Wróć do listy wpisów
Pozycjonowanie
Agencja SEO i SEM > Blog > Pozycjonowanie stron na abonament – czy warto?

Pozycjonowanie stron na abonament – czy warto?

Pozycjonowanie stron na abonament – czy warto?

Chcesz dowiedzieć się, czym jest pozycjonowanie stron na abonament i jakie są najważniejsze zalety i wady tego modelu rozliczeń? Przeczytaj nasz artykuł i sam zdecyduj, czy warto inwestować w tego rodzaju umowę z agencją SEO czy może w Twoim przypadku lepiej sprawdzą się alternatywne rozwiązania!

Co to jest pozycjonowanie?

Na początek kilka słów o samym pozycjonowaniu, które spędza sen z powiek wszystkim właścicielom stron internetowych walczących o jak najwyższą pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania. Aby znaleźć się wysoko na liście rankingowej Google, niezbędne jest wdrożenie wielu działań zarówno w obrębie samej witryny, jak i poza nią. Link building, content marketing, tworzenie i optymalizacja treści to zaledwie kilka z całej gamy elementów, na które składa się pozycjonowanie. Aby więc cieszyć się doskonałymi efektami pamiętaj o tym, że wprowadzane działania powinny być zgodne z wytycznymi wyszukiwarki – a w tym pomogą Ci specjaliści agencji SEO, którzy kompleksowo zajmą się Twoją stroną internetową.

baner

Czym jest pozycjonowanie w abonamencie?

Wiesz już czym jest pozycjonowanie, więc pora uchylić rąbka tajemnicy i powiedzieć coś więcej na temat rozliczeń działań webmasterów w formie abonamentu. Wybierając ten model umowy z agencją, decydujesz się na comiesięczne płatności na określoną kwotę. Jej wysokość zależy od tego, jaki pakiet wybierzesz oraz jak szeroki będzie zakres działań specjalistów w ramach pozycjonowania Twojej witryny. Stworzenie strony od podstaw, zbudowanie jej struktury, link building wewnętrzny oraz zewnętrzny, tworzenie contentu zgodnie z zasadami SEO czy jego optymalizacja, wdrażanie meta tagów i innych elementów – wszystko to wchodzi w zakres działań webmasterów. To, jaki pakiet wybierzesz, zależy wyłącznie od Twoich indywidualnych potrzeb i preferencji. Od niego będą również zależały comiesięczne zobowiązania finansowe.

Zalety abonamentu

Pozycjonowanie w abonamencie to aktualnie jedno z najchętniej wybieranych przez klientów rozwiązań, którzy do wyboru mają jeszcze rozliczenia „za efekt” oraz model hybrydowy. Dlaczego akurat abonament cieszy się tak dużą popularnością? Przede wszystkim ze względu na liczne zalety.

Sam dobierasz frazy lub z pomocą specjalisty

W zależności od swoich potrzeb możesz samodzielnie dobierać słowa kluczowe, na które chcesz pozycjonować swoją stronę internetową. Jeśli nie posiadasz jednak wiedzy na temat SEO i chciałbyś powierzyć to zadanie profesjonalistom, w ramach abonamentu możesz skorzystać z pomocy webmasterów, którzy dzięki swojemu doświadczeniu, fachowej wiedzy oraz dostępowi do najlepszych narzędzi, zrobią to za Ciebie.

Stabilność i regularność działań SEO

Są one niezwykle ważne z punktu widzenia pozycjonowania. Należy bowiem pamiętać, że obejmują nie tylko stworzenie samej witryny oraz wdrożenie niezbędnych elementów, ale także ich regularną optymalizację, wprowadzanie modyfikacji w oparciu o najnowsze wytyczne i zmiany w algorytmach czy tworzenie nowych treści. A to właśnie one są główną siłą napędową, dzięki której Twoja strona może piąć się wyżej i wyżej w rankingu Google. Pamiętaj również, że pozycja uzyskana w naturalnych wynikach wyszukiwania jest zdecydowanie bardziej stabilna od płatnych kampanii takich jak np. Google Ads, dlatego mimo że pozycjonowanie jest procesem wymagającym czasu, efekty z pewnością spełnią Twoje najśmielsze oczekiwania.

Motywacja przy krótkim okresie wypowiedzenia umowy

W przypadku umów abonamentowych z krótkim okresem wypowiedzenia nie musisz martwić się ciągnącymi się zobowiązaniami finansowymi, jeśli nie chcesz dalej korzystać z usług agencji. Najczęściej okres wypowiedzenia wynosi od 1 do 3 miesięcy zależnie od rodzaju podpisanej umowy. Pamiętaj jednak, że im dłuższy czas, tym lepsze mogą okazać się wyniki pozycjonowania. SEO ma bowiem to do siebie, że jest niezwykle złożonym procesem wymagającym nie tylko specjalistycznych działań, ale także czasu, aby cieszyć się wymarzonymi wynikami. Może się więc okazać, że dłuższy czas umowy, a także okresu jej wypowiedzenia okaże się dla Twojej strony błogosławieństwem, jeśli szybko oczekujesz efektów i jesteś niecierpliwy.

Wykorzystanie pełnego know-how specjalisty

Pamiętaj, że w agencjach SEO pracują wyłącznie specjaliści, którzy mogą pochwalić się wieloletnim doświadczeniem, fachową wiedzą oraz dostępem do najlepszych narzędzi, które wspierają ich pracę na każdym etapie prac nad stronami internetowymi. Korzystając więc z rozliczeń w formie abonamentu, możesz cieszyć się nie tylko profesjonalnym i w pełni indywidualnym podejściem do każdego klienta, ale także ogromną dawką wiedzy i wsparcia, które pomogą Ci zrozumieć wprowadzane zmiany i ulepszenia w Twojej witrynie. Wiele agencji umożliwia również swoim klientom dostęp do specjalistycznych poradników z dziedziny SEO, aby zapewnić im w pełni kompleksową usługę, która przestanie być czarną magią, a zamiast tego stanie się bardziej klarowna i łatwa do zrozumienia.

link popularity

Wady abonamentu

Tak jak każdy model rozliczeń, także abonament ma nie tylko swoje zalety, ale także wady. Choć jest ich zdecydowanie mniej niż korzyści, musisz o nich pamiętać, aby mieć pewność, że wybrałeś rozwiązanie stworzone na miarę swoich indywidualnych potrzeb.

Niechęć do długich okresów wypowiedzeń

Abonament w przeciwieństwie do rozliczeń „za efekt” polega na podpisaniu umowy na określony czas. Może to być pół roku, rok czy nawet dwa lata – istnieją także pakiety indywidualne, za które rozliczasz się z agencją regularnie w każdym miesiącu. Tak jak w przypadku umów na telefon, telewizję czy Internet, także za pozycjonowanie otrzymasz comiesięczną fakturę do zapłaty. Zazwyczaj im jest ona dłuższa, tym dłuższy będzie okres wypowiedzenia, na co z niechęcią patrzą niektórzy klienci. Pamiętaj jednak, że SEO wymaga czasu, aby cieszyć się efektami, a te z pewnością prędzej czy później dostrzeżesz i docenisz pracę webmasterów. Nie zapominaj również, że abonament na pozycjonowanie jest inwestycją w przyszłość Twojego biznesu – aby mieć pewność co do wysokiej jakości usług agencji, z którą współpraca będzie owocna, wybieraj wyłącznie marki o sprawdzonej reputacji i te o wieloletnim doświadczeniu w branży.

Oczekiwanie na efekty

Tak, jak już wspomnieliśmy na efekty pozycjonowanie trzeba trochę poczekać, ale jest to całkowicie niezależnie od rodzaju umowy, jaką wybierzesz. Zmieniające się algorytmy oraz indeksacja stron wymagają czasu, dlatego mimo regularnego prowadzenia działań w obrębie strony oraz poza nią wynik w rankingu nie zmieni się natychmiast. Nie da ustalić się jednoznacznie, kiedy efekty pracy webmasterów będą widoczne, jednak szacuje się, że pierwsze rezultaty stają się widoczne od kilku do nawet kilkunastu miesięcy od momentu wdrożenia zmian.

Potrzebne zaangażowanie

Nie da się ukryć, że bez zaangażowania klienta nawet najbardziej skomplikowane działania SEO nie przyniosą oczekiwanego efektu. Często do wdrożenia zmian, wprowadzenia modyfikacji czy nowych treści i elementów w obrębie strony konieczna jest zgoda klienta. Zbudowanie relacji na linii klient-agencja jest zatem kluczowe dla możliwie najszybszych działań, które przyniosą korzyść Twojemu biznesowi. Dzielenie się wiedzą, tworzenie raportów oraz audytów wraz z niezbędnymi wyjaśnieniami to klucz do sukcesu pozycjonowania w modelu abonamentowym. Decydując się więc na tę formę rozliczeń, musisz mieć na uwadze, że od czasu do czasu zostaniesz poproszony o dodatkowe materiały, informacje czy zgody na prowadzone przez webmasterów działania.

Czy warto inwestować w abonament na pozycjonowanie?

Jest to zdecydowanie doskonała alternatywa dla firm, które mogą sobie pozwolić na comiesięczne zobowiązania i oczekują kompleksowej usługi w ramach pozycjonowania. Jeśli chcesz cieszyć się regularnością prowadzonych prac, a także możliwością korzystania z profesjonalnego doradztwa oraz wiedzy z zakresu SEO, abonament doskonale się sprawdzi! Wybierając ten rodzaj rozliczeń, możesz cieszyć się stabilną pozycją Twojej strony w wynikach wyszukiwania, ogromną dawką wiedzy oraz wsparciem prawdziwych webmasterów, dla których serwisy internetowe nie mają żadnych tajemnic. Musisz jednak pamiętać, że decydując się na abonament, zobowiązujesz się do regularnych płatności oraz zaangażowania w prace nad Twoją witryną.

Co lepsze – abonament czy pozycjonowanie za efekt, a może hybryda?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ potrzeby i możliwości każdego właściciela strony internetowej są zupełnie różne. Jeśli zależy Ci wyłącznie na konkretnym wyniku „tu i teraz” z pewnością dużo lepiej sprawdzi się pozycjonowanie za efekt, w ramach którego rozliczasz się wyłącznie w momencie spełnienia wymagań opisanych w jednorazowej umowie. Nie musisz się tutaj martwić o regularne, comiesięczne opłaty, ponieważ model rozliczeń jest bardzo prosty. Pamiętaj jednak, że wybierając niesprawdzoną i mało rzetelną agencję, narażasz swój biznes na wysokie ryzyko biznesowe, ograniczone raportowanie czy stosowanie Black Hat SEO.

W przypadku abonamentu sytuacja wygląda nieco inaczej, ponieważ w zamian za comiesięczne płatności otrzymujesz kompleksową pomoc, możliwość elastycznego zarządzania budżetem, a także stabilność i bezpieczeństwo. W modelu abonamentowym możliwe są jednak długie okresy wypowiedzenia, stałe zobowiązania finansowe oraz efekty odroczone w czasie, na które trzeba trochę poczekać.

Alternatywnym rozwiązaniem jest hybryda, czyli połączenie zalet abonamentu oraz pozycjonowania za efekt. Wybierając ten model rozliczenia, możesz cieszyć się większą stabilnością i bezpieczeństwem, a jednocześnie pewnością, że włożone koszty nie idą na marne. System ten polega bowiem na opłaceniu części należności agencji SEO w formie comiesięcznego abonamentu, natomiast pozostała kwota wypłacana jest dopiero w momencie uzyskania zawartych w umowie efektów. Który model wybrać? Decyzja zależy wyłącznie od Ciebie!