nie wymaga przygotowywania specjalnych banerów reklamowych, co może być korzystne, w momencie gdy zależy Ci na szybkim starcie kampanii.
  • Filtr spotlight – dzięki temu formatowi zaprezentujesz swoje produkty oraz zwiększysz ruch na stronie www.
  • Wiadomość (message) – za pomocą tej opcji Twoje reklamy pojawią się w skrzynce odbiorczej Twojej grupy docelowej. Nie sposób będzie więc je przegapić!
  • Rozmowa – bardzo dobra opcja dla rekruterów. Dzięki niej w łatwy i szybki sposób skomunikujesz się z kandydatami na oferowane przez Ciebie stanowisko pracy i tym samym zachęcisz ich do rozpoczęcia procesu rekrutacji.
  • Wydarzenie – organizujesz event lub webinar? Wypromuj je za pomocą tej opcji i zwiększ liczbę zapisów.
  • Dokument – ta opcja umożliwia reklamodawcom promowanie dokumentów. Odbiorcy mogą je czytać i przeglądać zawartość bez konieczności opuszczania serwisu.

reklama na LinkedIn

Jak pewnie zauważyłeś na podstawie powyższych zapisów, nie każdy cel kampanii może obsługiwać dany format reklamy. Oficjalne informacje o dostępnych formatach dla poszczególnych celów znajdziesz w serwisie LinkedIn, w zakładce Pomoc.

Zasada numer 5 – zdecyduj, gdzie będą wyświetlać się Twoje reklamy

Tworząc LinkedIn Ads, możesz zdecydować, czy Twoja kampania będzie wyświetlać się jedynie na tym portalu, czy również poza nim, u tak zwanych zaufanych dostawców zewnętrznych, gdzie mogą być aktywne zdefiniowane przez Ciebie grupy odbiorców.

Decydując się na drugą opcję, możesz również określić, w jakich kategoriach aplikacji lub witryn nie chcesz pokazywać swoich reklam, oraz samodzielnie kontrolować miejsca wyświetlania.

LinkedIn reklama

Zasada numer 6 – ustal budżet i harmonogram

Budżet reklamowy na LinkedIn można ustawiać aż na trzy sposoby – definiując budżet dzienny i całkowity albo decydując się jedynie na sprecyzowanie tylko kwoty dziennej lub tylko kwoty całkowitej.

Kampanię możesz też uruchomić od razu lub zaplanować jej start i zakończenie. Masz też możliwość wyboru strategii ustalania stawek i tym samym ustalenia, w jaki sposób będzie wydawany Twój budżet.

kampania na LinkedIn

Uwaga! Przy budżecie dziennym rzeczywista wydana kwota może się różnić od tej, którą założyłeś. Jeśli algorytm uzna, że w niektóre dni Twoja kampania może przynieść lepsze rezultaty, jest w stanie wydać o 50% więcej od podanej kwoty. W pozostałe dni jednak system wyda mniej, dzięki czemu Twój budżet reklamowy nie zostanie przekroczony.

Zasada numer 7 – zweryfikuj ustawienia swojej grupy odbiorców

Gdy już uda Ci się ustalić grupę odbiorców, dobrać format reklamy, sprecyzować miejsca wyświetlania kampanii oraz ustawić budżet, zyskasz możliwość sprawdzenia prognozowanych wyników Twojej kampanii. Pamiętaj jednak o tym, że są to jedynie przewidywania, chociaż dzięki nim możesz dojść do ciekawych wniosków lub zdecydować się na wprowadzenie pewnych modyfikacji w ustawieniach Twojej reklamy. Prawdziwe rezultaty poznasz jednak dopiero po około dwóch tygodniach od uruchomienia kampanii.

reklama na LinkedIn ustawienia

Zasada numer 8 – skonfiguruj śledzenie konwersji

Zanim zdecydujesz się na uruchomienie LinkedIn Ads, zadbaj o implementację kodu Insight Tag, który umożliwi śledzenie i mierzenie ruchu w twojej witrynie. Dzięki niemu będziesz mógł między innymi włączyć reklamę remarketingową. Pamiętaj, że każde konto reklamowe posiada swój indywidualny Insight Tag.

To jednak jeszcze nie wszystko – do kodu Insight Tag możesz dodać też kody mierzenia konwersji, które pozwolą zliczać na Twojej stronie www liczbę kliknięć w numer telefonu, wypełnienia formularza czy też liczbę dodań do koszyka.

Jeśli zależy Ci więc na prawidłowej optymalizacji swojej kampanii oraz na sprawdzeniu i stałym monitorowaniu jej skuteczności, nie możesz pominąć tego kroku.

Korzyści płynące z LinkedIn Ads

LinkedIn Ads to doskonałe narzędzie, jeśli zależy Ci na promocji swojego biznesu oraz na pozyskaniu nowych odbiorców, klientów lub pracowników. Żaden inny system nie umożliwia tak precyzyjnego targetowania reklam, ani też żaden inny portal społecznościowy nie skupia tak świadomych, zdecydowanych na konkretne działania użytkowników.

Dla wielu branż i firm wybór LinkedIn Ads będzie najlepszy, jeśli chodzi o reklamę w internecie. Warto więc się zastanowić, czy Twój biznes również zalicza się do tego grona.