Google na swoim oficjalnym blogu opublikowało właśnie 4 wskazówki dotyczące migracji z dedykowanej strony mobilnej na responsywną (RWD). Jako że wskazówki są w języku angielskim zdecydowaliśmy się je przetłumaczyć i zachęcić do korzystania z tej wiedzy na naszym rodzimym podwórku.
Jednocześnie Google wskazuje na to, że wybór responsywnej wersji strony jest rozwiązaniem przez nich sugerowanym, lepszym i bardziej przyjaznym botom, aniżeli dedykowane wersje mobilne. Decydując się na opcję dopasowującą do wielkości ekranu/okna przeglądarki możemy mieć pewność, że nasza witryna jest zgodna z aktualnie obowiązującymi standardami oraz trendami panującymi w wyszukiwarce i nic nie blokuje ani nie ogranicza jej widoczności. W dobie doniesień o wdrożeniu tzw. indeksu mobilnego dostosowanie się w tym zakresie może być niezwykle istotne w kontekście widoczności naszego serwisu w wyszukiwarce oraz osiąganych pozycji w jej rankingu.
Jeśli dotychczas korzystałeś z dedykowanej wersji witryny mobilnej, ale postanowiłeś dokonać zmian i jej główna wersja stała wersją responsywną (RWD), powinieneś pamiętać o wszystkich wymienionych poniżej elementach.
Powodzenia!