Szukasz skutecznego sposobu na generowanie wartościowych leadów? Chcesz zbudować trwałą i opartą na zaufaniu relację z klientami? A może specjalizujesz się w jakiejś dziedzinie i zależy Ci na wizerunku eksperta? Niezależnie od założonego celu właściwy kierunek działania wyznaczy Ci content marketing.
Wyszukiwarka Google nagradza te witryny, które dostarczają unikalne i użyteczne treści. Cennym ich źródłem jest profesjonalnie prowadzony blog firmowy. Stwórz dla użytkowników prawdziwe vademecum wiedzy z wybranej branży. Informuj, edukuj, promuj – jedno narzędzie, a tak wiele możliwości!
Blog jest internetową wizytówką Twojej firmy. Zwiększa rozpoznawalność marki oraz zachęca do skorzystania z oferty. Zakłada także sprawne indeksowanie strony WWW. Powinien wyróżniać się intuicyjną obsługą oraz przejrzystą szatą graficzną. Od czego zacząć prowadzenie bloga firmowego?
Domena to podstawowy składnik Twojej tożsamości w cyberprzestrzeni. Pamiętaj, że użytkownicy cenią sobie zwięzłą i łatwą w wymowie nazwę. Wybierz więc unikatowy adres internetowy, aby profesjonalnie prowadzić bloga firmowego – w pełni dostępnego dla innych. Powszechną praktyką jest zapisywanie domen małymi literami – bez znaków diakrytycznych (ą, ę, ó). To duże ułatwienie dla internautów. Ogranicza ryzyko pomyłki podczas wyszukiwania witryny.
Nazwa domeny zakłada ścisłą korelację ze specyfiką branży. O zasięgu publikowanych treści informuje natomiast zastosowane rozszerzenie. Wyróżnia się domeny najwyższego poziomu (generyczne, krajowe, sponsorowane) oraz drugiego poziomu (funkcjonalne, regionalne).
Rejestracja domeny jest usługą płatną. Podobnie jak jej coroczne odnawianie. Cenę determinują m.in. zastosowane końcówki oraz popularność słów kluczowych.
Hosting wpływa bezpośrednio na funkcjonalność prowadzonego bloga firmowego. Stanowi dzierżawę zasobów przestrzeni dyskowej na specjalnie skonfigurowanym serwerze. Sprawia, że witryna jest dostępna dla potencjalnych czytelników przez całą dobę. Bazując na tym założeniu, pamiętaj o kilku cennych wskazówkach:
Hosting odpowiada za aktualizację plików oraz prowadzi do bezpiecznego przechowywania ich w chmurze. Gromadzi nie tylko publikowane artykuły, ale także cenne komentarze użytkowników oraz grafiki.
O bezpieczeństwo założonej witryny, poczty e-mail, prowadzonych serwisów logowania oraz formularzy kontaktowych zadba certyfikat SSL. Umożliwia szyfrowanie danych oraz bezpieczne nawiązywanie połączeń między przeglądarką internetową a serwerem. Pozytywnie wpływa na pozycjonowanie bloga firmowego w wynikach wyszukiwania. Google promuje bowiem te strony WWW, które są w pełni bezpieczne dla odbiorców.
Jak prowadzić bloga firmowego, aby generował zadowalający ruch na stronie? Publikuj unikalne i zrozumiałe treści dedykowane ściśle określonej grupie odbiorców. Pamiętaj o przejrzystej strukturze tekstu. Stosuj krótkie akapity, wypunktowania i pogrubienia.
Działaj zgodnie z założeniami SEO – zadbaj o obecność odpowiednich słów kluczowych w artykule, tytule oraz śródnagłówkach. Buduj widoczność bloga firmowego na frazy z tzw. długiego ogona (long tail), które szczegółowo precyzują zapytania użytkowników. Nie zapominaj jednak, że boty Google negatywnie postrzegają treści przesycone frazami kluczowymi (keyword stuffing), degradując pozycję Twojej witryny w rankingu.
Planując budżet na założenie profesjonalnego bloga firmowego o potencjale komercyjnym, uwzględnij następujące czynniki:
Na całkowity koszt założenia i prowadzenia bloga firmowego wpływa zbyt wiele zmiennych, aby można opracować gotowy cennik – uniwersalny dla każdej branży. Dlatego tak ważne jest dokładne i indywidualne oszacowanie budżetu, jaki planujesz przeznaczyć na content marketing w sieci.