Wszyscy właściciele witryn nie będących w pełni dostosowanych do płynnego działania na urządzeniach mobilnych mogę odetchnąć – okazało się bowiem, że wdrożenie Mobile First Index będzie przebiegało etapami.
Podczas konferencji Pubcon, która odbyła się na początku listopada 2017 r. w Las Vegas, Gary Illyes z Google powiedział, że w przypadku witryn niedostosowanych do urządzeń mobilnych – na razie (słowo klucz) – przy ustalaniu rankingu nadal będzie brana pod uwagę ich desktopowa wersja.
Pozwala to przypuszczać, że Google w „tryb mobilny” przełączy najpierw strony, co do których uzna, że są na to w pełni gotowe, a zanim tryb ten obejmie wszystkie witryny najpierw odbędzie się oficjalna część edukacyjna. Komunikaty o planowanych zmianach mogą pojawiać się w artykułach na blogu Google lub, podobnie jak miało to miejsce z oznaczaniem stron bez zainstalowanego certyfikatu SSL jako niebezpieczne, zostanie do tego wykorzystana usługa Search Console i w celach edukacyjno-informacyjnych wszyscy otrzymają wiadomość z opisem zmian oraz planowanym terminem ich wdrożenia.
Większość osób z branży (my także) życzyłaby sobie, aby w GSC powstała odpowiednia zakładka umożliwiająca podejrzenie, czy strona została już zakwalifikowana do indeksu mobilnego, czy może coś (i ewentualnie co) jeszcze ją powstrzymuje. Padło nawet ostatnio takie pytanie na Twitterze skierowane w stronę Google:
Zadziwiająca jest tak żywa reakcja ze strony Johna Muellera, więc być może jest coś na rzeczy?
Źródła:
https://www.seroundtable.com/google-mobile-first-index-move-24746.html
https://www.seroundtable.com/google-mobile-first-index-label-24753.html