Wróć do listy wpisów
Pozycjonowanie Strony www
Agencja SEO i SEM > Blog > Co to jest wizytówka NAP i dlaczego jest taka przydatna

Co to jest wizytówka NAP i dlaczego jest taka przydatna

Co to jest wizytówka NAP i dlaczego jest taka przydatna

Kiedy użytkownik poszukuje interesującej go usługi czy produktu, najpierw zagląda do internetu, a nie szuka numerów telefonów na tablicy ogłoszeń przy sklepach. Obecność firmy w sieci wymaga zatem odpowiednich działań, by mogła ona dotrzeć do klientów. Dzięki wizytówkom NAP Twoja marka może sporo zyskać na popularności.

Co to jest NAP

NAP to skrót od „nazwa”, „adres” i „numeru telefonu”, czyli podstawowych danych kontaktowych firmy. Warto jednak zauważyć, że wizytówki NAP to nie tylko te trzy informacje, ponieważ mogą również zawierać adres e-mail, adres strony internetowej, a nawet opis usług czy produktów, jakie oferuje firma. Dzięki temu pozwalają użytkownikom łatwo zidentyfikować i zlokalizować konkretnego usługodawcę lub przedsiębiorcę.

Dane w NAP – co musi zawierać nasza wizytówka

Do założenia wizytówki NAP potrzebne są dane kontaktowe naszej firmy, a w szczególności pełna nazwa, NIP oraz numer REGON, dane adresowe, numer telefonu, adres e-mail, adres strony internetowej. Ponadto większość witryn typu NAP pozwala na zamieszczenie unikalnych treści opisowych w ramach tworzonej przez siebie oferty.

Po co mi wizytówka w internecie

Dane identyfikacyjne firmy muszą być swobodnie dostępne w internecie nie tylko na firmowej stronie internetowej. Czasami zdarzają się sytuacje, w których dostęp do witryny jest ograniczony. Na przykład jeśli nasza strona internetowa jest nowa, istnieje ryzyko, że bot Google jeszcze jej nie zindeksował. Wtedy po wpisaniu nazwy firmy do wyszukiwarki nie pokaże jej w wynikach. Z pomocą przychodzą wtedy właśnie wizytówki NAP, które nie tylko zwiększają „pulę” danych naszej firmy w internecie, ale także wspierają SEO.

Dlaczego warto mieć wizytówkę

Strona www z odpowiednio zoptymalizowanymi słowami kluczowymi to podstawa dobrego pozycjonowania, ale to nie wszystko, co warto zrobić. Potrzebne jest też paliwo zewnętrznych linków i referencji, czyli m.in. tworzenie wizytówki na strony internetowe o wysokiej jakości ruchu. Jest to ważne również dlatego, że firma ma dzięki temu większą możliwość dotarcia z ofertą do użytkowników, którzy mogą być bezpośrednio nią zainteresowani. Tworząc wizytówki NAP, możesz zwiększyć popularność swojej firmy w internecie, zwłaszcza w wyszukiwarce Google.

pozycjonowanie

Wizytówka NAP a SEO

Wizytówki NAP są przydatne przede wszystkim do pozycjonowania lokalnego. Zwiększają wiarygodność serwisu zarówno wśród użytkowników, jak i wyszukiwarek. Podając w wizytówce oprócz podstawowych danych firmy również adres e-mail, stronę internetową, godziny otwarcia itp., ułatwiamy klientom znalezienie informacji o firmie w internecie. Warto pamiętać, że wizytówka NAP musi zawierać prawidłowe informacje, dlatego przy zmianie adresu lub numeru telefonu należy dokonać niezbędnych aktualizacji.

Pozycjonowanie lokalne – ogromna szansa dla Twojej firmy

Jeśli Twoja firma świadczy usługi lokalnie, powinieneś rozważyć targetowanie SEO. NAP to świetny sposób na uzyskanie linków zwrotnych do Twojej witryny. Dodatkowo pomaga zwiększyć wiarygodność firmy w oczach klientów oraz botów Google. NAP to także świetny sposób na uzyskanie wysokich pozycji w Google. Należy jednak pamiętać, że NAP najlepiej sprawdza się w organizacjach lokalnych. Firmy o zasięgu krajowym lub globalnym powinny skupić się na innych formach reklamy.

Lista popularnych wizytówek NAP

Wiesz już, czym są wizytówki NAP i jakie korzyści może zapewnić Twojej firmie pozycjonowanie i widoczność Twojej witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Na jakich stronach warto tworzyć wizytówki NAP? Na przykład:

  • odi.pl
  • targeo.pl
  • cylex.pl
  • biznesfinder.pl
  • yellowpages.pl.

Wizytówka NAP jest rodzajem katalogu stron internetowych, dlatego zapoznaj się z jego regulaminem i dokładnie sprawdź parametry każdej domeny. Wiele portali oferuje dodanie profilu za darmo, ale po pewnym czasie dla utrzymania widoczności wizytówki jest wymagane uiszczenie opłaty.

wizytówka NAP

Dobre praktyki w przypadku wizytówek NAP

Co jeszcze należy wiedzieć, przygotowując lokalne plany działania? Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek musi być umiejętnie przeprowadzona, a wytyczne przestrzegane, aby Google uznał witrynę za wartościową. Oto ważne elementy wspierające kampanie marketingowe online.

Tworzenie indywidualnych opisów

Wyszukiwarka Google negatywnie ocenia zduplikowane treści. Co ważne, dotyczy to nie tylko kategorii czy opisów blogów, ale także informacji z wizytówek NAP. Informacje o firmie powinny być krótkie i spójne. Opisz rodzaj oferowanych usług lub przedstaw oferowane produkty. Pamiętaj jednak, żeby za każdym razem opisać te informacje nieco inaczej. W przeciwnym razie roboty Google mogą obniżyć pozycje Twojej witryny.

Aktualizacja informacji

Lokalne pozycjonowanie wymaga wprowadzenia dokładnego adresu siedziby firmy w internecie. Dla robotów Google niezwykle ważne jest, aby informacje na stronie były aktualne. Jeśli boty zauważą, że ta sama firma ma różne dane kontaktowe, uznają to za niewiarygodne. To z kolei zmniejszy widoczność Twojej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.

Przechowuj wszędzie ten sam adres

Sposób przechowywania (czyli zapisywania) adresów jest ważny dla wyszukiwarki Google. Czasem nazwę ulicy można zapisać na różne sposoby, np. ul. Powstańców Wielkopolskich i ul. Powstańców Wlkp. Wybierz jeden format i używaj go na wszystkich swoich wizytówkach. W przeciwnym razie dane adresowe zostaną uznane za niespójne, a Twoja firma nie będzie już uznawana za godną zaufania. To z kolei oznacza spadek pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.

Używaj wszędzie tej samej nazwy firmy

Zapisując nazwę firmy, pamiętaj, aby była ona taka sama bez względu na to, na jakiej stronie ją umieścisz. Na przykład zdecyduj, czy chcesz przedstawiać się jako „Firma X sp. z o.o.” czy po prostu „Firma X”. Każdy szczegół i interpunkcja w nazwie ma znaczenie. Indeksatory dokładnie analizują wszystkie dane.

Poszukaj katalogów, które umożliwiają linkowanie za pomocą dofollow

Dzięki temu Twoja witryna będzie bardziej widoczna dla robotów Google. W niektórych przypadkach za link dofollow trzeba zapłacić. Zazwyczaj jednak płatności są jednorazowe.

Zachęć klientów do przekazywania informacji zwrotnych na temat wizytówek

Większość witryn, które obsługują wizytówki NAP, oferuje system oceny. Klienci korzystający z Twojej oferty mogą również napisać komentarz. Liczba i jakość opinii znajdują odzwierciedlenie w rankingu w wyszukiwarce Google.

NAP - wizytówka internetowa

Podsumowanie

NAP to po prostu wizytówki online dla Twojej firmy. Istnieje wiele katalogów w sieci, które są rodzajem bazy danych kontaktowych dla firm. Warto skorzystać z tego rozwiązania, ponieważ często jest ono bezpłatne i może mieć realny wpływ na reputację firmy w sieci. Wizytówki NAP służą głównie do pozycjonowania lokalnego, więc jeśli Twój biznes działa głównie lokalnie, tym bardziej opłaca się stworzyć wizytówkę online i walczyć o wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania.

Zamów profesjonalne usługi pozycjonowania w atrakcyjnych cenach! Przejrzyj nasz aktualny cennik pozycjonowania teraz.