bombki vitbis

Firma VITBIS.

Bomb(k)owa optymalizacja
30%
wzrost liczby
sesji organicznych
44 000
sesji
w grudniu 2020
46 000
sesji
w grudniu 2021
Olśniewające efekty, prawda?
Ty też możesz takie osiągnąć.

Skontaktuj się z nami i sprawdź, co możemy zrobić dla Twojej firmy.

Napisz do nas
  • Vitbis, producent ozdób choinkowych, prosi nas o wsparcie w zwiększeniu ruchu na stronie
  • Sezonowość w branży Klienta to spore wyzwanie
  • Globalna optymalizacja strony internetowej
  • Wysoka skuteczność działań – przekroczenie założonego celu
Wstęp

Vitbis to największy producent ozdób choinkowych w Polsce. W jego pracowniach powstaje 200 000 bombek dziennie. Istnieje więc bardzo duże prawdopodobieństwo, że te pieczołowicie projektowane i wykonywane przez prawdziwych artystów cudeńka wiszą także na Twojej choince.

W branży, którą reprezentuje nasz Klient, kluczowa jest sezonowość sprzedaży. Firma zgłosiła się do nas w połowie 2020 roku, ponieważ zależało jej na osiągnięciu wyższych pozycji rankingowych, zwłaszcza w okresie od października do grudnia. Te właśnie miesiące mają kluczowy wpływ na jej wyniki finansowe.

Cele
  • Zwiększenie wartościowego ruchu organicznego, szczególnie w sezonie świątecznym
  • Nowy projekt strony głównej i rozbudowa struktury kategorii
  • Usprawnienie nawigacji na stronie
  • Rozwój contentu w witrynie
Wyzwanie

Mimo silnej pozycji w branży, Klient nie osiągał wysokich pozycji w wyszukiwarce w odpowiedzi na frazy ogólne, które nie były związane z marką. Postanowiliśmy skoncentrować się na wyeksponowaniu serwisu w sieci przy użyciu niebrandowych fraz, na które strona jeszcze się nie wyświetlała. Siłę marki wykorzystaliśmy jako asystę grawitacyjną do wzmocnienia pozycji już rankujących fraz.

Ze względu na brak danych o ruchu z 2019 roku, cele wyznaczyliśmy w oparciu o rok 2018. Założyliśmy, że osiągniemy 30% wzrostu ruchu rok do roku w najważniejszych dla Klienta miesiącach oraz przekroczymy barierę 30 000 sesji w grudniu 2020 roku.

Rozwiązanie

Zaczęliśmy od szeroko zakrojonych zmian w obrębie witryny Klienta:

  1. Przeprowadziliśmy globalną optymalizację serwisu, m.in. w zakresie podstawowych metadanych, redukcji duplikatów wewnętrznych oraz usprawnienia nawigacji głównej.
  2. Przygotowaliśmy nowy projekt strony głównej dla wersji PL i EN.
  3. Po szczegółowych konsultacjach z Klientem wdrożyliśmy nowe kategorie produktowe i strony tagów produktowych.
  4. Wyposażyliśmy kluczowe podstrony w treści oraz doszlifowaliśmy już istniejący content.

W kolejnym etapie podjęliśmy działania na rzecz poprawy współczynników Core Web Vitals (podstawowe wskaźniki internetowe), które w 2021 roku stały się ważnym czynnikiem rankingowym.

W ostatnich miesiącach 2021 roku rozpoczęliśmy budowę bloga firmowego, którego zadaniem jest  wzmacnianie autorytetu tematycznego strony internetowej Klienta.

Chcesz poznać sukcesy innych naszych Klientów?
Zajrzyj tutaj!
Efekt

Pod koniec 2020 roku, w kluczowych dla Klienta miesiącach, udało się zrealizować cel, czyli aż 30% wzrostu ruchu organicznego!

 

W grudniu 2020 roku wygenerowaliśmy ponad 44 000 sesji. Utrzymujemy wzrost liczby sesji na poziomie 30% rok do roku w strategicznych miesiącach. W 2021 roku założony próg 30 000 sesji przekroczyliśmy już w listopadzie, a w grudniu osiągnęliśmy wynik ponad 46 000 sesji.

Naszym głównym celem był wzrost ruchu i liczby sesji. Koncentrowaliśmy się więc na wzmocnieniu już dostępnych na stronie fraz z wysokim potencjałem. I to się udało! Jednocześnie te działania przełożyły się wiekszą widoczność witryny Klienta w sieci.

słowa kluczowe

Krzątaliśmy się w najgorętszym dla Klienta okresie niczym elfy w krainie Świętego Mikołaja. I to przyniosło efekty. Nie przeszkodził nam ani Grinch, ani jego zaklęcie “Świąt nie będzie!”, a choinki w sezonie 2021/2022 prezentowały się naprawdę zacnie.

zdjęcie w tle