Od pewnego czasu znaleźć możemy w Internecie zagorzałe dyskusje dotyczące malejącego zasięgu fanpage’y na Facebooku poprzez usuwanie postów. Jedni twierdzą, że edycja czy usunięcie opublikowanych treści ma wpływ na zasięg, inni temu zaprzeczają. Internet kolejny raz podzielił użytkowników, ale czy słusznie? Może najwyższy czas znaleźć złoty środek i sposób, jak zaradzić malejącemu zasięgowi.
W dyskusjach znawców i wielbicieli social media często pojawia się spór o to, czy wolno edytować lub usuwać posty z fanpage’a. Argument najczęściej przytaczany to zasięg posta, który może automatycznie spaść. Sceptycy edytowania i usuwania postów podtrzymują swoje stanowisko dotyczące tego, że negatywne efekty poprawiania treści mogą być widoczne w kolejnym poście. Jednak z drugiej strony zwolennicy wszelkich poprawek uważają, iż jakość contentu musi być bez zarzutu, nawet jeśli informacja trafiła już do sieci. Przykładami są doświadczenia osób prowadzących fanpage. Jednym słowem – ilu znawców, tyle opinii, dlatego bardzo szybko można utonąć w gąszczu różnych głosów.
W takich sporach rozwiązanie leży najczęściej pośrodku. Należy pamiętać, że najważniejszy jest odbiorca, który ocenia, czy nasz content jest dobry i czy warto podzielić się nim z resztą facebookowego społeczeństwa. Czy poprawienie literówki raz na jakiś czas po dodaniu posta faktycznie obniży wartość przekazu? Nie obniży, a wręcz pokaże, że autorowi zależało na jego dopracowaniu. Natomiast – czy ktoś, kto po dodaniu posta, często go poprawia, jest osobą wiarygodną? Raczej nie.
Niemniej jednak w momencie, gdy przytrafi się nieszczęsna literówka, ale tekst po kilku godzinach osiągnął wysoki zasięg i cieszy się ogromnym zaangażowaniem, warto zastanowić się nad pozostawieniem posta w dotychczasowej formie.
Jeżeli w tekście są podane błędne lub nieaktualne informacje, które mogą mieć znaczny wpływ na wizerunek marki lub firmy, edycja lub usunięcie posta mogą być nieuniknione, niestety może to pociągnąć za sobą negatywne konsekwencje.
Jest wiele czynników, które wpływają niekorzystnie na zasięg naszych postów. Warto więc skupić się na tym, aby content był dobry i wiarygodny. Gdy zdecydujemy się na płatną promocję, należy pamiętać o tym, że takich treści nie można edytować. Jeśli tekst jest wartościowy, a wpis zyskuje coraz większą popularność i zasięg, nie ma sensu wprowadzać zmian. Najważniejsza jest wartość merytoryczna, a drobną literówkę odbiorcy będą w stanie nam wybaczyć.