Menu
Wróć do listy wpisów
Newsy
Strona główna > Blog > Mała wielka rewolucja w pełnoekranowych popupach!

Mała wielka rewolucja w pełnoekranowych popupach!

Mała wielka rewolucja w pełnoekranowych popupach!

Ułatwienie dostępu do treści

Jak wiadomo, Google dba o jakość wyników swojej wyszukiwarki. Nadchodzące zmiany również są tym podyktowane, a dokładniej – dotyczą natrętnych okien typu popup, wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. Pewnie każdy z nas kojarzy agresywne reklamy, które zasłaniają całą stronę, a ich zamknięcie bez kliknięcia w sponsorowany link graniczy z cudem. Nic więc dziwnego, że Google chce zaprowadzić porządek. Cel jest jeden – ułatwienie dostępu do szukanych treści.

Kiedy i co nam grozi?

Na wprowadzenie zmian związanych z popupami mamy czas do 10 stycznia 2017 roku, później nasz serwis może uzyskiwać gorsze wyniki w wyszukiwarce, jeżeli wartościowe dla użytkowników treści będą przesłaniane pełnoekranowymi okienkami.

Google oficjalnie podaje, że bierze pod uwagę setki sygnałów, więc niektóre serwisy mogą nadal utrzymywać wysokie pozycje w wynikach pomimo wprowadzonego nowego sygnału rankingowego – jest to uwarunkowane m.in. jakością contentu znajdującego się na stronie.

Złe i dobre popupy

Google zmierza do tego, aby wyskakujące okienka nie zasłaniały zawartości strony, dlatego należy przejrzeć swój serwis pod tym kątem, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. Poniżej przykłady popupów z bloga Google, które mogą wpłynąć niekorzystnie na pozycje strony:

1

Jeżeli na naszej stronie pojawiają się jakieś popupy, to zweryfikujmy, czego dotyczą. Dopuszczalne są m.in. te związane z informacjami prawnymi czy zakrywające znikomą część ekranu. Jeżeli treść okna wiąże się z zawartością serwisu lub jeśli jest to jego funkcjonalność, a dodatkowo można okno w łatwy sposób zamknąć – myślę, że nie mamy się czym martwić. Poniżej kilka przykładów.

2

Korzyści

Korzyścią jest przede wszystkim możliwość uzyskania lepszych pozycji w wyszukiwarce mobilnej po wprowadzeniu zmian w algorytmie, ale nie tylko. Zmiany, jakie wprowadzimy, mogą wpłynąć m.in. na zaangażowanie użytkownika czy wskaźnik odrzuceń. Możliwe, że osoby odwiedzające Twój serwis porzucają stronę lub tracą nią zainteresowanie po wyświetleniu pełnoekranowego popupu, tym bardziej, jeżeli trudno go zamknąć.

Podsumowując, zadbaj o to, aby wszystkie treści były łatwo dostępne, a tym samym żadne okno typu popup nie przysłaniało ich w całości, a na samo okienko starajmy się przeznaczać jak najmniejszą część ekranu. Jest to bardzo ważne w przypadku urządzeń mobilnych, gdzie przestrzeni mamy relatywnie mało. Oczywiście, każdy popup powinien się łatwo zamykać, a to dzięki posiadaniu widocznego przycisku, prostego do kliknięcia. Wszystkie zmiany wprowadzaj z myślą o użytkownikach tych najmniejszych urządzeń, tak, aby wartościowe – zdaniem Google – treści były łatwo dostępne dla odwiedzających.

Obie grafiki pochodzą z wpisu na oficjalnym blogu Google.