Przy planowaniu optymalizacji serwisu pod kątem wyniku PSI warto sprawdzić, jak prezentuje się bliska konkurencja. Jeżeli Twoja strona będzie wolna i nieintuicyjna, przegra wyścig do TOP 10 nawet z gorzej plasującymi się w Google witrynami, ale przyjaźniejszymi w odbiorze.
Warto przyjąć, że chce się posiadać stronę o co najmniej 15-20% szybszą od konkurencji. Oczywiście idealny cel to założenie optymalizacji do wyniku 90-100, jednak przy obecnych, często mocno obładowanych zasobami, serwisach może się okazać, że uzyskanie takiego wyniku będzie wymagać wiele czasu, wysiłku i przede wszystkim usunięcia kilku funkcji oraz wtyczek ze strony.
Pamiętaj, że nie musisz osiągnąć maksymalnego efektu, aby zgarniać najwięcej ruchu z ważnych dla Ciebie fraz i wygrywać z konkurencją. Zachowaj złoty środek między nakładami pracy i czasu poświęconymi na optymalizację a zwiększeniem ruchu i konwersji na podstawie nowych czynników rankingowych Google.