Wróć do listy wpisów
Pozycjonowanie
Agencja SEO i SEM > Blog > Keyword stuffing – co to jest?

Keyword stuffing – co to jest?

Keyword stuffing – co to jest?

Keyword stuffing – co to takiego?

Tworzenie treści na strony internetowe nie musi być trudne. Wystarczy znajomość kilku podstawowych zasad i umiejętność zastosowania ich w praktyce. Wiedza ta pozwoli stworzyć tekst, który będzie przyjazny zarówno dla użytkowników, jak i robotów wyszukiwarki. Należy jednak pamiętać, że pozycjonowanie strony internetowej to proces długofalowy i na efekty trzeba poczekać. To właśnie czas oczekiwania często sprawia, że twórcy stosują Black Hat SEO – techniki niezgodne z wytycznymi Google. Jedną z takich technik jest keyword stuffing. Na czym polega? Czy jej stosowanie wpływa na widoczność strony? Dzisiaj postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.

To technika polegająca na przesycaniu treści frazami kluczowymi. Ma ona na celu podniesienie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Wielokrotne powtarzanie fraz sprawia, że treści brzmią nienaturalnie i są niezrozumiałe dla odbiorców. Strony wykorzystujące keyword stuffing najczęściej zawierają bezwartościowy content. Upchnięte w opisach słowa kluczowe sztucznie podnoszą wartość danego tekstu i mimo że mogą przyczynić się do wzrostu pozycji strony, to efekt ten jest krótkotrwały. Warto pamiętać, że keyword stuffing należy to nieetycznych praktyk, które są niezgodne z wytycznymi Google.

Jakie konsekwencje może mieć keyword stuffing?

Nieetyczne działanie i stosowanie technik Black Hat SEO może skończyć się nałożeniem filtra ręcznego lub kary algorytmicznej. Ich efektem jest najczęściej obniżenie pozycji strony w rankingu. Filtr ręczny nakładany jest przez webmasterów na określony czas, a informacje na temat nałożenia kary można znaleźć w Google Search Console. Natomiast o nałożeniu kary algorytmicznej Google nie informuje, co znacznie utrudnia zlokalizowanie przyczyny, a także zastosowanie technik, które pomogą na nowo odbudować pozycję strony w rankingu.

frazy kluczowe

Kilka słów o upychaniu fraz – keyword stuffing (przykłady)

Mimo niewielkiej skuteczności oraz konsekwencjom, jakie grożą za stosowanie keyword stuffingu, nadal możemy spotkać użytkowników, którzy go praktykują. Słowa kluczowe najczęściej upychane są w znacznikach meta, ale także w artykułach i tekstach na stronach internetowych. Aby dobrze zrozumieć, jak wyglądają takie działania, warto zobrazować je na przykładach. Poniżej zestawione zostały przesycone opisy meta oraz teksty z takim samymi treściami posiadającymi odpowiednie nasycenie.

Keyword stuffing w metatagach – przykłady

Fraza: karma dla psów

Przesycony:

Oferujemy najlepsze karmy dla psów, które z pewnością pokocha Twój pies. Zachęcamy do sprawdzenia dostępnych karm, znajdziesz je w wielu różnych smakach. Zadbaj o swojego psa wybierając naszą karmę psów.

Odpowiednio nasycony:

Smaczne, zdrowe i pożywne, takie są karmy dla psów dostępne w naszym asortymencie. Duża różnorodność smaków sprawia, że z pewnością znajdziesz odpowiednie dla swojego pupila.

Keyword stuffing w tekstach internetowych – przykłady

Fraza: karma dla psów

Przesycony

Dostępna w naszym sklepie internetowym karma dla psów to produkt, który doceni każdy piesKarma dla psów wyprodukowana została ze starannie wyselekcjonowanych składników, dzięki czemu zaspokoi głód i doda psu energii na cały dzień. Karmę dla psów sprzedajemy zarówno w saszetkach, jak i puszkach – takie rozwiązanie sprawia, że bez trudu wybierzesz odpowiednią karmę dla psa.

Odpowiednio nasycony

Zadbaj o swojego pupila! Pomoże Ci w tym bogata w składniki odżywcze karma dla psów. Właścicielom szczeniaków polecamy produkt w saszetkach, natomiast dla dorosłych osobników, mających większych zapotrzebowanie energetyczne, proponujemy puszki mające od 2,5 do 5 kg. W sklepie znajdziesz także zdrowe przekąski, które doskonale sprawdzą się jako nagroda za poprawnie wykonaną komendę.

Keyword stuffing – dlaczego lepiej go unikać

Jak pokazują powyższe przykłady, wielokrotnie powtarzane słowa kluczowe sprawiają, że tekst trudno się czyta. Ponadto nie jest on użyteczny dla użytkowników, co zniechęca potencjalnych klientów zarówno do wizyty na stronie, jak i do zapoznania się z ofertą. Co więcej, stosowanie technik Black Hat SEO jest surowo karane przez Google – w efekcie witryna może stracić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania, a jej ponowne wypromowanie będzie bardzo trudne.

Kilka cennych rad na koniec

Pozycjonowanie strony internetowej, podobnie jak jej tworzenie, wymaga czasu. Stosowanie uczciwych praktyk z pewnością się opłaci. Dlatego tworząc treści, zapomnij o keyword stuffingu, a weź pod uwagę potrzeby użytkowników – czyli potencjalnych klientów. Zadbaj o nasycenie i merytorykę, taki tekst będzie atrakcyjny zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów wyszukiwarki. Techniki White Hat SEO mogą być naprawdę skuteczne, a uzyskane dzięki nim efekty długotrwałe.

Źródło:

https://developers.google.com/search/docs/advanced/guidelines/irrelevant-keywords