Wróć do listy wpisów
Optymalizacja stron (SEO)
Agencja SEO i SEM > Blog > Ułatw klientowi kontakt! 5 podstawowych optymalizacji na stronie

Ułatw klientowi kontakt! 5 podstawowych optymalizacji na stronie

Ułatw klientowi kontakt! 5 podstawowych optymalizacji na stronie

Kluczowym elementem skutecznej sprzedaży jest utrzymanie kontaktu z klientem. To właśnie dzięki udostępnieniu informacji kontaktowych buduje się zaufanie potencjalnego klienta i sprawia, że jest on bardziej skłonny podjąć interakcję.

Zrozumiałe jest, że klienci czują się pewniej, gdy mogą w łatwy sposób skontaktować się z przedstawicielem firmy. Szybki i prosty dostęp do informacji kontaktowych może działać jako zachęta do działań, takich jak chociażby składanie zamówień czy zapytań ofertowych, a także zgłaszanie ewentualnych problemów lub wystawianie opinii.

5 optymalizacji, które ułatwiają kontakt z klientem

1. Możliwość natychmiastowego kontaktu

Jednym z podstawowych działań ułatwiających kontakt użytkownika z firmą jest stworzenie klikalnego numeru telefonu lub ikony słuchawki na stronie, która jest zawsze widoczna podczas przewijania. Klikalny numer telefonu na stronie to prosty, ale jakże skuteczny sposób na poprawę doświadczenia użytkownika i zachęcenie go do interakcji, co może przełożyć się na konwersję sprzedażową.

menu górne

Dzięki dodaniu tego elementu umożliwiamy użytkownikom szybki kontakt z firmą poprzez jedno kliknięcie. Działa to szczególnie dobrze na urządzeniach mobilnych, na których wpisywanie numeru może być uciążliwe.

baner

 

 

2. Łatwy dostęp do podstrony kontaktowej z pełnymi danymi adresowymi, Mapą Google, formularzem kontaktowym

Bezproblemowy dostęp do informacji ułatwia potencjalnym klientom szybkie nawiązanie kontaktu, co może korzystnie wpływać na zwiększenie zaufania. Dodatkowo kompletny zestaw informacji kontaktowych dodaje firmie wiarygodności i pokazuje jej otwartość na komunikację.

Dodanie mapy Google z lokalizacją firmy ułatwia klientom znalezienie jej siedziby. Jest to szczególnie ważne dla firm mających sklepy stacjonarne czy biura. Formularz kontaktowy natomiast zdecydowanie ułatwia użytkownikom przesyłanie wiadomości bez konieczności korzystania z tradycyjnej poczty elektronicznej. To wygodne rozwiązanie, zwłaszcza dla osób, które nie chcą lub nie mogą dzwonić.

mapka na stronie

Warto pamiętać także, jak wygląda to z perspektywy SEO. Otóż kompletne dane kontaktowe, w tym adres, mapa oraz formularz, mogą wpływać pozytywnie na pozycjonowanie sklepów internetowych w kontekście geolokalizacji, co ma znaczenie zwłaszcza dla firm działających na konkretnym obszarze.

3. Widoczne w menu linki do kluczowych podstron związanych z płatnościami

Umieszczanie linków do podstron z istotnymi informacjami w menu, zwłaszcza w stopce, to strategia korzystna zarówno dla klientów, jak i dla samej firmy. Przyczynia się ona do zwiększenia zaufania, efektywnego zarządzania procesami oraz poprawy ogólnego doświadczenia użytkownika.

Udostępnienie szczegółowych informacji na temat procesów związanych z zakupami – danych do przelewu, warunków dostawy oraz procedur reklamacyjnych – zwiększa transparentność działań firmy. Jeśli są one dostępne w menu, użytkownicy mogą je szybko odnaleźć bez konieczności przeszukiwania całej strony. To zdecydowanie ułatwia korzystanie z witryny i oszczędza czas.

Dostępność informacji w menu pomaga także zminimalizować liczbę pytań od klientów oraz potencjalnych reklamacji. Umieszczenie linków do formularzy reklamacyjnych w widocznym miejscu ułatwia klientom zgłaszanie problemów i sprawia, że firma może efektywniej zarządzać tym procesem.

4. Umieszczanie na stronie linków do mediów społecznościowych

Należy pamiętać, że dzięki mediom społecznościowym firma ma możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców, chociażby poprzez udostępnianie treści.

dolne menu

Linki do mediów społecznościowych pozwalają na tworzenie społeczności wokół marki. Klienci mogą śledzić firmę na platformach społecznościowych, co umożliwia im obserwowanie aktualizacji i dzielenie się treściami, a także zachęca do interakcji, co sprzyja budowaniu relacji z marką.

5. Funkcja czatu na żywo umożliwiająca natychmiastową komunikację z przedstawicielem firmy

Czat na żywo na stronie internetowej to narzędzie, które może przynieść wiele korzyści dla klientów i firmy. Umożliwia klientom uzyskanie natychmiastowej pomocy w czasie rzeczywistym. Mogą oni wówczas zadawać pytania i otrzymywać odpowiedzi bezpośrednio na stronie bez potrzeby oczekiwania na odpowiedź e-mail czy telefon.

Czat na żywo może być także używany do zbierania opinii od klientów na temat doświadczeń związanych z obsługą czy ofertą firmy.

Podsumowanie

Umieszczenie zakładki Kontakt na stronie internetowej ma kluczowe znaczenie dla efektywnej komunikacji z klientami, budowania zaufania i pozytywnego doświadczenia użytkownika. Szczególną uwagę na tego typu aspekty powinna zwrócić agencja SEO podczas analizy i pozycjonowania strony. Zakładka kontaktowa to jedno z pierwszych miejsc, które odwiedzają klienci, gdy potrzebują informacji lub wsparcia, więc warto zadbać o łatwość dostępu do danych kontaktowych i ich przejrzystość.