Chciałbyś, aby Twoja strona wyświetlała się wynikach wyszukiwarki, ale nie wiesz, jak to zrobić? Poniżej sprawdzone porady jak dodać stronę do Google, które sprawdzą się zarówno dla debiutujących serwisów jak i takich, gdzie nowe treści są długo indeksowane.
Jeśli nie masz zweryfikowanej usługi Google Search Console (w skrócie GSC), nie czekaj dłużej! Zajmie Ci to tylko kilka minut, a umożliwi zgłoszenie strony do indeksacji na dwa sposoby.
Pierwszy z nich pozwala na dodanie konkretnego zasobu. Można tego dokonać poprzez wklejenie adresu strony w górnym oknie GSC.
Po tym działaniu otrzymamy raport odnośnie stanu konkretnej strony w serwisie.
Kliknięcie prośby o zindeksowanie skutkuje tym, że robot wyszukiwarki zostanie wysłany na wskazany adres i zaindeksuje nowe zasoby. Niestety nie możemy określić dokładnego czasu, w jakim się to stanie. Zdarza się, że strona wyświetla się w indeksie po kilku bądź kilkudziesięciu minutach, a czasem trwa to nawet kilka dni.
Drugim sposobem jest zgłoszenie pliku XML w Google Search Console z listą adresu naszego serwisu.
Dodatkowo będziemy mogli zweryfikować, ile z przesłanych stron Google posiada aktualnie w indeksie, a ile nie.
Mapę witryny możemy weryfikować i aktualizować cyklicznie – robot będzie ją samodzielnie odświeżał.
Jeśli chcemy ten proces przyspieszyć, możemy:
Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z doradcą!
Istotą Internetu są połączenia między zasobami, czyli odnośniki. Jeśli chcemy, aby roboty wyszukiwarek odwiedzały nasz serwis i indeksowały nowe zasoby, warto postarać się o linki, które będą prowadzić do nowych stron. Dzięki temu robot wyszukiwarki będzie mógł zaindeksować treści, do których jeszcze nie dotarł, a wartościowy odnośnik wspomoże pozycjonowanie naszego serwisu i treści na nim zawartych.
Może się jednak okazać, że w naszym profilu znajdą się tzw. odnośniki broken links, które odsyłają do stron błędu. Przekierowanie takich adresów bądź ich poprawa w serwisach źródłowych może korzystnie wpłynąć na indeksację.
Kolejnym sposobem na indeksację stron są odnośniki wewnętrzne, zwłaszcza te do nowych stron w serwie. Można je umieścić m.in.:
Warto w tym miejscu mieć na uwadze crawl budget (budżet crawlowania) i umiejętne sterowanie przepływem robota po stronie. Zadbajmy o higienę odnośników wewnętrznych i nie odsyłajmy robota do stron z błędami, duplikatów lub zasobów, które są blokowane poprzez:
Niestety, narzędzie Submit URL, czyli formularz zgłaszania nowych stron do Google odeszło do lamusa. Co prawda sam adres istnieje, ale odsyła nas do Google Search Console. Pozostają nam zatem wyżej wymienione sposoby zgłaszania zasobów do wyszukiwarki, a na koniec musimy oczekiwać, aż robot Google dotrze do naszej strony i umieści ją w indeksie.