Menu
Wróć do listy wpisów
Content Marketing Optymalizacja stron (SEO) Pozycjonowanie
Strona główna > Blog > Co to jest thint content i jaki ma wpływ na SEO?

Co to jest thint content i jaki ma wpływ na SEO?

Co to jest thint content i jaki ma wpływ na SEO?

Unikalna i wartościowa treść to jeden z najważniejszych czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Niezależnie do tego, czy samemu tworzysz content do swojego serwisu internetowego, czy korzystasz z usług copywriterów, wiedza dotycząca tego, jak zawartość witryny wpływa na pozycjonowanie, jest warunkiem budowy widoczności w wyszukiwarce. Jednym z elementów, które mogą Ci utrudnić zdobycie wysokiego rankingu, jest thin content. Dowiedz się, czym się charakteryzuje, jak wykryć niskiej jakości treść i w jaki sposób tworzyć wartościowe teksty na stronę www.

Czym jest thin content

Współczesny content marketing nadal w ogromnym stopniu oparty jest na słowie pisanym, choć z roku na rok wzrasta rola materiałów audio, wideo czy grafiki. Algorytmy wyszukiwarki Google tworzone są tak, by promować serwisy zawierające treści nie tylko zgodne ze standardami White Hat SEO, ale jednocześnie unikalne i wartościowe, czyli przydatne użytkownikom oraz dopasowane do ich preferencji.

Jednocześnie wyszukiwarka „nie lubi” stron, których twórcy stosują thin content będący absolutnym zaprzeczeniem wymogów stawianych przez algorytmy Google. Dosłowne tłumaczenie oznacza „cienką treść” i trudno znaleźć w tym przypadku celniejsze określenie.

Rodzaje thin contentu

Jeśli chcesz uniknąć stosowania bieda-treści na swojej stronie www, w sklepie internetowym lub na blogu, musisz znać najpopularniejsze formy thin contentu. I choć sam pomysł tworzenia tego rodzaju materiałów w 2022 roku może dziwić, trzeba przyznać, że na wielu stronach www nadal masowo zamieszczane są treści pisane w sposób przypominający początki branży SEO. Poniżej znajdziesz najpoważniejsze przewinienia, które idealnie wpisują się w definicję thin contentu.

Duplikacja treści

Duplicate content to zjawisko obejmujące zarówno kopiowanie treści z innych stron strony www, jak i umieszczanie tych samych tekstów na różnych podstronach w ramach jednego serwisu. Częstym rodzajem duplikacji treści jest kopiowanie opisów produktów lub kategorii w sklepach internetowych. Pamiętaj, że nadmierna inspiracja treściami konkurencji również może być potraktowana jako duplikacja!

duplikacja contentu

Przesycenie frazami

„Nasz sklep z artykułami AGD oferuje markowe artykuły AGD w atrakcyjnych cenach. Jeśli chcesz wyposażyć swoje mieszkanie w niedrogi i nowoczesny sprzęt, sprawdź naszą ofertę artykułów AGD”. W powyższym przykładzie widać, jak przesycenie treści frazą „artykuły AGD” negatywnie wpływa na odbiór treści, czyniąc ją nienaturalną i bezwartościową dla użytkownika. Również z punktu widzenia pozycjonowania przesycenie treści słowami kluczowymi często przynosi efekt odwrotny do zamierzonego.

Treści bez wartości dla użytkownika

Jednym z często spotykanych rodzajów thin contentu jest również umieszczanie na stronach www treści zbyt krótkich i bezwartościowych. Ogólne opisy lub „wypełniacze”, które nie oferują żadnej wartości merytorycznej, są przez roboty wyszukiwarki klasyfikowane jako kompletnie nieprzydatne dla odbiorców.

Treści tworzone automatycznie

Jeśli nie chcesz mieć bieda-contentu na swojej stronie, unikaj również programów do synonimizacji tworzących teksty na podstawie artykułu bazowego z podanymi wyrazami bliskoznacznymi. Fabrykowane w ten sposób treści są zwykle trudne w odbiorze, nienaturalne i niezrozumiałe, a z uwagi na ograniczoną liczbę i częste niedopasowanie synonimów niebezpiecznie blisko im również do duplikatów.

Ukryte treści

Zjawisko to dotyczy zakazanych działań SEO obejmujących umieszczanie na stronie treści, które nie są widoczne dla użytkowników. Zwykle stosuje się w tym celu zmianę stylów CSS. Wszystko po to, by upakować jak najwięcej słów kluczowych, jednocześnie nie narażając użytkowników na negatywne doświadczenie.

Strony przejściowe

Strona przejściowa (ang. doorway page) to witryna, która dzięki zakazanym praktykom SEO zdobyła wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania i przekazuje ruch stronie docelowej. Często takie platformy do złudzenia przypominają „prawdziwy” serwis.

Jak thin content wpływa na pozycje w internecie

Wprowadzenie w 2016 algorytmu Panda (wcześniej działającego jako filtr) zmieniło podejście do publikowania treści w internecie. Algorytm spowodował znaczące spadki serwisów publikujących content niskiej jakości. Panda promuje treści unikalne, wartościowe i rozbudowane, a przy tym trafne z punktu widzenia użytkowników, którzy w sieci poszukują odpowiedzi na konkretne pytania. W im większym stopniu teksty na stronie odpowiadają preferencjom czytelnika, tym większa szansa, że zdobędzie ona wysoką pozycję w wynikach organicznych kosztem serwisów spamerskich oraz stosujących nieetyczne metody pozycjonowania.

Google nieustannie stara się odpowiadać na potrzeby użytkowników. Proponuje im na czołowych pozycjach rankingu witryny oferujące treści spełniające ich oczekiwania. Jak nietrudno się domyślać, strony stosujące thin content zwykle osiągają wysoki współczynnik odrzuceń. Dzieje się tak dlatego, że internauta, który po przeskanowaniu zawartości witryny nie znajduje na niej poszukiwanych informacji, zwykle opuszcza serwis po kilku lub kilkunastu sekundach.

Wniosek jest prosty: jeśli masz na swojej stronie bezwartościową treść, Google może obniżyć autorytet witryny, co finalnie przełoży się na niższy poziom zaufania do marki.

algorytmy Google

Jak pozbyć się thin contentu

Tworzysz content marketing w oparciu o wysokiej jakości treści, a mimo to roboty Google nadal nie doceniają Twoich starań? Często wina leży po stronie drobnych niedociągnięć lub nieprawidłowych modyfikacji strony www. Jeśli nie chcesz, aby teksty w Twoim serwisie zostały zakwalifikowane jako thin content, stosuj się do poniższych wskazówek:

  • modyfikując poszczególne elementy witryny, ustawiaj przekierowania 301, aby uniknąć sytuacji, w której nowa i stara wersja strony zostaną uznane za duplikaty,
  • pamiętaj o stosowaniu linków kanonicznych wskazujących robotom, która strona jest nadrzędna,
  • korzystaj ze znacznika „no index” w przypadku stron, które nie są gotowe lub z różnych powodów nie mają być indeksowane w wynikach wyszukiwania.

Co to jest rich content

Jak łatwo możesz się domyślić, całkowitym przeciwieństwem bieda-treści na stronie internetowej są teksty tworzone z myślą o użytkownikach, łączące wysoką jakość merytoryczną i językową ze standardami pozycjonowania. Określa się je mianem „rich content” i to właśnie tego rodzaju teksty w największym stopniu pomagają zwiększać widoczność w wyszukiwarce. Podstawowe zasady tworzenia tego rodzaju treści to:

  • odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi oraz unikanie nienaturalnych zbitek fraz,
  • dbałość o poprawne formatowanie tekstu (nagłówki śródtekstowe, listy wypunktowane i numerowane, krótkie akapity, czytelną strukturę),
  • nacisk na poprawność stylistyczną i językową,
  • dostosowanie stylu komunikacji do grupy docelowej,
  • dzielenie się wiedzą oraz budowanie pozycji eksperta w danej branży.

content na www

Czym jest Helpful Content Update

Rozmawiając o zjawisku thin contentu, nie sposób pominąć istotnej kwestii, jaką jest wdrożona niedawno przez Google aktualizacja Helpful Content Update. Jej głównym celem jest premiowanie treści, które najlepiej odpowiadają na zapytania wpisywane przez internautów. Działanie systemu można obserwować już od pewnego czasu – przykładem jest wyświetlanie przez Google wyróżnionych fragmentów treści, zwykle zawierających bezpośrednią odpowiedź na pytanie zadane przez użytkownika.

Content marketing? Tu liczy się jakość!

Eksperci z dziedziny pozycjonowania nie mają wątpliwości – algorytm Google coraz większy nacisk będzie kładł na wartościową, rozbudowaną i dopasowaną do potrzeb użytkowników treść. Warto o tym pamiętać i oprzeć swoją strategię content marketingu na tekstach unikalnych, merytorycznych, a przy tym spełniających wymogi SEO i napisanych przystępnym językiem. Jeśli chcesz zbudować widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania, a przy okazji wykreować wizerunek eksperta, na Twojej stronie www nie ma miejsca na thin content. Skorzystaj z naszych wskazówek i już dziś zadbaj o wysoką jakość treści prezentowanych internautom!

    Wypełnij formularz, aby zamówić bezpłatną wycenę