Wróć do listy wpisów
Marketing Optymalizacja stron (SEO) Pozycjonowanie Strategie SEO Strony www
Agencja SEO i SEM > Blog > Opisy kategorii i produktów – jak je tworzyć pod SEO?

Opisy kategorii i produktów – jak je tworzyć pod SEO?

Opisy kategorii i produktów – jak je tworzyć pod SEO?

Wraz z rozwojem Internetu firmy zaczęły przenosić swoje biznesy do sieci. Możliwość robienia zakupów w wirtualnych sklepach i oferowany przez nie szeroki asortyment sprawiły, że z czasem zyskały na popularności. Obecnie w sieci możemy znaleźć właściwie wszystko – ubrania, buty, akcesoria RTV, maszyny, meble, sprzęt sportowy i wiele innych rzeczy. Jedynym minusem jest brak sprzedawcy – kogoś, kto opowiedziałby o produktach, wytłumaczył, jak działają, i zachęcił do zakupu. Czym go zastąpić i czy to w ogóle możliwe? Zaraz to sprawdzimy.

Opis produktu SEO

Jak już zostało wspomniane, sklepy internetowe nie mają sprzedawcy, ale na szczęście mają jego odpowiednik – jest nim opis kategorii SEO. To z niego klient może dowiedzieć się więcej o asortymencie i szybko sprawdzić, czy znajdzie w sklepie to, czego szuka. Mimo że opis kategorii SEO ma ogromne znaczenie dla sklepu, to jednocześnie jest jednym z najczęściej pomijanych elementów. Wielu sprzedawców ogranicza się do umieszczenia na stronie wyłącznie nagłówków i asortymentu, jakim dysponują, a to spory błąd. Opisy kategorii są przydatne nie tylko dla klientów. Mają także duży potencjał, jeśli chodzi o budowanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Skoro już wiesz, że takie działania mają sens, czas zabrać się do pracy. Zainwestuj w sukces swojego e-commerce – skorzystaj z naszych usług w zakresie pozycjonowania sklepów!

 

Opis SEO kategorii – jak go stworzyć?

Warto pamiętać, że treść umieszczona na stronie musi być użyteczna i odpowiednio nasycona – tylko taka zainteresuje użytkowników i roboty. Elementy, na które warto zwrócić uwagę przy tworzeniu opisów kategorii i produktów, to:

  1. Unikalne treści – to podstawa, a kopiowanie ich z innych stron jest niezgodne z prawem i niekorzystne dla strony. Google nie toleruje duplikatów, więc taka treść z pewnością nie pomoże w uzyskaniu lepszej pozycji. Wręcz przeciwnie – może jej zaszkodzić. Warto pamiętać, że duplikatami będą także treści powielane na różnych podstronach w obrębie jednej witryny.
  2. Nasycenie – słowa kluczowe są niezbędne, jeśli chcesz wygenerować ruch na stronie. Najlepiej wybrać frazy związane z daną kategorią, ale nie zapominaj o doprecyzowanych zapytaniach, czyli frazach long tail. Jak je połączyć? Jeśli prowadzisz sklep z sukienkami, nie ograniczaj się do wyrażenia sukienki damskie. Doprecyzuj, co oferujesz, np. czerwone sukienki damskie na ramiączkach. Pamiętaj również, żeby nie przesycać treści, a frazy kluczowe stosować zarówno w mianowniku, jak i odmienionej formie.
  3. Nagłówki – to doskonałe miejsce na umieszczenie słów kluczowych, a także sposób na podzielenie opisu kategorii na części. Dlatego pisząc teksty, nie zapominaj o nagłówkach i zawsze wplataj w nie frazy kluczowe.
  4. Formatowanie – to kolejny element, na który warto zwrócić uwagę podczas tworzenia treści. Nawet najciekawszy tekst nie zostanie przeczytany, jeśli będzie nieczytelny. Dlatego opis produktu należy podzielić na części, wzbogacić o nagłówki, a także pogrubić najważniejsze fragmenty.
  5. Liczba znaków – nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, ile znaków powinien mieć opis kategorii w sklepie internetowym. Tworzony tekst ma przede wszystkim wyczerpać temat i dostarczyć użytkownikowi informacji. Internet oferuje wiele narzędzi, przy pomocy których możesz sprawdzić, jaką średnią długość mają teksty dla konkretnych fraz, i na tej podstawie oszacować liczbę znaków.

Skoro wiesz już jakie elementy uwzględnić przygotowując treści, czas na kolejny krok, który sprawi, że będą one jeszcze bardziej skuteczne.

sklep internetowy

Na co zwrócić uwagę, tworząc dobry opis kategorii pod SEO

Jak już zostało wspomniane, stworzenie opisów kategorii i produktów ma na celu zastąpienie sprzedawcy. Dlatego, tak jak w handlu, aby  oferta była skuteczna, należy dopasować ją do potrzeb klienta. Poniżej znajdziesz kilka cennych wskazówek.

  • Stwórz personę, zastanów się, kim są osoby kupujące w twoim sklepie, jakie mają możliwości finansowe, czym się interesują czego szukają.
  • Przedstaw ofertę, wskaż konkretne produkty i powiedz klientowi, jakie korzyści da mu ich zakup.
  • Odpowiedz na pytania i rozwiej wątpliwości.
  • Zachęć do zapoznania się z całym asortymentem.
  • Pomóż podjąć decyzję zakupową – zaoferuj atrakcyjne promocje, poinformuj o ograniczonej liczbie produktów itp.

Opisy produktów SEO – o czym warto pamiętać?

Tak naprawdę tworzenie treści nie musi być trudne. Warto poznać podstawowe zasady i postępować zgodnie z powyższymi wskazówkami. Im więcej tego typu tekstów napiszesz, tym łatwiej będzie Ci tworzyć kolejne. Z czasem przekonasz się, że treści, których początkowo brakowało w Twoim sklepie, mogą przyczynić się do uzyskania lepszej pozycji w wynikach SERP.

Pamiętaj, że w poprawnym opisie kategorii:

  • treść jest unikalna – nie znajduje się na żadnej innej podstronie ani stronie www;
  • nasycenie jest zgodne z wytycznymi, zawiera frazy długiego ogona zarówno w mianowniku, jak i formie odmienionej;
  • tekst jest użyteczny dla użytkownika, informuje go, co zyska wybierając dany produkt i przy użyciu racjonalnych argumentów przekonuje, że warto w niego zainwestować;
  • jest odpowiednio sformatowany, przyjazny dla oka, zawiera nagłówki, pogrubienia;
  • treść tworzona jest z myślą o odbiorcy i jego potrzebach.

Te wskazówki mogą okazać się naprawdę przydatne. Nie zwlekaj, teorię najlepiej przetestować w praktyce, dlatego łap za klawiaturę i uzupełnij informacje na swojej stronie internetowej.