Wróć do listy wpisów
Newsy
Agencja SEO i SEM > Blog > Ile kosztuje reklama w Internecie?

Ile kosztuje reklama w Internecie?

Ile kosztuje reklama w Internecie?

Reklama w Internecie stanowi obecnie absolutną podstawę działań związanych z promocją produktów, usług i marek. W pierwszym półroczu 2021 roku, wydatki na reklamę online wzrosły o blisko 24% w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Spowodowało to, że reklama internetowa wyprzedziła promocję telewizyjną1. Taki stan rzeczy oznacza, że aby osiągnąć sukces, należy zainwestować w najbardziej efektywny i najszybciej rozwijający się kanał marketingowy. Zanim jednak wydasz pieniądze na marketing online, koniecznie przeanalizuj swój budżet w kontekście kosztów reklamy w Internecie i nie daj się zaskoczyć.

Koszt reklamy w Internecie – od czego zależy jego wysokość?

Internet stanowi obecnie niezależny byt, rządzący się swoimi prawami. Coraz szybsze przenoszenie nawyków zakupowych ze sklepów stacjonarnych do Internetu powoduje, że z dnia na dzień osiągnięcie sukcesu w biznesie staje się coraz trudniejsze. Z pomocą przychodzi tu reklama internetowa, czyli szereg działań płatnych umożliwiających skuteczne dotarcie do potencjalnego klienta. Na potrzeby artykułu skupimy się na wyszukiwarce Google, która jest w Polsce najczęściej wybieranym źródłem poszukiwania informacji o firmach, markach, produktach i usługach oraz najpopularniejszych mediach społecznościowych. Google oferuje rozbudowany katalog możliwości reklamowych, które mogą skutecznie zachęcić potencjalnych klientów do interakcji z marką oraz wykonania oczekiwanej konwersji. Niestety reklama w wyszukiwarce Google nie należy do najprostszych zadań, szczególnie dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym.

Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, ile kosztuje reklama w Internecie, zacząć należy od poznania sposobów promocji firmy online. Najpopularniejsze obecnie formy reklamy w Internecie to:

  • SEO (ang. Search Engine Optimization – pozycjonowanie stron internetowych),
  • Google Ads (dawniej Google AdWords) – kampania tekstowa w sieci wyszukiwania, kampania banerowa w sieci reklamowej, kampania produktowa, remarketing,
  • kampanie wideo w YouTube,
  • reklama w mediach społecznościowych (np. Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok),
  • kampanie treści sponsorowanych.

Możliwości reklamowych jest zdecydowanie więcej, a ostateczny wybór strategii działań marketingowych zależny jest od celów, grupy docelowej, zasięgu oddziaływania biznesu, kosztu pozyskania klienta oraz nakładów finansowych, które może ponieść reklamodawca. . Szczególnie ostatnia wartość stanowić będzie wyznacznik efektywności reklamy w Internecie. Można bowiem założyć, że różne firmy z tej samej branży, oferujące podobny produkt lub usługę, za efektywne koszty pozyskania klienta uznać mogą różne wartości, wynoszące od kilku groszy do nawet kilkuset złotych.

Reklama w Internecie – pozycjonowanie to podstawa

Promocja w Internecie bez pozycjonowania skuteczna jest jedynie na krótką metę, a dokładniej tak długo, jak prowadzona jest kampania reklamowa. Najlepszym długofalowym i efektywnym rozwiązaniem wciąż pozostaje pozycjonowanie. Działania związane z optymalizacją stron internetowych pod wyszukiwarki internetowe pozwalają budować wizerunek marki i zwiększać widoczność serwisu na wybrane słowa kluczowe, a dzięki temu pozyskiwać wartościowy ruch organiczny – potencjalnych klientów. Pozycjonowanie jest jednak działaniem wymagającym cierpliwości. Szereg zmiennych, jakim poddawane są witryny internetowe każdego dnia, wymaga od specjalistów SEO stosowania długofalowych, starannie zaplanowanych strategii działań, zapewniających dużą odporność na zmiany algorytmów wyszukiwarki oraz przewagę nad konkurencją. Długi czas oczekiwania na satysfakcjonujące efekty pozycjonowania stron internetowych powoduje jednak, że część firm decyduje się całkowicie pominąć ten aspekt marketingu, traktując SEO jako generujący najwyższe koszty sposób reklamy w Internecie. Nic bardziej mylnego. W odróżnieniu od innych działań reklamowych, możliwych do przeprowadzenia w Internecie, pozycjonowanie jest najbardziej skutecznym i trwałym. Podkreślić jednak należy, że wymaga cierpliwości – często długich miesięcy wytężonej pracy w celu osiągnięcia oczekiwanych wyników.

Pozycjonowanie stron internetowych nie jest przedmiotem akademickim i wiedzę na ten temat można pozyskać bez problemów. W Internecie z łatwością odszukasz szereg przydatnych poradników i kursów, a w księgarniach czy bibliotekach bardzo wiele opracowań książkowych poświęconych skutecznemu pozycjonowaniu. Pamiętać jednak należy, że pozycjonowanie www to dziedzina wyjątkowo płynna, gdyż uzależniona od zmienności algorytmów wyszukiwarki Google. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby samodzielnie zająć się pozycjonowaniem. Najlepsze rezultaty przynosi jednak przekazanie przygotowania i realizacji skutecznej strategii agencji marketingu internetowego. Ile kosztuje reklama w Internecie prowadzona przez agencję SEO? Koszty pozycjonowania uzależnione są od szeregu czynników, np.:

  • poziomu konkurencyjności branży,
  • wielkości strony www lub sklepu internetowego,
  • aktualnej sytuacji witryny i wcześniejszych działań na stronie,
  • liczby słów kluczowych oraz ich konkurencyjności,
  • geograficznego zasięgu strony internetowej itp.

Pozycjonowanie strony www lub sklepu internetowego przez profesjonalną agencję SEO zazwyczaj kosztuje kilkaset do kilku tysięcy złotych miesięcznie. W przeważającej większości jednak profesjonalne pozycjonowanie to wydatek rzędu 2 do 10 tysięcy złotych miesięcznie. W agencji SEO/SEM Grupa Tense nie stosujemy stałego cennika usług pozycjonowania. Jeśli chcesz dowiedzieć się, ile kosztuje reklama w Internecie dla Twojej strony, skontaktuj się z nami. Nasi specjaliści przygotują dla Ciebie indywidualną wycenę pozycjonowania w Google opartą na Twoich potrzebach, oczekiwaniach i możliwościach.

Content marketing – buduj widoczność strony poprzez wartościowe treści

Pozycjonowanie stron internetowych jest nierozerwalnie związane z content marketingiem. Działania obejmujące cykliczne tworzenie unikalnych i wartościowych treści są bowiem bardzo ważnym czynnikiem służącym budowaniu widoczności serwisów internetowych, a tym samym pozyskaniu wartościowego ruchu na stronę. Marketingu treści jest tym samym niezwykle istotnym elementem każdej strategii promocji w Internecie. Wśród najważniejszych działań związanych z content marketingiem wymienić należy:

  • tworzenie unikalnych opisów produktów i usług na stronę www,
  • budowę i cykliczne dostarczanie wartościowych treści w formie bloga lub poradnika na stronie,
  • regularną wysyłkę newslettera do zainteresowanych klientów,
  • treści sponsorowane.

Tworzenie wartościowych treści powinno znajdować się w obszarze zainteresowań każdego właściciela strony internetowej. Poprawnie zoptymalizowany tekst, zawierający ważne frazy kluczowe oraz wyczerpująco omawiający dany temat, ma duże szanse zyskać popularność wśród użytkowników, a także uznanie robotów wyszukiwarki. Spowoduje to wzrost pozycji serwisu na dane słowo kluczowe w wynikach wyszukiwania, co w konsekwencji może doprowadzić do wzrostu ruchu i konwersji.

W ramach usługi pozycjonowania, profesjonalna agencja Grupa Tense tworzy wartościowe teksty na stronę, co jest wliczone w cenę usługi. Jeśli jednak potrzeby firmy wykraczają poza standardowy pakiet treści, istnieje możliwość zamówienia dodatkowych materiałów tekstowych na potrzeby promocji. Średni koszt utworzenia dodatkowych treści rozliczany jest w tysiącach zzs (znaków ze spacjami) i wynosi 60 złotych netto / 1000 zzs. W przypadku potrzeby napisania tekstu specjalistycznego lub w języku obcym cena usługi może wzrosnąć.

Inną kategorią content marketingu są treści sponsorowane. Termin ten oznacza publikację artykułów na zewnętrznych stronach internetowych, zbieżnych tematycznie ze stroną www, w celu promocji oraz pozyskania wartościowego odnośnika kierującego na własną stronę. Artykuły sponsorowane mają za zadanie zainteresować czytelnika usługą lub produktem oraz zachęcić go do odwiedzenia strony lub sklepu www. W związku z tym teksty przygotowywane na potrzeby publikacji sponsorowanych muszą być wysokiej jakości i skupiać się na nienachalnym, ale skutecznym wywołaniu potrzeby posiadania produktu lub skorzystania z usługi wśród czytelników.

Koszt publikacji artykułów sponsorowanych jest sumą trzech elementów:

  • kosztu utworzenia artykułu – 60 zł netto / 1000 zzs,
  • kosztu publikacji artykułu sponsorowanego – 100 zł netto,
  • ceny za miejsce na publikację – zależy ona m.in. od jakości strony, rodzaju odnośnika generowanego z artykułu, czasu artykułu na stronie głównej, gwarancji ruchu etc. i może wynosić od kilku do nawet kilku tysięcy złotych netto.

Kampanie Google Ads (AdWords) – najpopularniejsza forma reklamy w Internecie

Najbardziej oczywistą formą reklamy w Internecie są kampanie Google Ads. Jest to najpopularniejsza, a zarazem bardzo skuteczna (jeśli umiejętnie prowadzona) forma reklamy w online. Google Ads to potężne narzędzie służące efektywnemu kierowaniu przekazu reklamowego do nowych odbiorców. Niezaprzeczalnymi zaletami systemu Google Ads są ponadto:

  • zasięg reklamy – Google jest największą wyszukiwarką internetową na świecie, z ponad 97% użytkowników w Polsce,
  • natychmiastowy efekt – wyświetlanie reklamy niezwłocznie po uruchomieniu kampanii reklamowych,
  • płatność za rzeczywisty efekt – naliczana jest za określoną interakcję z reklamą (kliknięcie w reklamę, 1000 wyświetleń etc.),
  • precyzyjny monitoring efektywności – system Google Ads udostępnia reklamodawcy narzędzia do szczegółowej analizy skuteczności działań reklamowych,
  • zróżnicowane modele targetowania – kierowanie reklam na podstawie wzorców zachowań odbiorców z danej grupy docelowej, fraz kluczowych, a nawet automatyczne kierowanie reklam zorientowane na maksymalizację konwersji.

Modele rozliczania reklamy internetowej Google Ads

Bogaty katalog możliwości reklamowych w ramach systemu Google Ads oznacza również zróżnicowane modele rozliczeń. Opłacalność prowadzenia kampanii reklamowej w Google należy rozpatrywać także biorąc pod uwagę formę rozliczeń. Metody rozliczania reklam Google Ads określa się często jako PPC (Pay Per Click) – płatność za kliknięcie. W praktyce istnieje wiele zróżnicowanych metod rozliczania reklamy z Google. Wśród najczęściej wykorzystywanych należy wyróżnić:

  • CPC (Cost Per Click) – płatność za każde kliknięcie w reklamę, najczęściej wykorzystywane w kampaniach w sieci wyszukiwania,
  • e-CPC (Enhanced Cost Per Click) – ulepszona forma płatności za kliknięcie, oznaczająca pozostawienie ustalenia stawki za kliknięcie systemom automatycznym Google, które dążą do maksymalizacji liczby konwersji z reklamy,
  • CPM (Cost Per Mile) – płatność za każde 1000 wyświetleń (niezależnie od liczby konwersji), stosowane najczęściej w przypadku działań mających na celu budowę wizerunku marki,
  • CPV (Cost Per View) – płatność za każde wyświetlenie reklamy, stosowana najczęściej w reklamach na YouTube – w tym przypadku płatność naliczana jest, kiedy użytkownik obejrzy co najmniej 30 sekund reklamy (lub całość, jeśli jest krótsza),
  • CPA (Cost Per Action) – płatność za czynność wykonaną przez odbiorcę reklamy, np. pobranie e-booka, polubienie posta etc.

Sposoby rozliczeń reklamy mogą być bardzo różne i ostateczny wybór odpowiedniego dla realizacji założonych celów może być problematyczny, szczególnie w przypadku niewielkiego doświadczenia w prowadzeniu marketingu za pomocą systemu Google Ads. Reklama PPC kosztuje zazwyczaj od kilku groszy do kilkudziesięciu złotych. Aby uzyskać najkorzystniejsze ceny, warto powierzyć wybór modelu, konfigurację oraz prowadzenie reklamy internetowej doświadczonym specjalistom. Jeśli oczekujesz wysokiej skuteczności, skontaktuj się z Agencją SEO/SEM Grupa Tense już teraz!

Formy reklamy Google Ads

Kampanie reklamowe Google Ads widzimy każdego dnia. Mimo tego, że często wywołują one irytację użytkowników Internetu, stanowią bezsprzecznie jeden z najbardziej skutecznych sposobów dotarcia do klienta w wyszukiwarce i sieci reklamowej Google. Skuteczność reklam Google Ads wynika nie tylko z możliwości precyzyjnego kierowania przekazu reklamowego, ale również ze zróżnicowanych form promocji służących realizacji zróżnicowanych celów marketingowych. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze możliwości reklamowe oferowane w ramach systemu Google Ads.

Kampanie w sieci wyszukiwania (GSN – Google Search Netowork)

Kampanie w sieci wyszukiwania – potocznie linki sponsorowane – przyjmują formę zbliżoną do wyników organicznych, z oznaczeniem “Ad” lub “Reklama” i wyświetlane są na stronie wyników wyszukiwania (SERP – Search Engine Results Page) Google w odpowiedzi na poszukiwane słowa kluczowe. Najczęściej zobaczyć można cztery reklamy powyżej i trzy poniżej organicznych wyników wyszukiwania. Reklamy w sieci wyszukiwania składają się z następujących elementów:

  • trzy nagłówki o długości do 30 znaków,
  • dwa pola tekstowe do 90 znaków każde,
  • rozszerzenia, np. odnośniki do najważniejszych sekcji witryny docelowej, klikalny numer telefony, fizyczny adres reklamodawcy, itp.

Linki sponsorowane rozliczane są w modelu płatności za każde kliknięcie (CPC). Pojedyncze kliknięcie kosztuje od kilku groszy do kilkudziesięciu, a nawet kilkuset złotych. Samo wyświetlenie reklamy jest bezpłatne. Dopiero wykonanie pożądanej akcji przez użytkownika – kliknięcie w reklamę – wywoła naliczenie opłaty. Koszt pojedynczego kliknięcia ustalany jest na podstawie licytacji. W największym uproszczeniu można stwierdzić więc, że reklamodawcy, którzy chcą wyświetlać swoją reklamę na konkretne słowo kluczowe, ustalają maksymalny koszt kliknięcia, który jest wyznacznikiem pozycji danej reklamy.

Kampanie w sieci reklamowej Google (GDN – Google Display Network)

Popularne kampanie graficzne lub banerowe pozwalają wyświetlać przekaz reklamowy na ponad 2 milionach witryn należących do sieci partnerskiej wyszukiwarki Google. W praktyce oznacza to możliwość dotarcia reklamy do ponad 90% użytkowników Internetu na całym świecie! Reklamy graficzne w sieci reklamowej Google funkcjonują na zasadzie statycznych lub elastycznych grafik i służą określonym celom, np. budowaniu świadomości i rozpoznawalności marki czy zachęceniu odbiorcy do odwiedzenia serwisu docelowego. Przekaz marketingowy w formie banerów reklamowych można kierować z założeniem m.in.:

  • kontekstu wyszukiwania (dopasowanie reklamy do użytkownika i miejsc w sieci przez niego odwiedzanych),
  • konkretnej lokalizacji, w której znajduje się potencjalny odbiorca reklamy,
  • danych demograficznych odbiorcy (wiek, płeć, status),
  • wyszukiwanych słów kluczowych,
  • tematyki witryn odwiedzanych przez użytkownika,
  • miejsca docelowego (np. konkretnej witryny lub aplikacji).

Kampanie w sieci reklamowej rozliczane są najczęściej w modelu CPM (Cost Per Mile) – płatności za 1000 wyświetleń. Możliwe jest również rozliczanie reklamy GDN w formacie CPC – płatności za pojedyncze kliknięcie – przejście na serwis reklamodawcy.

Wśród kampanii w sieci reklamowej Google wyróżnić można:

  • Remarketing – popularna forma reklamy w Google Display Network, najczęściej wykorzystywany w promocji oferty sklepów internetowych. Celem kampanii remarketingowych jest przypomnienie użytkownikowi o odwiedzonej wcześniej witrynie, przeglądanych ofertach lub produktach, porzuconym koszyku. Remarketing wykorzystywany jest również jako zachęta do ponownych zakupów. Kampanie przypominające prowadzone są w oparciu o listy odbiorców zbierane przez Google Analytics, dzięki czemu umożliwiają bardzo precyzyjne kierowanie komunikatów reklamowych do konkretnych odbiorców – potencjalnych lub aktualnych klientów firm.
  • Kampanie produktowe (PLA – Product Listing Ads) – wykorzystywany wyłącznie w przypadku stron e-commerce, specyficzny rodzaj reklamy prezentujący potencjalnym klientom produkty dostępne w sklepie internetowym. Reklamy PLA wyświetlane są na górze strony SERP Google oraz w zakładce “Zakupy”. Zawierają najważniejsze informacje o produktach, m.in.:
    • zdjęcie,
    • nazwę,
    • cenę,
    • nazwę sprzedawcy.
  • Prowadzenie kampanii PLA wymaga utworzenia konta w narzędziu Google Merchant Centre oraz przygotowania zgodnie z wytycznymi Google pliku produktowego, tzw. feedu zawierającego szczegółowe informacje na temat oferowanego asortymentu w formie atrybutów obowiązkowych i dodatkowych (opcjonalnych).
  • Koszt reklamy PLA wyrażany jest w formie CPC lub e-CPC, a cena pojedynczego kliknięcia może wynieść nawet kilka groszy.
    • Reklama video YouTube – system Google Ads umożliwia również wyświetlanie reklam w drugiej największej przeglądarce na świecie – YouTube. Reklamy na YouTube mogą przyjąć zróżnicowane formy:
    • In-Stream – reklama wideo, która może być wyświetlana przed lub w trakcie oglądania materiału wideo; można ją pominąć po 5 sekundach,
    • Bumper Ads – niepomijalne reklamy wideo o maksymalnej długości 6 sekund, mogą być wyświetlane przed lub w trakcie oglądania materiału wideo,
    • Discovery – reklama wyświetlana w wynikach wyszukiwania YouTube,
    • Out-Stream – reklama YouTube możliwa do publikacji wyłącznie na urządzeniach mobilnych, wyświetlana jest stronach i aplikacjach poza YouTube.
  • Kampanie reklamowe na YouTube można precyzyjnie kierować, np. na daną tematykę, a nawet na konkretnych twórców. Promocja na YouTube najczęściej rozliczana jest w modelu CPV (Cost Per View), a płatność naliczana jest tylko wtedy, gdy użytkownik obejrzy co najmniej 30 sekund materiału (lub całość, jeśli jest krótszy). Promocja na YouTube może być niezwykle efektywna kosztowo, gdyż stawki za wyświetlenie filmu reklamowego rozpoczynają się już od kilku groszy.
  • Reklama aplikacji mobilnych – dla twórców i dystrybutorów aplikacji mobilnych Google Ads oferuje dedykowaną formę promocji kierującej ruch bezpośrednio do sklepu Google Play lub iOS, w celu zwiększenia liczby pobrań aplikacji.

Ile kosztuje reklama Google Ads?

Rodzaj reklamy oraz sposób rozliczeń to dopiero początek. Ostatecznie to, ile kosztuje reklama Google Ads, uzależnione jest od wielu czynników. Wśród najważniejszych elementów posiadających duży wpływ na reklamę w Internecie oraz jej cenę, najważniejsze to:

  • grupa docelowa,
  • zasięg oddziaływania promocji,
  • maksymalne, możliwe do poniesienia koszty pozyskania klienta,
  • całkowity budżet na kliknięcia lub wyświetlenia reklamy,
  • współpraca z agencją lub działania samodzielne.

Koszt prowadzenia działań reklamowych przez agencję marketingową może wydawać się wyższy niż działania samodzielne. Jest to jednak wyłącznie pozorne wrażenie. Wyspecjalizowana w działaniach promocyjnych agencja SEO/SEM Grupa Tense dysponuje wieloletnim doświadczeniem oraz dużą wiedzą pozwalającą efektywnie dysponować budżetem reklamowym i skutecznie realizować założone cele marketingowe.

Reklama internetowa prowadzona przez agencję Grupa Tense to gwarancja działań skupionych na osiąganiu najwyższej efektywności, przy jednoczesnym dążeniu do minimalizacji ponoszonych przez reklamodawcę kosztów. Analizując wyniki prowadzonych dla naszych klientów działań reklamowych w 2021 r., koszt naszej reklamy wynosi od kilku groszy do kilkudziesięciu złotych. Średnie wyniki wyglądają następująco:

  • średni CPC – 1,05 zł,
  • średni CPV – 0,09 zł,
  • średni CPA – 0,93 zł,
  • średni CPM – 10,84 zł / 1000 wyświetleń.

Koszt prowadzenia kampanii reklamowych Google Ads w agencji SEO/SEM Grupa Tense jest stały i zależy od budżetu na kliknięcia. Ich wysokość kształtuje się następująco:

  • do 2 000 zł => 400 zł
  • powyżej 2 000 zł => 400 zł + 15% x (Twój budżet – 2 000 zł)

Google Ads może być (i często jest) traktowane jako alternatywa dla pozycjonowania. Warto jednak rozważyć połączenie obu strategii działań marketingowych i wykorzystać możliwości dotarcia do potencjalnych klientów z wykorzystaniem promocji organicznej oraz płatnych reklam. Jeśli poszukujesz sprawdzonego partnera do działań marketingowych, skontaktuj się z nami. Zaufaj doświadczeniu i umiejętnościom specjalistów agencji SEO/SEM Grupa Tense i zyskuj więcej z obecności w Internecie.

Reklama w mediach społecznościowych? Nie tylko na Facebooku!

Decydując się na reklamę w Internecie, nie można pominąć kolejnego ważnego kanału promocji, jakim są media społecznościowe. Kampanie reklamowe w social media oferują niezależne od Google możliwości promocji, które, mimo zarządzania w indywidualnych systemach, mogą być wyświetlane w ramach największej wyszukiwarki na świecie. Reklama w mediach społecznościowych to nie tylko promocja na największym portalu – Facebooku. Obecnie praktycznie każda duża platforma social media posiada własny system reklamowy, który umożliwia skuteczne dotarcie do jego użytkowników i efektywną promocję firmy, produktów i usług. Najpopularniejszymi portalami społecznościowymi w kontekście działań reklamowych są:

  • Facebook/Instagram – platformy umożliwiające realizację różnych celów reklamodawcy. Najważniejsze z nich to;
    • budowa świadomości i rozpoznawalności marki,
    • interakcja odbiorcy z reklamą,
    • konwersja.

    Cena reklamy na Facebooku/Instagramie uzależniona jest od możliwości reklamodawcy, a jednostkowy koszt za kliknięcie lub wyświetlenie przekazu promocyjnego, podobnie jak w systemie Google Ads, ustalany jest na podstawie licytacji reklamodawców. Ostateczna cena promocji płatnej za klik na Facebooku jest wynikiem określenia najwyższego, możliwego do poniesienia kosztu na reklamę. Publikacje sponsorowane na Facebooku wyróżniają bardzo niskie jednostkowe koszty kliknięcia w reklamy, które mogą wynosić nawet kilkanaście groszy!

  • TikTok – chińska platforma społecznościowa przebojem wdarła się do świata social media. Dziś jest to najczęściej pobierana aplikacja na świecie. Oczywiście TikTok posiada własne możliwości reklamowe, po które warto sięgnąć szczególnie w przypadku kierowania przekazu do tzw. pokolenia Z. Rozbudowane możliwości reklamowe TikToka realizują podobne cele marketingowe do Facebooka. Są nimi:
    • maksymalizacja wyświetleń reklamy, a w ten sposób zwiększenie świadomości marki wśród odbiorców,
    • pozyskanie wartościowego ruchu na stronie docelowej z aplikacji,
    • realizacja założonych konwersji, np. rejestracja, zakup, zapis na newsletter itp.

    TikTok jest kanałem reklamowym, w którym dla osiągnięcia sukcesu niezbędna jest kreatywność i nieszablonowość. Jedynie w ten sposób można skutecznie dotrzeć do odbiorców z pokolenia Z. Jest to jednocześnie bardzo atrakcyjne miejsce do budowy rozpoznawalności marki, co wynika między innymi ze stosunkowo niewielkiego wykorzystania TikTok Ads w działaniach marketingowych. Powoduje to, że jednostkowy koszt reklamy jest wciąż niewielki w porównaniu do nakładów promocyjnych niezbędnych do poniesienia na innych platformach social media.

  • LinkedIn – social media dla profesjonalistów – tak w skrócie można określić portal LinkedIn. Jest to wyjątkowa platforma społecznościowa, skupiająca osoby zainteresowane w największym stopniu nawiązaniem relacji biznesowych w danej branży. Firmy wykorzystują LinkedIn do realizacji następujących celów:
    • pozyskania klientów i partnerów biznesowych,
    • rekrutacji specjalistów z danej branży,
    • budowy wizerunku marki i firmy.

    Powyższe, niewątpliwe zalety LinkedIn, jak również możliwość kierowania przekazu reklamowego bezpośrednio do osób z wybranej grupy docelowej, powodują jednak, że inwestycja w reklamę w Internecie za pośrednictwem tego medium należy do najwyższych na rynku.

Ile kosztuje reklama w social media?

Koszty reklamy w mediach społecznościowych w dużym stopniu zależą od celów reklamodawcy, zasięgu geograficznego kampanii reklamowej, a także grupy docelowej oraz budżetu. Wszystkie powyższe czynniki determinują wybór platformy społecznościowej odpowiedniej do przeprowadzenia działań reklamowych. Jeśli poszukujesz profesjonalnego partnera do współpracy w ramach reklamy w social media, wybierz agencję SEO/SEM Grupa Tense. W odróżnieniu od indywidualnej wyceny działań w ramach pozycjonowania stron internetowych, oferujemy stały cennik prowadzenia kampanii w reklamowych social media.

Koszt prowadzenia kampanii reklamowej na wybranych portalach społecznościowych w agencji SEO/SEM Grupa Tense wynosi:

  • do budżetu 2 000 zł => 400 zł
  • powyżej budżetu 2 000 zł => 400 zł + 15% x (Twój budżet – 2 000 zł)

Reklama w Internecie – ile to kosztuje?

Reklama w Internecie przynosi najlepsze rezultaty, kiedy jest prowadzona z wykorzystaniem wielu kanałów jednocześnie. Dla osiągnięcia oczekiwanych wyników należy więc przygotować i wprowadzić w życie rozbudowaną strategię marketingową, w której pozycjonowanie strony internetowej, reklama Google Ads oraz na Facebooku i innych mediach społecznościowych, a także pozostałe działania reklamowe wzajemnie się uzupełniają i realizują najważniejszy dla biznesu cel. Czy można zatem jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie ile kosztuje reklama w Internecie? Niestety, wszystko zależy od indywidualnych celów reklamodawcy. W przypadku niewielkich firm lokalnych miesięczny koszt promocji online może wynieść już kilkaset złotych (a jednostkowe CPC nawet kilka groszy). Ogólnokrajowe firmy czy sklepy internetowe powinny szacować zdecydowanie wyższe, nawet liczone w dziesiątkach tysięcy złotych, budżety reklamowe. Niemniej jednak, koszty marketingu internetowego muszą być ponoszone w celu uzyskania jak najwyższej efektywności i nieść rzeczywiste korzyści dla reklamodawcy. Najkorzystniejszym rozwiązaniem na realizację założonych celów i efektywne wykorzystanie środków przeznaczonych na inwestycję w reklamę online jest powierzenie prowadzenia skutecznej kampanii reklamowej profesjonalistom z agencji SEO/SEM Grupa Tense. Wieloletnie doświadczenie, racjonalne koszty kampanii i wysoka skuteczność, to pewność, że Twoja reklama jest w dobrych rękach. Zaufaj profesjonalistom i zyskuj więcej z obecności w Internecie!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Zapisz się do newslettera i odbieraj regularną dawkę wiedzy, ciekawostek i nowości ze świata reklamy internetowej!

Wypełnij formularz

Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.