Od kilku dobrych lat większość ruchu w internecie zdominowały urządzenia mobilne. Już w 2016 roku zgodnie z raportem StatCounter desktopy odpowiadały za 48,7 proc. ruchu internetowego na świecie, a urządzenia mobilne za 51,3 proc.
Trudno się temu dziwić – urządzenia mobilne, takie jak smartfony czy tablety, zmieniają świat. Mamy je zawsze przy sobie, są obecne nawet w lodówkach czy samochodach. Liczba smartfonów znacząco rośnie na tle liczby komputerów, dlatego dostosowanie strony pod kątem urządzeń mobilnych to Twój obowiązek – jeżeli chcesz mieć jakiekolwiek szanse na wygranie z konkurencją.
PageSpeed Insight prezentuje wyniki z wykonanych testów dla komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych. Zakładając, że posiadasz responsywną i dostosowaną do mobile stronę, od razu przejdź do zakładki dla urządzeń mobilnych, ponieważ to na niej zapewne najwięcej zyskasz. Google coraz więcej stron ocenia już właśnie przez pryzmat tej wersji (Mobile First Index).
Dodatkowo często okazuje się, że to właśnie na urządzeniach mobilnych wyniki testów są gorsze. Ponadto optymalizując elementy na mobile’u, przy okazji poprawiasz wynik dla komputerów stacjonarnych.
W Stanach Zjednoczonych aż 94% użytkowników smartfonów wyszukuje lokalnych informacji przy pomocy swoich telefonów. Z kolei 77% wszystkich wyszukiwań z urządzeń mobilnych ma miejsce w domach lub w pracy, gdzie użytkownicy posiadają jeszcze zwykłe komputery stacjonarne czy laptopy.1