Co przyprawia o ból głowy kierowców każdego dnia na całym świecie? Parkowanie. Niezależnie, czy jest to kwestia niewystarczającej liczby miejsc, specyficznej techniki parkowania mieszkańców niektórych miast, czy po prostu braku umiejętności parkowania.
Jak na dany problem odpowiedzieli marketerzy? Poznaj ciekawe przykłady kreatywnych kampanii marek samochodowych.
Zewnętrzny asystent parkowania w wersji Fiata
Producenci samochodów zaproponowali kierowcom rozwiązania w formie czujników parkowania oraz automatycznego asystenta parkowania. Problem związany z parkowaniem został również dostrzeżony i umiejętnie wykorzystany przez marketerów. Ciekawą propozycję przygotował ostatnio Fiat, który umieścił interaktywny billboard w niemieckim Frankfurcie. Podczas wykonywania manewru parkowania osoba na billboardzie wskazywała, ile wolnego miejsca pozostało jeszcze do drugiego auta.
Proste rozwiązanie, które znacznie wpłynęło na wygodę parkowania, to pomysł agencji Leo Burnett z Niemiec. Klasyczne billboardy zalały miasta, ich liczba na ulicach często zaczyna irytować, nie pozostają też bez wpływu na miejski krajobraz. Jednakże billboardy w nietypowej formie, zwłaszcza te interaktywne, mogą przykuć i przykuwają uwagę. I choć koszt takiego billboardu jest nieporównywalny z tym standardowym, oryginalność oraz funkcjonalność zdecydowanie wpływają na jego popularność nie tylko na ulicy, ale również w sieci, gdzie niecodzienne pomysły są udostępniane i szeroko komentowane.
Volkswagen przejmuje Mordor
Parkowanie w mieście to także codzienny problem wielu Polaków. W marcu rozpoczęła się akcja „Park & Drive” warszawskiego salonu Volkswagen Porsche Połczyńska, która była odpowiedzią na problemy pracowników z miejscem parkingowym na tzw. Mordorze, lokalizacji wielu firm w okolicy ulicy Domaniewskiej. Na czym polegała akcja? Pracownicy firm mogli umówić się na jazdę próbną nowym Volkswagenem. Kierowca czekał na potencjalnego klienta od rana pod biurem, zajmując mu jednocześnie miejsce parkingowe. Klient podjeżdżał, zostawiał swoje auto na zajętym już wcześniej miejscu, wykonywał jazdę próbną i wracał pod biuro. Proste?
Połączenie prezentacji auta w formie jazdy próbnej przy jednoczesnym rozwiązaniu problemu z parkowaniem to pomysł autorstwa agencji DDB & Tribal. Jazda dla przyjemności, czy wykorzystanie nadarzającej się okazji? Volkswagen wykorzystał nowatorską koncepcję jazdy próbnej i niezależnie od motywacji zgłaszających się klientów, miał okazję zaprezentować im wybrane modele samochodów.
Problem, który staje się okazją
Parkowanie w mieście to problem, z którym ludzie borykają się na całym świecie już od dawna. I choć temat wydaje się banalny, zarówno przykład Fiata, jak i Volkswagena pokazuje, że najważniejsze jest niekonwencjonalne rozwiązanie prostego problemu. Propozycja, która ułatwi życie, zwłaszcza to codzienne, to recepta na bycie zapamiętanym. Funkcjonalność, użyteczność, a przy tym nienachalne promowanie marki, które daje jeszcze możliwość zaprezentowania produktu to forma przyjazna, która nie powinna wzbudzać negatywnych emocji towarzyszącym często natrętnym reklamom. Wykorzystaj szansę i dostrzegaj okazję wszędzie tam, gdzie inni widzą tylko problem.