Wróć do listy wpisów
Newsy Różne Strategie SEO Z życia firmy
Agencja SEO i SEM > Blog > Nasi eksperci na SEO Poland On Tour by Linkhouse & papaSEO

Nasi eksperci na SEO Poland On Tour by Linkhouse & papaSEO

Nasi eksperci na SEO Poland On Tour by Linkhouse & papaSEO

19 maja 2022 r. odbyła się impreza SEO Barcamp, w czasie której wystąpili reprezentanci Grupy TENSE – Piotr Michalak, Head of R&D, oraz Paweł Konopiński, SEO Expert. W czasie swojej prezentacji zdradzili co najmniej kilka sposobów na zdobywanie lepszych efektów SEO. 

Czym jest SEO Poland On Tour? 

To cykl branżowych wystąpień odbywających się w różnych miejscach w Polsce. Tegoroczna trasa wiedzie przez 16 miast. Formuła spotkania opiera się na połączeniu merytorycznych wystąpień ze swobodną atmosferą. Prowadzący SEO Barcamp przedstawia prelegentów, zapowiada dwie lub trzy prezentacje, a po każdej z nich prowadzi dyskusję z widownią oraz występującymi ekspertami. Głównym celem jest integracja środowiska branżowego, wymiana know-how i stworzenie okazji także do mniej formalnych rozmów. 

„Ile dałbym, by zapomnieć Cię. Co nadal działa w SEO, a co całkiem nie” 

Taki właśnie intrygujący tytuł nosiła prezentacja naszych ekspertów. Nic więc dziwnego, że zgromadziła liczną widownię. O czym była prelekcja? To było bardzo intensywne 30 minut, w trakcie których Tensowicze opowiedzieli o: 

  • zdobywaniu topów,  
  • roli, jaką odgrywają dane strukturalne, 
  • linkach nofollow, które też mogą wspomagać efekty działań,  
  • SEO zagranicznym, które nie jest takie trudne, a może być kreatywne,  
  • GPT-3, które nie jest jeszcze tak dopracowane, aby włączyć je do toolsetu.  

Na slajdach nie zabrakło przykładów – wyników z SERP-ów, danych na temat widoczności po wdrożeniu disavow czy dowodów w postaci logów serwera.  

Grupa TENSE na SEO Barcamp źródło: zdjęcia własne

Mnóstwo wiedzy i wskazówek  

Oprócz prelegentów z Grupy TENSE wystąpili również inni eksperci. Jadwiga Dabińska w trakcie prezentacji „No shit, Sherlock: research do tekstów SEO w praktyce” opowiadała o researchu na potrzeby copywritingu. Podała garść istotnych informacji, jak i gdzie szukać źródeł, na których możemy bazować. Poza oczywiście szukaniem per fraza pojawiły się zaawansowane operatory wyszukiwarki, publikacje z Google Scholar, a także możliwość tłumaczenia z pomocą DeepL, w szczególności gdy brakuje źródeł w ojczystym języku. 

Następnie pojawił się Sebastian Heymann z prezentacją „Jak obliczyłem wartość atrybutu rel w linkach zewnętrznych?”. Przedstawił wyniki swoich badań w kontekście wartości atrybutu rel, a dokładnie rozpatrywał wpływ na pozycje dla tzw. dofollow, nofollow, UGC oraz sponsored (kolejność nieprzypadkowa). Udowodnił, że największy wpływ mają linki tzw. follow. Odnośniki opatrzone atrybutem o wartości nofollow również wspierają SEO, ale są słabsze od “follow”, a UGC i sponsored nie wnoszą niczego lub wnoszą bardzo mało, jeśli chodzi o wyniki.  

Networking rządzi

Networking po wystąpieniach trwał kilka dobrych godzin. Uczestnicy mogli porozmawiać z prelegentami, a także ze Sławkiem Borowym, Maciejem Chmurkowskim oraz ekipą Linkhouse.  

Nagrania z wybranych prelekcji możecie obejrzeć na kanale organizatora wydarzenia: https://www.youtube.com/channel/UCsCxUNrMitDQv_usmH8olAw