W połowie czerwca mieliśmy przyjemność gościć w naszej firmie Filipa Nowickiego, konsultanta Google ds. rozwoju partnerów. Filip przygotował i poprowadził warsztaty dla przedstawicieli kilku działów Grupy TENSE z pozyskiwania klientów za pomocą content marketingu. Spotkanie odbyło się w ramach programu partnerskiego Google Partners.
Warsztaty miały charakter interaktywny. Od początku Filip wprowadził swobodną atmosferę, dopytując nas o charakter działalności Grupy TENSE, świadczone usługi oraz segmentację klientów.
To właśnie „idealny” klient był głównym celem naszego spotkania – jak go scharakteryzować, w jaki sposób do niego dotrzeć, co powinno stanowić podstawę komunikacji – i najważniejsze – jak sprawić, aby takich klientów mieć jak najwięcej.
Czy idealny klient istnieje? I co to znaczy, że jest idealny? Ci z nas, którzy na co dzień pracują z klientami, określili cechy, które według nich mają ci idealni i starali się wyjaśnić, co sprawia, że współpraca układa się pomyślnie dla dwóch stron. Na tablicy pojawiły się np.: otwartość na nowe kierunki działania, sprawny kontakt, świadomość usługi czy zaangażowanie. Jak uświadomił nam Filip – nic nie miałoby znaczenia, gdyby nie zaufanie.
Zaufanie klienta do naszej wiedzy, doświadczenia, umiejętności czy obranej strategii działania. Kiedy już stworzyliśmy spójny obraz idealnego klienta, przeszliśmy do kolejnej formy warsztatów – wykorzystania content marketingu w dotarciu do jak największej grupy przedsiębiorców podobnych do tych, z którymi praca układa się nam najlepiej.
W kolejnym kroku wspólnie analizowaliśmy proces pozyskiwania klientów. Omawialiśmy obecne kanały oraz te, które moglibyśmy stworzyć. Filip przedstawiał nam zalety długiego lejka sprzedażowego, a później wspólnie zastanawialiśmy się, jak zaprojektować go w sposób najbardziej ciekawy i przyjazny dla klienta oraz na którym etapie wykorzystać content marketing.
Aby nieco rozjaśnić nam w głowach, Filip wskazał wiele przykładów zastosowania contentu w praktyce – odwołując się zarówno do przeszłych jak i obecnych kampanii czy firm. Zaintrygowała nas na przykład inspirująca opowieść o dwóch kolegach ze szkolnej ławy, która de facto była reklamą dziennika Wall Street Journal. Omawialiśmy też artykuł o tym jak stworzyć reklamę, która sprzedaje autorstwa Davida Ogilvy’iego, twórca agencji reklamowej wywodzącej się od jego nazwiska.
Dzięki warsztatom z Filipem Nowickim odpowiedzieliśmy sobie na wiele pytań dotyczących współpracy z klientem oraz na nowo przyjrzeliśmy się strategii działań content marketingowych.
Teraz przyszedł czas na przełożenie teorii na praktykę oraz dobre zaplanowanie i zaprojektowanie lejka sprzedażowego, który da naszym potencjalnym klientom wartościową treść i sprawi, że ich zaufanie do nas wzrośnie. A przecież to właśnie zaufanie jest kluczem do sukcesu przy idealnej współpracy. Mamy nadzieję, że już niedługo zauważycie pierwsze efekty naszych działań.