Menu
Wróć do listy

Skup się na najważniejszych podstronach serwisu

Szablony stron internetowych obejmują różne widoki dostosowane do danego typu i celu podstrony. Galeria przeważnie będzie się dłużej ładować niż regulamin. Z racji tych różnic powinieneś testować i optymalizować nie tylko stronę główną, ale także najważniejsze podstrony.

Najczęściej są to:

  • strony produktowe — to na nich dochodzi do najważniejszej decyzji o zakupie,
  • strony kategorii – to właśnie one zatrzymują użytkownika poprzez prezentację oferty,
  • landing page – pierwsze treści wpływają na zatrzymanie użytkownika na stronie,
  • strony poradnikowe – o wartości dodanej, które mogą zatrzymać użytkownika chwytliwym Call To Action,
  • strony kontaktowe, pozyskujące leady – to one są ostatecznym narzędziem pozyskania potencjalnego klienta.

Strona stronie nie równa. Unikalne treści na podstronach są często wdrażane ręcznie poprzez edytor tekstowy, dlatego powinieneś skupić się również na wybranych najważniejszych dla Ciebie adresach URL.

Zdecydowanie warto wspomóc się narzędziem, które wyświetli Ci listę podstron generujących największy ruch lub o największej widoczności. Jeżeli wykorzystasz w tym celu Google Analytics, możesz również wziąć pod uwagę podstrony, które posiadają największy średni współczynnik odrzuceń.

Oczywiście innymi aspektami wyboru/kolejności prac powinna być też wysokość marży na dane produkty lub cel biznesowy Twojej strony.