Reklamy tekstowe Google pomimo faktu, że napotykamy je codziennie, korzystając z wyszukiwarki, mogą uchodzić za niezbyt oryginalne i ginąć w tłumie innych podobnych przekazów graficznych. Istnieją jednak metody, które w łatwy sposób pozwalają naszym reklamom wyróżnić się, zająć trochę więcej cennego miejsca na pierwszej stronie wyników wyszukiwania oraz sprawić, że konkurencja zacznie zastanawiać się nad jakością swoich działań za pośrednictwem Google Ads. Nie trzeba nikomu mówić, że największy współczynnik klikalności (CTR) mają trzy lub cztery pierwsze płatne wyniki wyszukiwania. Jak sprawić, żeby był on jeszcze większy?
Najprostszym sposobem jest umiejętne i konsekwentne wykorzystanie rozszerzeń reklam tekstowych. Nie tylko zwiększają one widoczność reklam, ale także mogą wpłynąć na ograniczenie kliknięć, które mają mniejszą szansę osiągnięcia konwersji (najczęściej sprzedażowej). Im więcej szczegółowych informacji zawrzemy w każdym z rozszerzeń, tym łatwiej będzie nam trafić z przekazem do tych użytkowników, których potrzeby możemy zaspokoić. Niestety jako twórcy reklam nie mamy wpływu na to, jakie rozszerzenia będą się ukazywać. Google dobiera rozszerzenia, gdy przewiduje większą skuteczność przekazu oraz gdy nasze reklamy mają odpowiednio wysoki rating i pozycję.
Możesz zachęcić użytkowników do sprawdzenia, w którym miejscu znajduje się siedziba Twojej firmy. Często decyzje o zakupie podejmujemy pod wpływem faktu, że usługodawca znajduje się w najbliższej okolicy. Wyświetlenie adresu lokalizacji znacznie to ułatwia. Adres firmy może zostać połączony z danymi dostępnymi w Google Moja Firma. Kiedy nasz biznes operuje na zasadach sieci, przydatne może wydać się także rozszerzenie powiązanych lokalizacji. Niestety obecnie nie jest one dostępne w Polsce.
Google Moja Firma udostępnia nie tylko informacje o lokalizacji naszego biznesu -zawiera także opinie, które zostały wystawione przez użytkowników, klientów, współpracowników. Te komentarze w formie tekstowej, a także pod postacią gwiazdek, mogą pojawiać się w towarzystwie reklam tekstowych. Z ich pomocą, możemy pochwalić się, że nasze usługi są na najwyższym poziomie.
Jak najszybciej poinformować klienta, że Twoje produkty są trendem w tym roku i dodatkowo dotrą do odbiorcy w 24 godziny? Rozszerzenia objaśnień pozwalają doprecyzować ofertę i zaprezentować aspekty funkcjonowania firmy w krótki i przejrzysty sposób, unikając zbędnym uogólnień.
Jeśli Twoim celem jest zachęcenie użytkowników wyszukiwarki do skorzystania z aplikacji mobilnej, którą stworzyłeś to rozszerzenie pomoże Ci w realizacji tego planu. Użytkownicy mobile to spora część rynku, dotarcie do nich z wygodnym i przejrzystym przekazem nie zawsze prowadzi przez desktop. Pamiętaj, że pobranie aplikacji z Google Play i App Store jest bezpłatne. Płacisz tylko, gdy użytkownik kliknie rozszerzenie.
By zachęcić użytkowników wyszukiwarki do sięgnięcia po telefon i umówienia się na wizytę w Twoim salonie fryzjerskim, naprawienia u Ciebie auta bądź skorzystania z Twojej oferty – użyj rozszerzenia połączeń. Wyświetlenie się Twojego numeru może sprawić, że telefony będą się urywać. Ponadto interfejs Google AdWords pozwala śledzić konwersje wykonanych połączeń. Uzyskanie statystyk pomoże w odpowiednim optymalizowaniu reklam.
Już na poziomie reklamy tekstowej możesz nakłonić użytkowników do wysłania do Ciebie SMS-a. Używając rozszerzenia wiadomości, umożliwiasz potencjalnemu klientowi bezpośredni kontakt z Tobą. Uzyskujesz tym samym natychmiastową informację zwrotną, że Twoje reklamy przynoszą realne korzyści.
Popularne ostatnio rozszerzenie umożliwia implementację cen usług i towarów już na poziomie reklamy tekstowej. Informujesz w niej użytkowników, jaki powinni rozważyć budżet, decydując się na Twoje usługi. Dodatkowo potencjalni klienci mogą zapoznawać się z ofertą produktów i usług zanim odwiedzą Twoją stronę internetową. To bardzo wygodne i pozwala na ograniczenie kliknięć użytkowników, których zakres Twoich usług niekoniecznie może interesować.
Jeśli struktura Twojej strony jest złożona, możesz za pomocą tego rozszerzenia kierować użytkowników na konkretne podstrony, np. kontakt, promocje, bestsellery. Ułatwia to klientom nawigowanie i dowodzi, że potrafisz dostosować komunikaty reklamowe do ich potrzeb, tym samym oszczędzając ich czas.
Zaprezentowanie użytkownikom wyszukiwarki typów usług lub produktów już na etapie reklamy tekstowej ma na celu przybliżenie branży, w której działasz. Za pośrednictwem tego rozszerzenia, możesz np. poinformować, że zajmujesz się instalacjami elektrycznymi, nie remontami i malowaniem. Doprecyzowanie przekazu może odbywać się za pomocą maksymalnie dwóch typów kategorii, tak jak ma to miejsce na przykładzie poniżej.
Nowością wśród rozszerzeń są promocje. Z ich pomocą powiadomisz potencjalnych klientów, że z okazji Czarnego Piątku, Walentynek czy Wielkanocy mogą liczyć na rabat procentowy lub kwotowy na konkretne produkty. Za pośrednictwem krótkiego przekazu możesz dostosowywać reklamy zgodnie z harmonogramem funkcjonowania Twojego biznesu. Podobnie jak w przypadku innych rozszerzeń kliknięcie może odsyłać użytkownika na konkretną podstronę zawierającą szczegółowe informacje dotyczące promocji.
Dobrą informacją jest to, że za dodawanie rozszerzeń do reklam tekstowych nie musimy płacić. Środki budżetowe przeznaczone na reklamę zostają uszczuplone tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie konkretne rozszerzenie. Istnieje jednak wyjątek – opłaty nie są pobierane w przypadku kliknięć w Rozszerzenia Ocen. Warto jest dodawać tak dużą liczbę rozszerzeń, jak tylko jest to możliwe. Google może wtedy modyfikować reklamy tekstowe i dopasowywać do potrzeb użytkowników, tak by uzyskać największą szansę kliknięcia, a w rezultacie – konwersji. W kampaniach Google AdWords prowadzonych w Grupie TENSE korzystanie ze wszystkich metod dostosowania reklam tekstowych jest standardem. Nauczeni doświadczeniem wiemy, że bez umiejętnie dopracowanych rozszerzeń nie wykorzystujemy pełnego potencjału.