CUKIERNIA SOWA.

Słodki smak sukcesu
310,36%
Przyrost liczby
sesji organicznych
3560
Kluczowych fraz
w TOP10
I miejsce
European
Search Awards
Prawdziwie słodki wynik, prawda?
Chętnie się nim podzielimy!

Skontaktuj się z nami i wykrój duży kawałek ciasta dla siebie

Napisz do nas
  • Cukiernia Sowa, marka znana z pysznych produktów cukierniczych, zwraca się do nas z celem poprawy widoczności w Google na wyszukiwania lokalne
  • Migracja strony na nowy silnik CMS w trakcie współpracy
  • Wsparcie migracji, szereg wytycznych do nowej strony, maksymalizowanie szans na skalowanie wyników organicznych
  • Wyniki, które przerosły oczekiwania Klienta i przyniosły międzynarodową nagrodę
Wstęp

Cukiernia Sowa to jedna z najbardziej znanych marek w Polsce. Historia firmy sięga połowy ubiegłego wieku, kiedy ojciec obecnego właściciela otworzył swoją pierwszą cukiernię w Bydgoszczy.

Dzisiaj słodkości z Cukierni Sowa kupimy niemal w każdym mieście w Polsce i poza granicami kraju. A świetny rozwój firmy w Internecie to m.in. wynik działań pozycjonowania strony www cukierni.

Praca nad widocznością tej strony została doceniona na szczeblu międzynarodowym: zdobyliśmy za nią tytuł mistrza Europy w pozycjonowaniu (SEO). Wspólnie z Klientem wygraliśmy w kategorii Low Budget Campaign SEO w prestiżowym konkursie European Search Awards 2021.

Cele
  • Wysokie pozycje w wyszukiwarce na lokalne zapytania użytkowników
  • Uporządkowanie strategii, w tym historycznych działań na subdomenach
  • Optymalizacja struktury strony pod kątem wzrosty liczby odwiedzin
  • Ograniczenie spadków widoczności podczas migracji serwisu
  • Maksymalne wykorzystanie potencjału na nowej stronie pod kątem SEO
Wyzwanie

Klient do tej pory zajmował odległe pozycje w wyszukiwarce. Tymczasem chciał pojawiać się wysoko (w pierwszej trójce wyników bezpłatnych) w konkretnych miastach i na sprecyzowane frazy – np. “cukiernia Wrocław”, “torty Poznań” itd.

Strona cukierni była już pozycjonowania, ale bez spektakularnych efektów. Należało uporządkować podjęte historycznie działania. Dodatkowo w kolejnych miesiącach miała się odbyć migracja całego serwisu na nową stronę. Zdecydowaliśmy się wesprzeć klienta także w tym procesie, aby uniknąć negatywnych skutków migracji i przekuć zmianę strony w sukces.

Rozwiązanie

Działania SEO dla Klienta objęły kolejno:

  1. Szczegółowy audyt strony
  2. Audyt profilu linkowego
  3. Spore zmiany techniczne pod kątem SEO (m.in. kodu wynikowego i struktury podstron serwisu)
  4. Połączenie kilku wersji strony (duplikaty, wpływające negatywnie na pozycjonowanie)
  5. Wdrożenie wielu dodatkowych treści (m.in. blog)

Nasz Klient szybko zdecydował się na rozpoczęcie prac nad nową stroną internetową, na dedykowanym CMSie. Zaprosił do tych działań również nas. Ta decyzja z jednej strony ułatwiła nam zadanie, ponieważ zostaliśmy włączeni w prace projektowe. Przygotowaliśmy deweloperowi szczegółowe wytyczne dotyczące zmian i nowych funkcjonalności, wspierających pozycjonowanie lokalne i globalne oraz skalujących efekty SEO. Na bieżąco wspomagaliśmy migrację na każdym etapie. Z drugiej strony, w okresie przejściowym musieliśmy zapewnić widoczność starej strony w jak największym stopniu. Nasze prace toczyły się zatem dwutorowo.

Zależało nam na tym, by strona była zoptymalizowana nie tylko pod kątem fraz i robotów Google, ale także potrzeb użytkowników. Takie podejście przełożyło się na poprawę widoczności i lepsze pozycje w wyszukiwarce

Damian Marciniak, Specjalista SEO w Grupie TENSE

Przez cały okres migracji strony Klienta czuwaliśmy nad tym procesem – od rekomendacji zmian przed wdrożeniem, po weryfikację docelowego serwisu. Do naszych zadań należało między innymi:

  • przygotowanie mapy przekierowań,
  • weryfikacja kluczowych elementów po migracji,
  • przeniesienie i aktualizacja tworzonego cyklicznie contentu

Po wprowadzeniu właściwych działań przygotowujących stronę na zmiany, efekt w postaci wzrostu widoczności na frazy i rankingu pozycji nastąpił lawinowo.

Chcesz poznać sukcesy innych naszych Klientów?
Zajrzyj tutaj!
Efekt

Już po miesiącu od momentu migracji strony cukierni został wypracowany stabilny trend wzrostowy, który trwa do dziś. Startowaliśmy z ilością 25 tys. sesji miesięcznie organic. W szczytowym okresie (marzec 2021) osiągnęliśmy czterokrotność liczby sesji – blisko 106 tys. To stanowi wzrost o ponad 310% w ciągu 6 miesięcy współpracy z naszą agencją.


W TOP wyszukiwarki startowaliśmy od ok. 1600 słów kluczowych. Obecnie mamy ponad 3560 kluczowych fraz. Dodatkowo osiągnęliśmy  polepszenie także ogólnych haseł, tzw. money kewyords, np.: “tort na wesele”.

Obecnie mamy bardzo dużą globalną wyszukiwalność na słowa kluczowe typu “tort”. Słów kluczowych w TOP 50 jest w tej chwili ponad 20 tys. Nieustannie monitorujemy pozycje strony i pracujemy nad kolejnymi zapytaniami, by utrzymać i rozwijać na niej ruch.

Nasz współpraca przyniosła sukces także na arenie międzynarodowej. Zwyciężyliśmy w prestiżowym konkursie European Search Awards 2021, zdobywając pierwsze miejsce w kategorii Best Low Budget Campaign SEO. To jeden z największych konkursów branżowych na świecie: do organizatorów spłynęło aż 7 tysięcy zgłoszeń w ponad 40 kategoriach. – To przykład wspaniałej pracy, która zaowocowała rozwiązaniem wielu problemów Klienta wynikających z pandemii. Przyjęta strategia i obrana taktyka przyniosły wymierne rezultaty, które dowodzą, że założenia stojące za nimi były słuszne – usłyszeliśmy od jurorów.

zdjęcie w tle