23 września przedstawiciele agencji należących do programu Google Partners mieli okazję spotkać się w warszawskiej siedzibie Google na konferencji, której tematem przewodnim była automatyzacja procesów firmowych. Zaopatrzeni w googlowski notes z niecierpliwością czekaliśmy na rozpoczęcie spotkania – nie ukrywam, że temat wydarzenia podziałał na nas jak magnes, tym bardziej że agenda wydarzenia wyglądała niezwykle obiecująco.
Katarzyna zwróciła uwagą na rosnące znaczenie automatyzacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Jej wdrożenie nie jest już tylko nowinką zaczerpniętą z zagranicznych przedsiębiorstw, ale strategią przetrwania, która sprawdzi się w każdej firmie. Co ciekawe, proces automatyzacji nie jest nowością. Katarzyna wspomniała o ulepszeniach wprowadzonych przez Henry’ego Forda, które poskutkowały znaczącym wzrostem liczby produkowanych aut – z 11 tysięcy w 1903 roku do 3,6 milionów w 1913 roku. Temat automatyzacji wciąż nabiera znaczenia, o czym świadczy lawinowo rosnąca w ostatnich latach liczba aplikacji i rozwiązań globalnych oraz ich ścisła specjalizacja. Skala zmian i potrzeba automatyzacji procesów jest niezaprzeczalna i głównie tę kwestię podkreślała prelegentka.
Aleksandra opowiadała, w jaki sposób należy przygotować się do wprowadzenia zmian w organizacji, zwracała uwagę na ich różnorodność oraz wskazała umiejętności, które powinien w dzisiejszym świecie posiadać lider. Nie wystarczy, by kierował się w pracy umysłem i wykazywał kompetencjami, ale powinien również słuchać serca i emocji.
Ciekawym aspektem prelekcji było dokładne omówienie procesu wdrażania zmiany oraz reakcji, które wywołuje w zespołach. Aleksandra opisała również działania lidera, które pomogą w pozytywnym przebiegu zmian. Liczne przykłady przez nią podane znakomicie obrazowały złożoność problemu oraz odpowiadały na pojawiające się w międzyczasie pytania.
Oskar z pasją opowiadał o automatyzacji w branży reklamowej. Przedstawił między innymi wnioski z amerykańskiego badania, w którym przeanalizowano ponad 200 tysięcy reklam, aby sprawdzić, które elementy wyposażenia i jaki sposób prezentacji aut, wpływają na ich lepszą klikalność. Pojawił się również przykład reklamy Lexusa z 2018 roku, w której stworzenie scenariusza powierzono… sztucznej inteligencji. Bazą do oryginalnej fabuły była analiza reklam, które w przeciągu ostatnich 15 lat nagrodzono prestiżowym Lwem na festiwalu w Cannes. Zainteresowanych tematem zapraszam po więcej informacji TUTAJ.
Niestety Oskar nie rozwinął tematu automatyzacji za pomocą licznych narzędzi Google, choć jeden ze slajdów w dość dużym skrócie zawierał informacje o wybranych narzędziach. Mam nadzieję, że w przyszłości Google pochwali się swoimi nowatorskimi narzędziami :)
Krzysztof opowiedział, w jaki sposób Verseo zaplanowało i wdrożyło procesy automatyzacji w agencji. Tematem prezentacji nie było jednak narzędzie, które pomogło im odnieść sukces, a struktura, procesy, komunikacja i wiele innych aspektów, które w pierwszej kolejności należało uporządkować, aby przejść do dzieła. Jak przyznał Krzysztof, kosztowało ich to wiele pracy i wysiłku, ale poprawa wyników i wzrost komfortu pracy były warte zaangażowania. Co ważne – to wciąż działa. Krzysztofowi i Mateuszowi, założycielom Verseo, gratuluję sukcesu, który z pewnością osiągnęli.
Konferencja uzmysłowiła nam, że nie można ignorować automatyzacji w obecnym zarządzaniu przedsiębiorstwem, ale należy dobrze przygotować się do zmian i mieć świadomość, że automatyzacja to proces – nie kończy się po kilku miesiącach czy latach od wprowadzenia. To jedno z większych wyzwań, które stoją przed liderami i managerami, którzy muszą z jednej strony optymalizować procesy, z drugiej umieć wdrażać zmiany i poprowadzić swój zespół do wspólnego sukcesu. Tego życzę wszystkim uczestnikom spotkania:)