Wróć do listy wpisów
Content Marketing
Agencja SEO i SEM > Blog > 5 przykładów interaktywnego contentu

5 przykładów interaktywnego contentu

5 przykładów interaktywnego contentu

Jakich treści szukają odbiorcy? Odpowiedź jest łatwa – takich, które odpowiadają na ich aktualną potrzebę. A teraz odwróćmy to pytanie – jakie treści zainteresują odbiorców? I tu już się robi trudniej. Dla każdej marki to prawdziwa misja specjalna, by w takim zalewie tekstów, jakie oferuje internet, zwrócić uwagę odbiorców na konkretną treść. Z pomocą przychodzą oczywiście pozycjonowanie czy kampanie PPC, które pomagają sprowadzić użytkowników na witrynę firmową, ale to nie wystarczy. Tutaj równie ważna jest jakość przygotowywanego contentu. Ale bez obaw – istnieją skuteczne sposoby na zainteresowanie nim odbiorców. Więcej o nich w dalszej części artykułu.

Jak tworzyć interaktywny content

Twoim celem jest stworzenie treści, które zaangażują uwagę użytkowników. Z perspektywy marki takie zainteresowanie może przerodzić się w coś więcej – czyli zachęcić go do interakcji, na przykład zakupu, zapisu na newsletter czy po prostu skomentowania Twojej treści. Każda z tych aktywności jest mile widziana, bo wpływa na zasięgi i konwersję. Dziś przyjrzymy się takim pomysłom na content, dzięki którym możesz dostarczyć odbiorcy rozrywkę i dzięki temu zaistnieć w jego świadomości.

Czy wiesz, o jakiej aktywności możemy powiedzieć, że jest rozrywką? Zgodnie z definicją musi:

  • dostarczać przyjemności,
  • być interesująca,
  • łączyć się z aktywnością psychiczną,
  • wiązać się z interakcją z „żywą inteligencją”,
  • być postrzegana jako odwrotność pracy.

Choć rozrywka nie należy do podstawowych ludzkich potrzeb, jej znaczenia dla naszego dobrostanu nie da się przecenić. To sposób na odstresowanie się i relaks, ale także okazja do rozwoju i podejmowania różnych aktywności.

Dlatego właśnie w content marketingu warto sięgać po takie rozwiązania, które sprawią, że odbiorca będzie dobrze się bawił i czuł. Towarzyszyć mu będą przy tym emocje, a – jak każdy marketingowiec dobrze wie – ich wzbudzanie to bardzo skuteczny sposób na to, by marka została zapamiętana.

baner

Interaktywny content – przykłady

Mamy zatem trzy cele do zrealizowania. Po pierwsze, przykuć uwagę użytkownika, po drugie – zachęcić go do działania, po trzecie – sprawić, by zapamiętał naszą markę. Oto 7 przykładów rozrywkowego i interaktywnego contentu, które pomogą Ci zrealizować to zadanie.

1.     Konkursy

Zorganizuj konkurs, w którym użytkownicy mogą udostępniać treści, tworzyć zdjęcia lub filmy związane z Twoją marką, aby zdobyć nagrody. Co zyskasz? Zrobisz szum wokół swojej marki, zdobędziesz user-generated content do wykorzystania w dalszych działaniach promocyjnych i zwiększysz liczbę osób zainteresowanych Twoją ofertą.

Przykład: wszelkiego rodzaju konkursy organizowane przez marki kosmetyczne, w których uczestnicy są proszeni o przesyłanie zdjęć i filmików pokazujących, jak wykorzystują produkty do makijażu czy pielęgnacji.

2.     Quizy, testy i ankiety

Ręka w górę, kto nigdy nie wypełnił quizu w internecie. Lubimy sprawdzać, jaką kapibarą jesteśmy albo kim bylibyśmy w świecie serialu „Wiedźmin”. Ten sam mechanizm można wykorzystać do promocji marki. Stworzenie quizu na temat związany z Twoją branżą lub ofertą przyciągnie uwagę potencjalnych klientów. Użytkownicy chętnie biorą udział w tego typu testach po to, aby sprawdzić swoją wiedzę lub dowiedzieć się czegoś na swój temat. Pamiętaj jednak, żeby wybrać taki temat quizu lub testu, który łączy się z Twoją ofertą – nie odpływaj zbyt daleko.

Możesz sięgnąć również po ankietę. Na podstawie odpowiedzi uzupełnionych przez użytkownika dostarczysz mu rekomendacje lub znajdziesz rozwiązanie jego problemu. Za pomocą ankiety zbierzesz także informacje, co możesz poprawić lub zmienić w ofercie oraz jak udoskonalić produkty czy usługi. Zdobędziesz też wiedzę na temat preferencji swoich klientów.

Przykład: Quiz Vichy Skin Consult AI daje użytkownikom możliwość przenalizowania kondycji swojej skóry pod kątem oznak starzenia. W efekcie każdy otrzymuje pakiet wskazówek do pielęgnacji i informacji na temat produktów, w które warto się zaopatrzyć.

content

 

3.     Wirtualne spacery

Wirtualne spacery to wycieczki, które pozwalają użytkownikom na obejrzenie danego miejsca z perspektywy 360 stopni. Wykorzystują technologię panoramicznego zdjęcia lub filmu. Często mają dodatkowe funkcje interaktywne, takie jak klikalne elementy, które podają dodatkowe informacje. To świetne narzędzie do promocji biznesu związanego z określoną lokalizacją, np. hotelu, biura, nieruchomości, muzeum czy galerii. Potencjalni klienci mogą zobaczyć dane miejsce, zanim się do niego wybiorą – to może zwiększyć ich zaufanie do firmy i skłonić ich do podjęcia decyzji zakupowej.

Przykład: Na wirtualny spacer możesz wybrać się po Krakowie, Luwrze czy Muzeum Powstania Warszawskiego.

4.     Interaktywne infografiki

Niewielu odbiorców z entuzjazmem i zaangażowaniem przegląda raporty oraz suche dane. Ale dzięki interaktywnym infografikom można takie informacje przekazać w interesujący sposób i zachęcić odbiorcę do działania. Użytkownik może przesuwać je i przeciągać, klikać w poszczególne elementy i odkrywać kolejne warstwy infografiki, oglądać animacje oraz odsłuchiwać nagrania dźwiękowe, a nawet wprowadzać dodatkowe dane (np. zmieniać zakres czasowy lub obszar geograficzny). Dzięki temu, że odbiorca może na różne sposoby odkrywać możliwości takiej infografiki, jego uwaga zatrzymuje się na dłużej – a o to nam przecież chodzi.

Takie rozwiązania są bardzo skuteczne, gdy musisz przedstawić złożone dane lub skomplikowane koncepcje w sposób zrozumiały i atrakcyjny dla odbiorców. Przyda się zatem w branży finansowej, edukacyjnej czy technologicznej.

Przykład: Zajrzyj na stronę https://www.gapminder.org/dollar-street, której misją jest burzenie stereotypów na temat tego, jak wygląda życie w różnych zakątkach świata.

5.     Virtual reality (VR)

VR wymusza maksymalne zaangażowanie odbiorcy, ponieważ odcina go od świata zewnętrznego. Nic nie zakłóca zatem przekazu, jaki przygotowała marka, aby zaangażować go w swój content. Marka, która oferuje odbiorcom wizytę w wirtualnym świecie, dostarcza im wyjątkowych doświadczeń i sporej dozy emocji. Taka przygoda zapada w pamięć, więc zwiększa szansę na silniejszą relację z marką. Pamiętaj o zadbaniu o estetykę projektu wykorzystującego rozwiązania virtual reality. Tu nie ma miejsca na półśrodki. Twoim celem jest stworzenie dobrych skojarzeń z marką i budowanie wizerunku eksperta.

Przykład: kampania marki Merrel oferującej buty, w trakcie której uczestnicy mogli wybrać się na wyprawę w góry.

Interaktywny content – dlaczego warto?

Zanim zdecydujesz się na interaktywny content i wybierzesz jego formę, zbadaj preferencje swojej grupy docelowej. Dopasuj też treści do charakteru swojej marki. Jeśli przemyślisz to dobrze i z dbałością o szczegóły przygotujesz treści, możesz liczyć na wiele korzyści.

Za pomocą unikalnego contentu wyróżnisz się na tle konkurencji i wzmocnisz wizerunek marki. Zapewnisz użytkownikom pozytywne doświadczenie – tego typu treści poprawiają user experience i zatrzymuje użytkownika na dłużej na witrynie. To z kolei wpływa na pozycjonowanie strony internetowej. Proponując interaktywny content, nawiążesz relację z potencjalnymi klientami i zachęcisz ich do aktywnego konsumowania treści. Przy okazji zyskasz informacje na temat swojej grupy docelowej. Naprawdę warto!