W listopadzie 2021 Gigant rozszalał się z aktualizacjami wyglądu swoich narzędzi. 22 listopada dostrzegliśmy nową, odświeżoną wersję Google Search Console – darmowej platformy dla administratorów stron internetowych. Pozwala ona m.in. na sprawdzenie statusu indeksowania witryny przez wyszukiwarkę i zoptymalizowanie widoczności strony.
Na ten moment platforma zmieniła jedynie wygląd, nie zmieniło się nic w kwestii obsługi narzędzia i oferowanych funkcji. Zobacz kilka zrzutów odświeżonego Google Search Console poniżej. Najbardziej w oczy rzuca się nowe, błękitne tło aplikacji i zaoblone kształty:
Google informuje na Twitterze, że listopadowa aktualizacja wyglądu to zapowiedź kolejnych zmian w obrębie Google Search Console, które nastąpią na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy. Cel, jaki przyświeca odświeżeniu, to poprawa dostępności i ogólnego komfortu użytkowania narzędzia.
We’re starting a journey to refresh the look and feel of Search Console. Over the next few months you’ll see small changes in the product with a goal to improve accessibility and user experience in general. We hope you like it! 😉 pic.twitter.com/Seq0CUGxpP
— Google Search Central (@googlesearchc) November 22, 2021
Cieszę się, że narzędzie, z którego korzystam na co dzień, jest rozwijane, a nowy wygląd przypadł mi do gustu. Ciekaw jestem, czy w końcu uda się przenieść stare narzędzia do nowej wersji Google Search Console, np.: tester pliku robots.txt, disavow tool i kierowanie międzynarodowe.
Z drugiej strony, takiemu SEO Dinozaurowi jak ja, przywołują one wspomnienia z czasów GWT (Google Webmaster Tools)…
Przeczytaj również: Google Search Console – poradnik