Wróć do listy wpisów
Pozycjonowanie
Agencja SEO i SEM > Blog > Pozycjonowanie stron motoryzacyjnych i dealerów samochodowych

Pozycjonowanie stron motoryzacyjnych i dealerów samochodowych

Pozycjonowanie stron motoryzacyjnych i dealerów samochodowych

Skoro szukasz informacji o pozycjonowaniu stron motoryzacyjnych, prawdopodobnie jesteś dealerem samochodów, sprzedawcą motocykli lub odpowiadasz za strategię marketingową w firmie z branży automotive. Niezależnie od tego, dobrze trafiłeś, a właściwie najlepiej – ten artykuł przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie.

Zacznijmy od krótkiej definicji pozycjonowania stron. W dużym skrócie nazywa się tak cały szereg działań, które my – jako agencja SEO – prowadzimy w obrębie strony internetowej (witryny) naszego klienta. Działania te mają na celu:

  • wzrost widoczności witryny w wyszukiwarce, dzięki czemu potencjalni klienci samoistnie będą trafiać na Twoją stronę podczas wyszukiwania haseł powiązanych z Twoją działalnością,
  • wzrost rozpoznawalności firmy na lokalnym rynku, dzięki dominacji wyników wyszukiwania na hasła związane z ofertą – usługami i produktami branży automotive,
  • zdobycie miana lidera sprzedaży danej marki dla dealerów motocykli i samochodów, dzięki wysokim pozycjom na wszystkie wyrażenia z nią związanymi,
  • wyższą skuteczność innych akcji promocyjnych prowadzonych równolegle do pozycjonowania strony, dzięki dużej widoczności w wynikach wyszukiwania np. większe zainteresowanie dniami otwartymi czy wyprzedażami rocznika w salonach sprzedaży.

Ile czasu zajmuje pozycjonowanie strony salonu samochodowego?

Pozycjonowanie strony to usługa, która powinna być realizowana stale, nie da się jej wykonać jednorazowo czy wykorzystać do promocji akcji i wydarzeń krótkoterminowych. Owszem, na rynku można spotkać oferty z gwarancją szybkich i wysokich wyników, ale nie zawsze są osiągane zamierzone efekty. SEO na przestrzeni ostatnich lat dość znacznie ewoluowało i osiągniecie widoczności wymaga czasu i wielu działań. Prawda jest taka, że aby efekty działań pozycjonujących stronę były trwałe, należy budować je sukcesywnie. Aby zrobić to dobrze, potrzeba czasu – tak samo z resztą, jak to bywa w życiu w przypadku każdej jednej czynności.

Co więc z promocją jednorazowych akcji, jak np. dni otwarte w salonie dealerskim?

Akcje jednorazowe lub krótkoterminowe możemy wspierać innymi działaniami z zakresu marketingu internetowego. Z pomocą przychodzą kampanie linków sponsorowanych, rozliczanych w modelu za kliknięcie (PPC – pay per click). Może ta nazwa niewiele Ci mówi, natomiast chodzi o Google Ads (dawniej AdWords) lub prowadzenie działań reklamowych na Facebooku lub innym kanałem gdzie można zaistnieć w dowolnej chwili. Wyobraź sobie, że organizujesz dni otwarte, a my planujemy kampanię reklamową tak, że informacja o wydarzeniu przewinie się w aktualnościach osób, które są zainteresowane zakupem samochodu. Możemy dobrać płeć, wiek, zainteresowania adresatów i wiele innych czynników określających Twoją grupę docelową. Wystarczy więc, że przeanalizujesz swoje statystyki sprzedaży i powiesz nam na jakim kliencie zależy Ci najbardziej, a my wyświetlimy mu reklamę Twojego salonu. Brzmi interesująco, prawda? To właśnie tego typu kampanie potrafią naprawdę świetnie uzupełnić cały proces promocji strony motoryzacyjnej w Internecie.

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie strony motoryzacyjnej?

Na podstawie raportu branży motoryzacyjnej 2018/2019 przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, liczba samochodów w Polsce cały czas rośnie. W 2017 roku było ich ponad 29 mln.

W dodatku, głównymi odbiorcami nowych samochodów są firmy. Przedsiębiorcom bardziej odpowiadają nieużywane auta, których sprzedaż w 2017 roku wzrosła o 15% do poprzedniego roku. Jest to doskonała szansa do wykorzystania przez dealerów samochodowych – dzięki działaniom promującym firmę w Internecie dotrzemy z ofertą do odpowiedniej grupy docelowej, a w efekcie zagwarantujemy wzrost sprzedaży oraz umocnienie wizerunku danego salonu. Warto zadbać o odpowiednio wysoką widoczność firmy, bo tendencja wzrostowa sprzedaży nowych samochodów w Polsce utrzymuje się już nieprzerwanie od kilku lat. Sam proces zakupowy najczęściej zaczyna się w Internecie i to właśnie tutaj trzeba zaznaczyć swoją obecność.

Serwis i sprzedaż

Należy też wspomnieć o potencjale reklamy w kontekście świadczenia usług serwisowych. Mimo że technologia cały czas postępuje, to pojazdy wciąż wymagają napraw oraz bieżącej obsługi mechanicznej. W praktyce wygląda to tak, że coraz częściej wybierane są autoryzowane stacje obsługi – chociażby z uwagi na zacierające się różnice w cenach, chęć dokumentowania napraw czy wymagania gwarancyjne.

Wypromujemy stronę Twojego salonu lub serwisu na wszystkie frazy związane z daną marką pojazdów lub motocykli w lokalizacji, w której działasz. Najwięcej konwersji w branży automotive przynoszą bowiem frazy lokalne, czyli takie, które zawierają w sobie nazwę danego miasta lub regionu. W Twoim przypadku jest to najbardziej skuteczna forma pozycjonowania. Daj sobie szansę na zdobycie większej liczby klientów i zwiększenie efektywności klasycznych działań reklamowych. Dzięki dodatkowej promocji w Internecie, będzie to możliwe.

Czy promocja strony internetowej dealera ma sens?

W tym miejscu chcielibyśmy Ci pokazać, że to co napisaliśmy powyżej naprawdę ma rację bytu. Może Cię trochę zaskoczymy, bo nie będziemy przekonywać słowami – po prostu zapoznaj się z logotypami współpracujących dotąd z nami firm. Zaufanie, którym nas obdarzyli to najlepsza rekomendacja.

Komu jeszcze możemy zapewnić nowych klientów dzięki pozycjonowaniu?

Przytoczone wcześniej badania PZPM wskazują, że wśród 6 najlepiej sprzedających się marek w Polsce są:

  1. Skoda
  2. Toyota
  3. Volkswagen
  4. Opel
  5. Ford
  6. Renault

Pierwszym trzem miejscom trudno zagrozić, z uwagi na wysoką popularność na całym świecie, ale prowadząc wzmożone działania promocyjne w Internecie możemy próbować wpłynąć na kolejność miejsc na tym podium. Efekt ten można osiągnąć wspierając się kampaniami linków sponsorowanych (reklama PPC) dzięki którym, przykładowo, zaproponujemy potencjalnym klientom marki Skoda lub Toyota ofertę firmy Volkswagen, proponując im dodatkowy rabat. Niektórych z pewnością będziemy w stanie przekonać, a to zbliży nas do realizacji celu. Oczywiście to samo tyczy się pozostałych marek – jesteśmy w stanie wzmocnić pozycję każdej z nich, mamy tutaj na myśli popularne ostatnio Kia, Hyundai czy Nissana lub Peugeota, które notują kolejne pozycje w powyższym zestawieniu.

Poniżej przedstawiamy zestawienie najlepszych dealerów samochodowych w kraju. Jeśli tylko chcesz podnieść swoją pozycję w rankingu i sprzedawać więcej – chętnie Ci w tym pomożemy.

  1. Grupa Krotoski-Cich
  2. Polska Grupa Dealerów
  3. Plichta Dealer Park
  4. PGA Polska
  5. Grupa BEMO
  6. Grupa PTH
  7. Carservis
  8. Zasada Automotive
  9. Pol-Mot Auto
  10. Carsed

Pozycjonowanie stron dealerów samochodowych stanowi dla nas wyzwanie i naprawdę sprawia przyjemność. A wszystko dlatego, że w zespole mamy kilku prawdziwych entuzjastów motoryzacyjnych, a jak wiadomo – gdy można połączyć pracę z pasją, oznacza to gwarancję najlepszych efektów.

Zakres wyzwań i celów, z jakimi zmierzyliśmy się w przypadku naszych dotychczasowych klientów

Podczas dotychczas realizowanych umów mających na celu promocję witryn firm motoryzacyjnych w Internecie mieliśmy stawiane następujące cele i oczekiwania. Wszystkim nim sprostaliśmy, choć każde było inne. Oceń sam czy taki zestaw celów jest dla Ciebie wartościowy.

  • budowa wizerunku w sieci jako kluczowego autoryzowanego dealera marek w danym województwie/na danym obszarze,
  • wzrost rozpoznawalności, liczby klientów,
  • miano lidera na rynku lokalnym,
  • dominacja lokalnych wyników wyszukiwania,
  • poprawa wizerunku firmy,
  • wyższa skuteczność akcji promocyjnych,
  • dotarcie z ofertą do najważniejszej grupy osób, tj. dobór grupy docelowej (płeć, wiek, zawód) na podstawie statystyk dot. sprzedaży,
  • poprawa pozycji dla najważniejszych fraz oraz dodanie i promocja nowych generujących dodatkowy ruch i klientów.

Zakres zadań i wyzwań, którym stawiamy czoła

Aby zrealizować powyższe cele, musieliśmy stawić czoła wielu wyzwaniom, które nas dodatkowo motywują, a docelowo pozwalają wyprzedzić konkurencję. Poniżej lista działań prowadzących do osiągnięcia zamierzonych efektów dla naszych klientów:

  • comiesięczna analiza konkurencji i ich działań z zakresu pozyskiwania odnośników,
  • usunięcie niskiej jakości linków, które mogą rzutować negatywnie na ocenę domeny,
  • marketing szeptany na wartościowych tematycznych forach i portalach branżowych,
  • publikacja wartościowych artykułów z linkami na powiązanych tematycznie witrynach i blogach.

Co poprawiamy w ramach SEO/SEM? Wartości dodane. Co przy okazji możesz zyskać?

Proces promocji strony to nie tylko efekt w postaci wysokich pozycji czy docelowych konwersji. W ramach prowadzonych prac klient zyskuje wartości dodane. A to wszystko dzięki temu, że:

Optymalizujemy stronę pod kątem wygody korzystania z niej przez potencjalnych klientów, celem jest zwiększenie konwersji.

W ramach tych działań:

  • poprawiamy użyteczność strony,
  • maksymalnie upraszczamy ścieżkę kontaktu z firmą,
  • ograniczamy pola formularzy kontaktowych,
  • sprawiamy, że poruszanie się po stronie jest intuicyjne,
  • dbamy o to, by strona właściwie, szybko oraz płynnie działała na urządzeniach mobilnych.

Sugerujemy podejmowanie działań, które mogą wpłynąć na poprawę wizerunku firmy i zjednanie sobie zaufania klientów.

W ramach tych działań rekomendujemy:

  • prezentowanie firmy, aktualności, wydarzeń firmowych w mediach społecznościowych,
  • prowadzenie akcji promocyjnych, udział w targach czy eventach branżowych i ich relacjonowanie,
  • uruchomienie profilu firmowego w serwisie Instagram, który jest coraz bardziej popularny wśród polskich użytkowników Internetu i publikowanie tam krótkich materiałów filmowych z życia firmy, oferty i zdjęć wykonanych przez użytkowników,
  • wdrożenie kampanii promocyjnej dla klientów pozyskanych z Internetu – między innymi oferowanie specjalnych zniżek.d

Optymalizujemy stronę pod kątem standardów SEO, aby uzyskać jak najlepszą widoczność w wyszukiwarce.

W ramach tych działań:

  • modyfikujemy lub wdrażamy nagłówki 1. i 2. poziomu
  • modyfikujemy tytuły stron
  • weryfikujemy występowanie duplikatów treści i w razie wystąpienia usuwamy je
  • optymalizujemy elementy graficzne na stronie i dodajemy do nich opisy alternatywne
  • pracujemy nad czasem ładowania się strony i jej płynnym działaniem
  • rozbudowujemy serwis o nowe podstrony dedykowane poszczególnym usługom lub grupom produktów
  • sugerujemy rozwój strony, prowadzenie bloga, dodanie elementów wzbudzających zaufanie klientów, np. wdrożenie referencji od zadowolonych klientów, dodatkowych elementów graficznych czy elementów nawołujących do podjęcia akcji (CTA – call to action).

Efekty jakie osiągnęliśmy dotąd dla naszych klientów

Strony klientów, które dotąd mieliśmy przyjemność promować, stawiały przed nami wspomniane wyżej zadania i wyzwania. Sprostaliśmy im. Co więcej, osiągnęliśmy trwałe efekty i skutecznie wypromowaliśmy te strony w wyszukiwarce.

Naszym dotychczasowym klientom zapewniliśmy:

  • wyświetlanie strony wśród pierwszych dwóch wyników wyszukiwania dla fraz związanych z marką Mercedes-Benz (marka, dealer, serwis, salon) w mieście Poznań i Wrocław:
  • wyświetlanie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania dla fraz związanych z autoryzowaną stacją obsługi pojazdów grupy Volkswagen (VW, Skoda, Seat) w Warszawie; dominacja wyników wyszukiwania:
  • wyświetlanie strony wśród pierwszych trzech wyników wyszukiwania dla fraz związanych z marką Opel (marka, dealer, serwis, salon) w mieście Poznań:
  • wyświetlanie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania dla fraz związanych z detailingiem samochodowym, zabezpieczaniem lakieru oraz oklejaniem pojazdów – ogólnopolsko oraz w mieście Poznań:
  • wyświetlanie strony wśród pierwszych pięciu wyników wyszukiwania dla fraz związanych z marką Honda (marka, model, dealer, serwis, salon) w mieście Gdynia i Gdańsk:
  • wyświetlanie strony wśród pierwszych pięciu wyników wyszukiwania dla fraz związanych z marką Mazda w mieście Poznań:
  • wyświetlanie strony wśród pierwszych pięciu wyników wyszukiwania dla fraz związanych z marką Smart (marka, dealer, serwis, salon) w mieście Poznań i Wrocław,
  • wyświetlanie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania dla fraz ogólnopolskich związanych z leasingiem samochodów, pojazdów ciężarowych i maszyn rolniczych.

Pozycjonowanie stron motoryzacyjnych – wykorzystaj tę szansę!

Proponujemy Ci, abyś dołączył do grona naszych zadowolonych klientów i powierzył nam pozycjonowanie strony Twojego salonu, serwisu czy sklepu motoryzacyjnego w Internecie. Darząc nas swoim zaufaniem nie ryzykujesz absolutnie niczego – dołączasz do grona tych, którzy już nas wybrali, aby wypromować się poprzez działania SEO/SEM najlepiej jak tylko jest to możliwe.

Prowadząc działania na Twojej stronie, musimy ściśle współpracować. Decydując się na skorzystanie z naszych usług wiedz, że będziemy potrzebowali od Ciebie informacji na temat firmy, wsparcia w tworzeniu materiałów na stronę i akceptacji podczas wdrażania dedykowanej Tobie strategii marketingowej. Pamiętaj, że każda sugerowana przez nas zmiana jest poparta uprzednim audytem konkurencji, pozycji Twojego serwisu, działań podejmowanych w branży i aktualnych potrzeb rynku. Stąd też traktujmy się po partnersku, a wtedy uda nam się osiągnąć efekty znacznie szybciej.

Przypominamy, że w naszej firmie pracuje kilku prawdziwych pasjonatów motoryzacji. Podejdziemy więc do pozycjonowania Twojej strony z pasją, znajomością tematu i odpowiednim zaangażowaniem.

Razem z Tobą będziemy cieszyli się z efektów i będziemy o nie walczyć. Bądźmy w kontakcie!