Wróć do listy wpisów
Pozycjonowanie
Agencja SEO i SEM > Blog > FAQ SEO – najczęściej zadawane pytania dotyczące pozycjonowania i optymalizacji

FAQ SEO – najczęściej zadawane pytania dotyczące pozycjonowania i optymalizacji

W naszym FAQ zebraliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez naszych potencjalnych i obecnych Klientów. Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie – skontaktuj się z nami.

Nasi Specjaliści SEO i Doradcy Klienta chętnie udzielą kompleksowej odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące pozycjonowania i usług powiązanych z SEO.

Dlaczego pozycjonowanie przez agencję SEO?

Pozycjonowanie stron www wymaga technicznych umiejętności, doświadczenia oraz dostępu do danych z wielu narzędzi SEO.

Specjaliści SEO, aby wypromować strony internetowe, muszą dokonać wielu analiz i zaplanować prace. Wdrożyć zmiany na stronie, dostarczyć treści zoptymalizowane pod SEO, pozyskać odnośniki.

Pozycjonowanie jest złożonym i długim procesem, dlatego warto mieć wsparcie osób, które mają odpowiednie kwalifikacje i fachową wiedzę.

Czy można przeprowadzić jednorazowe działania SEO?

Niestety nie można jednorazowo wypozycjonować serwisu.

Pozycjonowanie stron to proces nastawiony na utrzymanie i stopniowe zdobywanie coraz lepszej widoczności. To wymaga stałej pracy nad witryną. Zaprzestanie działań może skutkować utratą pozycji i ruchu na rzecz konkurencji, która te działania prowadzi.

Czy Grupa TENSE pozycjonuje strony www w wyszukiwarkach zagranicznych?

Tak, prowadzimy pozycjonowanie na rynkach zagranicznych.

Z sukcesem pozycjonujemy m.in. strony w języku angielskim, rosyjskim czy niemieckim. Tak samo jak dla serwisów w języku polskim, prowadzimy kompleksowe działania w zakresie optymalizacji, tworzenia treści oraz pozyskiwania odnośników.

Chciałbym docierać do Polaków za granicą. Czy da się to osiągnąć dzięki pozycjonowaniu?

Tak, jeśli posiadasz serwis w języku polskim, możesz docierać do użytkowników korzystających z tego języka za granicą.

Wskazany jest adres fizyczny firmy w kraju, w którym chcesz zdobyć ruch z wyników. Nie bez znaczenia jest domena. Warto, aby była w rozszerzeniu zgodnym z regionem, np. co.uk, ale nie zawsze jest to wymóg.

Jakie warunki współpracy w zakresie pozycjonowania stron oferuje Grupa TENSE?

Jesteśmy elastyczni i staramy się dostosować do oczekiwań naszych klientów.

Podchodzimy indywidualnie do każdego klienta i proponujemy model współpracy najbardziej dostosowany do branży, czasu współpracy i celów biznesowych.

Możemy współpracować na podstawie różnych modeli rozliczeń oraz długości umów. Stawiamy na relację z klientem, niemniej nie zamykamy się na krótkie okresy współpracy, w których będziemy mogli intensywnie pracować i tym samym inwestować więcej w pozycjonowanie strony.

Natomiast jeśli klient posiada niższy budżet do dyspozycji, to aby osiągnąć zadowalające efekty, potrzebujemy zdecydowanie dłuższego okresu współpracy.

Co jest wymagane do rozpoczęcia pozycjonowania?

Niezbędna jest strona internetowa umieszczona pod adresem domeny. Najlepiej, aby serwis umożliwiał wprowadzenie pełnej optymalizacji – poprzez panel administracyjny lub modyfikację kodu strony.

Dla większości naszych klientów samodzielnie wprowadzamy wszelkie zmiany, więc nie musisz ponosić dodatkowych kosztów.

Jeśli nie jesteś pewien, czy Twoja strona nadaje się do pozycjonowania, zgłoś się do nas. Zweryfikujemy możliwości i zaproponujemy rozwiązania, które pozwolą osiągnąć zadowalające efekty.

Czy muszę udostępniać dane i możliwość edycji strony w celu jej pozycjonowania?

Tak, jeśli chcesz, abyśmy to my wprowadzali zmiany optymalizacyjne i poprawki SEO na Twojej stronie.

Większość naszych klientów współpracuje z nami na podstawie przekazania danych dostępowych do serwera FTP oraz istniejącego panelu CMS.

Ten model współpracy jest wygodny dla obu stron i ułatwia pozycjonowanie. Nasi specjaliści techniczni mogą wdrożyć pełną optymalizację i w razie potrzeby kolejne zmiany poprawiające efektywność działań SEO. Tym samym klient nie musi poświęcać czasu na wprowadzanie zasugerowanych przez nas zmian ani zlecanie takich działań innym podmiotom lub osobom (twórcom stron, programistom) i nie naraża się na dodatkowe koszty.

Alternatywnym rozwiązaniem jest współpraca na podstawie tzw. wytycznych. Wówczas nasi specjaliści SEO przygotowują dokumenty z rekomendacjami, które należy wdrożyć w serwisie.

Dlaczego w umowie wpisano gwarantowany czas współpracy?

W zależności od branży i budżetu potrzebujemy czasu oraz środków, aby osiągnąć pierwsze efekty.

Okres gwarantowanej współpracy definiuje czas dostępny na podjęcie działań i realizację strategii SEO. Dodatkowo pozwala nam zaplanować działania i optymalnie wykorzystać zasoby.

Dzięki temu możemy od samego początku współpracy inwestować w pozycjonowanie strony. Bardzo często wstępne inwestycje przewyższają kilkumiesięczne wynagrodzenie wynikające z umowy.

Jednymi z najbardziej kosztownych działań są:

  • analiza konkurencji i audyt SEO serwisu (jako osobna usługa wyceniana od kilku tysięcy złotych),
  • wdrożenie zmian optymalizacyjnych (rozliczane według stawek za roboczogodzinę programisty bądź specjalisty technicznego),
  • przygotowanie treści (w zależności od branży, dostępnych materiałów i języka koszt może wzrosnąć, zwykle to co najmniej kilkadziesiąt złotych za tysiąc znaków).

Od czego zależy cena pozycjonowania?

Koszt pozycjonowania zależy od wielu czynników.

Przede wszystkim na cenę pozycjonowania wpływa:

  • branża i konkurencja,
  • trudność fraz kluczowych,
  • aktualna widoczność (liczby haseł i ich pozycji),
  • architektura informacji,
  • profil wyników,
  • staż i historia domeny,
  • unikalność i jakość treści w obrębie witryny.

Oczywiście wspólnie z Tobą określimy budżet pozycjonowania strony.

Ile trwa pozycjonowanie?

Nie można wskazać minimalnego okresu prowadzenia prac związanych z pozycjonowaniem. Należy mieć świadomość, że pozycjonowanie stron internetowych to czasochłonny i złożony proces, na który składają się zmiany optymalizacyjne, content marketing i link building.

Zwykle zakładamy co najmniej roczny okres współpracy, aby osiągnąć efekty i wypracować pozycję strony w wyszukiwarce.

Dlaczego na niektóre słowa kluczowe serwis jest widoczny szybciej niż na inne?

W zależności od stopnia trudności i konkurencyjnych serwisów wybrane słowa kluczowe mogą zdobywać widoczność szybciej niż inne.

Hasła long-tail mogą jako pierwsze rankingować, a frazy mid-tail oraz money-keywords potrzebują zwykle większych nakładów i czasu na osiągnięcie zadowalających pozycji. Tym samym w zależności od obranej strategii, pozycjonowanie będzie przynosić efekty szybciej lub wolniej.

Pozycja strony w Google jest zależna od wielu czynników, również od historii i stażu domeny w sieci, które należy budować co najmniej miesiącami. Dlatego wskazana jest długoterminowa strategia i stała praca nad serwisem w celu maksymalizacji efektów.

Dlaczego występują różnice w pozycjach między raportem a moją przeglądarką?

Wyszukiwarka Google zbiera informacje o swoich użytkownikach, m.in. lokalizacji i historii przeglądania. Na tej podstawie personalizuje je.

To właśnie główny powód występowania różnic między monitoringiem a Twoją przeglądarką.

W raportach pozycji wykorzystujemy niezależne narzędzia, które są pozbawione personalizacji. Monitorują hasła raz dziennie, aby dostarczyć informacje o efektach pozycjonowania.

Czy Grupa TENSE gwarantuje osiągnięcie efektów?

Niestety nie możemy zagwarantować uzyskania efektów w określonym czasie.

Żadna osoba lub firma zajmująca się pozycjonowaniem nie jest w stanie wskazać konkretnej daty pojawienia się efektów. Niezależnie czy mówimy o konkretnych pozycjach, ruchu czy konwersji.

Pozycjonowanie stron odbywa się w zewnętrznym środowisku, jakim jest wyszukiwarka. Tym samym widoczność serwisu zależy od wielu czynników, m.in.:

  • zmian algorytmu wyszukiwarki,
  • historii profilu domeny,
  • stażu i tematyczności serwisu,
  • architektury informacji,
  • działań konkurencji.

Nie zostały ujawnione ani potwierdzone wszystkie czynniki wpływające na pozycje w rankingu. Dlatego nasze prace opieramy na wiedzy i doświadczeniu specjalistów oraz na ogólnodostępnych wytycznych Google w zakresie tworzenia serwisów przyjaznych wyszukiwarkom.

Jak weryfikować efekty pozycjonowania?

Efekty działań SEO można weryfikować za pomocą wewnętrznych i zewnętrznych narzędzi analitycznych.

Wykorzystać można dane z Google Analytics lub Google Search Console o sesjach i widoczności.

Widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google można również sprawdzić za pomocą narzędzi takich jak Semstorm, Senuto, Ahrefs czy SEMrush. Nie zawsze estymowany ruch i liczba słów kluczowych wskazywane przez nie są zgodne z rzeczywistością. Dlatego narzędzia zewnętrzne powinny stanowić pomoc w weryfikacji efektów pozycjonowania.

Kto przygotowuje treści na stronę?

Treści, które wprowadzamy na strony, są przygotowane przez wewnętrzny dział content marketingu.

Opisy tworzą copywriterzy, którzy zapoznają się z serwisem, wskazówkami i materiałami dostarczonymi przez klientów. Specjalista SEO, który prowadzi proces pozycjonowania, określa zapotrzebowanie na treści, aby osiągnąć jak najlepsze efekty pozycjonowania.
Samodzielnie nie tworzy tekstów, ale zajmuje się wdrażaniem i technicznymi aspektami optymalizacji opisów.

Jakie zmiany wprowadza się na stronie?

W ramach pozycjonowania stron wprowadzamy wiele większych i mniejszych zmian.

Wszystko zależy od aktualnej optymalizacji i dostosowania serwisu do profilu wyników. Głównie są to zmiany w zakresie treści (modyfikacja istniejących i dodanie nowych), ale to nie wszystko.

Specjalista SEO poza modyfikacją contentu:

  • wprowadza dodatkowe lub brakujące odnośniki nawigacyjne,
  • blokuje niskiej jakości strony przed modyfikacją,
  • wprowadza przekierowania usuniętych stron lub błędnych adresów,
  • wdraża dane strukturalne.

Czy działania związane z pozycjonowaniem wprowadzają zmiany w wyglądzie strony?

Czasami są wymagane zmiany, które wpływają na końcowy wygląd strony.

Głównie dotyczą wprowadzenia treści optymalizacyjnych, które pozwalają skutecznie prowadzić pozycjonowanie. Czasami specjaliści SEO dodają nowe podstrony i wprowadzają dodatkowe elementy nawigacyjne.

Nie musisz się martwić o wdrożenie tego typu zmian, ponieważ zostaniesz poinformowany o potrzebie ich wprowadzenia.

Zmieniam serwis. Co z efektami pozycjonowania?

Podczas migracji strony staramy się każdorazowo wspierać klienta. Możemy pomóc w procesie i dostosować nowy serwis do pozycjonowania.

Wspólnie staramy się przeprowadzić migrację serwisu, tak by miała jak najmniejszy wpływ na wypracowane efekty, a zmiana serwisu pomogła nam w dalszych pracach. Dlatego od samego początku chętnie przesyłamy rekomendacje oraz informacje o kluczowych elementach do wdrożenia i przeniesienia.

Nie ograniczamy się jedynie do minimalizacji strat. Bardzo często w migracji upatrujemy szansę, dlatego sugerujemy mechanizmy i rozwiązania wspierające efekty pozycjonowania.

Co agencja analizuje pod kątem pozycjonowania?

Serwis analizujemy pod kątem widoczności, profilu linkowego i poziomu optymalizacji.

Wykorzystujemy do tego takie narzędzia jak Semstorm, Senuto, Ahrefs czy Screaming Frog SEO Spider i Sitebulb. Podczas weryfikacji sprawdzamy, jakie działania podejmuje konkurencja i jakie my musimy podjąć, aby osiągnąć podobną widoczność.

Analiza strony klienta i konkurencji pod kątem pozycjonowania może trwać nawet kilkadziesiąt godzin.

Dlaczego zmienia się opiekun klienta?

Pierwszy kontakt jest zwykle z doradcą z ramienia Działu Handlowego. Jest to specjalista, który dostosowuje ofertę pozycjonowania do potrzeb klienta i jego budżetu.

Po wyborze modelu współpracy i ustaleniu szczegółów usługi następuje przekazanie klienta do Pionu Obsługi Klienta, który przejmuje dalszą opiekę. Opiekun Klienta nadzoruje przebieg realizacji usługi oraz kwestie umowy, której przedmiotem jest pozycjonowanie strony. Doradza również w zakresie działań marketingowych wpływających na rozwój biznesu.

Zmiana może również nastąpić w dziale SEO. Po pewnym czasie i osiągnięciu pierwszych efektów może dojść do przekazania klienta innemu specjaliście SEO. Dzięki temu różni pozycjonerzy mogą pracować nad widocznością serwisu w wynikach wyszukiwania. W ten sposób dodatkowo podnosimy umiejętności członków naszych zespołów, składających się z kilku pozycjonerów. Zmiana specjalisty SEO wpływa także na ciągłe poszukiwanie nowych sposobów wzmocnienia widoczności strony w internecie.

Co mogę zrobić, aby wspomóc prace agencji i tym samym przyspieszyć pozycjonowanie strony?

Specjalista SEO może wskazać obszar, w którym dodatkowa pomoc może przyśpieszyć pozycjonowanie.

Działania dotyczą różnych aspektów strony, m.in.:

  • udostępnienia możliwości wdrożenia pełnej optymalizacji albo wsparcia w tym zakresie przez administratora,
  • oferty, w szczególności publikowania nowych i unikalnych produktów lub usług,
  • zmian w zakresie nazewnictwa produktów,
  • samodzielnego rozwoju contentu w sekcjach blogowych i poradnikowych zgodnie z naszymi rekomendacjami,
  • wsparcia w zakresie pozyskiwania odnośników przez wykorzystanie kontaktów biznesowych itd.

Warto każdorazowo zwrócić się do opiekuna SEO, który podpowie i wskaże klientowi kierunek działań.

Czy linki sponsorowane w Google Ads (dawniej Google AdWords) wpływają na proces pozycjonowania?

Linki sponsorowane w systemie Google Ads (AdWords) nie wpływają na pozycjonowanie stron, a tym samym na pozycje uzyskiwane w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

System reklamowy Google Ads jest odrębną usługą firmy Google i nie ma związku z wynikami naturalnymi.

Niemniej, pozycjonowanie i prowadzenie kampanii linków sponsorowanych może zintensyfikować efekty biznesowe. Aby otrzymać szczegóły oferty Google Ads, skontaktuj się z naszym Działem Handlowym.

Czy pozycjonowanie w Google wpływa na efekty w innych wyszukiwarkach?

Pomimo tego, że nasza praca nakierowana jest głównie na widoczność w wyszukiwarce Google, to efekty pozycjonowania można zauważyć w innych wyszukiwarkach.

Działania, które realizujemy podczas pozycjonowania, są w dużej części uniwersalne. Wprowadzamy globalną optymalizację oraz unikalne treści. To sprawia, że algorytmy wyszukiwarek oceniają stronę lepiej. Tym samym wdrażane zmiany bardzo często wpływają na wzrost widoczności nie tylko w Google, ale także w innych wyszukiwarkach, np. Bing.

Które działania SEO są najskuteczniejsze?

Nie można określić najskuteczniejszych działań, które wpływają na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Na osiągnięcie widoczności w wyszukiwarce ma wpływ wiele czynników. W zależności od branży, czynniki oraz ich znaczenie się różnią. Dlaczego pracę rozpoczynamy od wykonania audytu SEO? Na podstawie wyniku analizy pozycjonowanego serwisu i konkurencji przygotowujemy indywidualną strategię, którą realizujemy krok po kroku. Wdrażamy kompleksową optymalizację witryny, uzupełniamy albo aktualizujemy jej treści, a na koniec budujemy lub wzmacniamy profil linkowy domeny.

Na czym polega profesjonalne pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie to skomplikowany i złożony proces, dlatego należy powierzyć stronę profesjonalistom.

Aby osiągać efekty, których oczekuje od nas klient, starannie opracowujemy i realizujemy strategię SEO. Na bieżąco monitorujemy trendy i zmiany w algorytmach. Wyszukiwarka Google wprowadza szereg zmian, na które musimy reagować, aby utrzymać bądź odbudować efekty pozycjonowania.

Ważne są efektywne i całościowe działania, doświadczenie specjalistów SEO oraz ciągła analiza sytuacji w wynikach wyszukiwania.

Na co przeznacza się budżet pozycjonowania?

Miesięczny budżet przeznaczamy na prace wykonywane przez doświadczonych specjalistów działających w zespołach zajmujących się realizacją projektu.

W Grupie TENSE nad rozwojem biznesów Klientów w sieci czuwają Doradcy Klienta, Specjaliści SEO i kampanii reklamowych oraz Opiekunowie Klienta. W ramach ustalonego budżetu zajmują się m.in.:

  • dokładną analizą serwisu www Klienta oraz jego konkurencji,
  • opracowywaniem raportów z przeprowadzonych działań,
  • tworzeniem treści zgodnych ze standardami SEO,
  • budową bazy linków zewnętrznych np. poprzez publikację artykułów sponsorowanych, umieszczanie odnośników na stronach zapleczowych,
  • pracami programistycznymi w obrębie strony internetowej, w tym związanymi z jej optymalizacją.

Dodatkowo z miesięcznego budżetu finansujemy dostęp do specjalistycznego zewnętrznego oprogramowania, które pozwala nam bardzo dokładnie weryfikować efektywność pozycjonowania, m.in. w Google.

Co jest wymagane do rozpoczęcia pozycjonowania?

Aby skorzystać z usług pozycjonowania, powinno się mieć stronę internetową oraz zarejestrowaną dla niej domenę.

W ramach usługi pozycjonowania zajmiemy się wdrożeniem niezbędnych zmian w serwisie. Prace zawsze zaczynamy od przeprowadzenia wnikliwego audytu wewnętrznego. Na jego podstawie określamy stopień optymalizacji SEO i opracowujemy plan działania.

Jeśli jesteś zainteresowany naszą ofertą, już teraz sprawdź, czy Twoja strona internetowa spełnia kryteria niezbędne pod pozycjonowanie. Zgłoś się do nas!

Kiedy można spodziewać się pierwszych efektów pozycjonowania?

Jednoznaczne określenie czasu potrzebnego na wyprowadzenie serwisu www na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania nie jest możliwe.

Pozycjonowanie to wieloetapowy proces. Na jego efekty zazwyczaj trzeba trochę poczekać. Pamiętaj, że pojawienie się strony internetowej w TOP 5 dla ważnych fraz kluczowych nie oznacza, że pozostanie tam już na stałe.

Czy pozycjonowanie/SEO może zagwarantować wysoką pozycję strony?

Wszystkie działania, które prowadzimy w naszej agencji SEO, mają na celu podniesienie pozycji strony internetowej Klienta w rankingu wyszukiwarki.

Nie udzielamy jednak 100% gwarancji, że witryna www zawsze będzie się znajdować wysoko w wynikach wyszukiwania dla konkretnych fraz kluczowych.

Google nieustannie pracuje nad swoimi algorytmami i nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkich zmian, jakie zostaną wprowadzone.
Oprócz tego nie mamy wpływu na:

  • działania konkurencji w zakresie pozycjonowania i reklamowania stron,
  • ewentualne ataki cyberprzestępców,
  • awarie serwera, na którym utrzymywana jest witryna,
  • pojawienie się nieoczekiwanych błędów w kodzie serwisu internetowego.

Oczywiście podejmujemy wszystkie możliwe działania, aby jak najdłużej utrzymywać stronę na wysokich miejscach. W tym celu korzystamy m.in. z narzędzia MozCast. Aplikacja analizuje tysiące serwisów www pod kątem zmian w rankingu i na tej podstawie prognozuje ewentualny wpływ przyszłych aktualizacji algorytmów Google na konkretne pozycje.

Jak działa pozycjonowanie strony?

Cel pozycjonowania to wyprowadzenie strony internetowej na wysokie pozycje w tzw. organicznych wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych.

Im wyżej na liście znajduje się witryna www, tym lepsza jest jej widoczność, a więc automatycznie zwiększa się na niej ruch.

Dalej wiele zależy już m.in. od jakości strony, w tym znajdujących się na niej treści. Lepsze przedstawienie oferty zwiększa szansę na to, że użytkownik się nią zainteresuje. W tym celu przed pozycjonowaniem zawsze wykonuje się optymalizację, w której zakres wchodzi również ewentualna przebudowa serwisu oraz publikacja na nim ciekawych tekstów.

Pozycjonowanie to proces wieloetapowy, który obejmuje działania zarówno na samej stronie internetowej (on-site), jak i poza nią (off-site). Realizując go, nasi specjaliści zawsze analizują trendy i również na ich podstawie opracowują strategię pozycjonowania.

Ile trwa pozycjonowanie strony?

Nie da się udzielić jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Z tego powodu należy uważać na oferty agencji SEO, które gwarantują konkretne wyniki w określonym czasie.

Pozycjonowanie to złożone i długofalowe działania, na których efekty trzeba czekać do kilku miesięcy. Wpływ na to ma wiele unikalnych czynników – odrębnych dla danej witryny www. Do najważniejszych zaliczamy m.in.:

  • konkurencyjność fraz kluczowych – im więcej stron promuje się na takie same frazy, tym większa jest ich konkurencyjność,
  • dopasowanie strony do standardów SEO w momencie rozpoczęcia pozycjonowania,
  • wiek domeny,
  • efektywność działań konkurencji.

Strona internetowa może znaleźć się w TOP 10 wyników wyszukiwania w Google w krótkim czasie, jeśli promuje się na mało popularne frazy. Gdy natomiast są one bardzo konkurencyjne, zajmuje to nawet do kilkunastu miesięcy.

Czy pozycjonowanie strony się opłaca?

Zdecydowanie tak. Prawidłowo wykonane pozycjonowanie, oprócz większego ruchu na stronie internetowej, wpływa również na.:

  • lepszą jakość serwisu www – dzięki optymalizacji, unowocześnieniu i publikacji atrakcyjnych dla użytkowników treści,
  • poprawę wizerunku oraz wzrost rozpoznawalności marki – więcej użytkowników zapoznaje się z komunikatami i ofertą firmy,
  • podniesienie wskaźnika konwersji – osoby odwiedzające witrynę częściej dokonują na niej zakupów lub np. wysyłają zapytania ofertowe.

Choć na efekty pozycjonowania zazwyczaj trzeba trochę poczekać, w dłuższej perspektywie czasu da się uzyskać wysoką stopę zwrotu z inwestycji.

Jaka jest różnica między pozycjonowaniem a SEO?

Wiele agencji stosuje te pojęcia zamiennie, co w pewnym sensie jest zrozumiałe i prawidłowe.

W uproszczeniu: SEO oznacza głównie działania prowadzone na samej witrynie www. To skrót od angielskiego Search Engine Optimization, który tłumaczy się jako optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Pełna definicja tego pojęcia znajduje się m.in. na portalu Moz.com i brzmi:

„SEO stands for Search Engine Optimization, which is the practice of increasing the quantity and quality of traffic to your website through organic search engine results.”

Wynika z niej, że SEO to działania optymalizacyjne, których celem jest zwiększenie ruchu na stronie z tzw. organicznych wyników wyszukiwania. Generują go użytkownicy, którzy docierają do serwisu www poprzez wpisanie do wyszukiwarki, np. Google, konkretnych fraz kluczowych.

Polskie agencje interaktywne stosują natomiast termin pozycjonowanie, pod którym kryją się wszystkie czynności mające zwiększyć widoczność strony w internecie. Zalicza się do nich również optymalizację serwisu, a więc wspomniane wcześniej działania SEO. Nie jest to błąd, gdyż oba te procesy mają ten sam cel – wprowadzenie witryny www na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Z technicznego punktu widzenia zarówno SEO, jak i pozycjonowanie są ze sobą mocno powiązane. Niezależnie od tego, jak konkretna agencja nazywa swoją ofertę. Po prostu będzie świadczyć usługę, w której ramach specjaliści zajmują się m.in. poprawą widoczności strony internetowej w Google, zwiększeniem wskaźnika konwersji i polepszeniem wizerunku marki.

Nazwa domeny, a wpływ na pozycjonowanie

Bazując na naszym doświadczeniu i raportach zewnętrznych, stwierdzamy, że nazwa domeny nie ma żadnego wpływu na wzrost pozycji strony internetowej w rankingu wyników wyszukiwania.

Oznacza to, że w nazwie serwisu nie muszą się znajdować ważne dla niego słowa kluczowe.

Nazwę domenę musi być łatwa do zapamiętania i dopasowana do konkretnej marki. Koniecznie trzeba również sprawdzić historię domeny, jeśli kupuje się ją z rynku wtórnego. Ponadto należy zwrócić uwagę na kwestie, takie jak tematyczność, liczba i jakość linków zwrotnych. Wszystkie te parametry mają istotny wpływ na pozycjonowanie.

Co wybrać – pozycjonowanie czy Google Ads?

Zdecydowanie polecamy zarówno pozycjonowanie, jak i kampanie reklamowe w Google Ads.

Pierwsza usługa zwiększa widoczność strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Płatna promocja PPC daje szansę na szybkie i precyzyjne dotarcie do tych użytkowników, którzy są zainteresowani ofertą w konkretnym czasie.

Obie usługi doskonale się uzupełniają. Pozwalają sprowadzać Klientów zarówno z płatnych, jak i organicznych wyników wyszukiwania na dobrze zoptymalizowaną stronę internetową. Pozycjonowanie zapewnia długofalowe efekty, a PPC przynosi natychmiastowe korzyści.