Wróć do listy wpisów
Strony www
Agencja SEO i SEM > Blog > Jak tworzyć wpisy blogowe w Shoperze

Jak tworzyć wpisy blogowe w Shoperze

Jak tworzyć wpisy blogowe w Shoperze

Shoper to popularna platforma e-commerce oferująca możliwość założenia i prowadzenia sklepu internetowego. Oprócz zarządzania asortymentem i zamówieniami możesz również założyć blog firmowy.  Swoich użytkowników zachwyca gotowymi rozwiązaniami – ten CMS jest łatwy w obsłudze jak bułka z masłem. Jak świeża, chrupiąca bułka prosto z pieca, grubo posmarowana masłem… I zanim rozmarzę się dalej, podpowiadam, że z artykułu dowiesz się jak dodawać wpisy blogowe na Shoperze i jak tworzyć wartościowy (niekoniecznie śniadaniowy) content już dziś!

Poznaj zalety Shopera

Podobnie jak dobre pieczywo jest podstawą każdej kanapki, tak i wybór odpowiedniego CMS-u jest kluczowy dla Twojego e-commerce. Zdecydowana większość stron internetowych korzysta z WordPressa, jednak Shoper jest świetną alternatywą dla tych, którzy chcieliby natychmiast postawić sklep internetowy. Wystarczy, że wprowadzisz produkty i zintegrujesz płatności online, by uruchomić sprzedaż. Możesz działać na gotowych szablonach niewymagających zaawansowanej konfiguracji, a osoby, które nie mają umiejętności technicznych, otrzymają odpowiednie wsparcie. Niewątpliwą zaletą Shopera jest też to, że nie musisz się martwić o aktualizacje. To do ich teamu należy poprawa bezpieczeństwa i zapewnienie stabilności systemu.

baner

Postaw na dobry content

Masz już wybraną chrupiącą bułkę, czyli CMS, więc czas na masło – przepyszny content! Jeżeli wciąż zastanawiasz się, o co chodzi z tym contentem i dlaczego warto go tworzyć, sprawdź te 4 najważniejsze wskazówki.

  • Dobry content będzie wspierał proces pozycjonowania. Jak? We wpisach blogowych umieszczaj frazy kluczowe, najlepiej te z długim ogonem, czyli long tail.
  • Linkuj wewnętrznie, zwłaszcza do produktów, o których wspominasz w artykule. Dzięki temu skrócisz ścieżkę zakupową.
  • Poradnikowe treści pozwolą Ci na zwiększenie autorytetu wśród użytkowników. Blog to przestrzeń, gdzie wypowiadasz się jako ekspert w swojej branży.
  • Recyklingując i dystrybuując content na social mediach, przyczyniasz się do budowania rozpoznawalności marki.

Nie czekaj więc i sprawdź, jak dodać wpis blogowy na Shoperze!

blog na Shoperze

Widok edycji wpisu

Skoro masz już i pachnące pieczywo, i świeże masło, czas połączyć te dwa składniki w jedno. Teraz pokażę Ci, jak publikować wartościowe artykuły na Shoperze.

Aby dostać się do zakładki z blogiem, w panelu po lewej stronie znajdź „Wygląd i treści”. Na liście rozwijanej ukażą Ci się odnośniki do listy wpisów, widoku kategorii, tagów, komentarzy oraz ustawień. Nowy tekst możesz dodać z poziomu listy wpisów. W przeciwieństwie do WordPressa, gdzie w zależności od wtyczek, widok będzie się zmieniał, wpisy blogowe na Shoperze zawsze dodawane są z tego samego widoku.

blog na Shoperze

W sekcji „Dane podstawowe” możesz wprowadzić tytuł i treść. Masz możliwość dodania autora, daty publikacji, kategorii, tagów, zdjęcia i zajawki, czyli streszczenia artykułu.

Rekomenduję Ci uzupełnienie wszystkich tych informacji, łącznie z tagami i zajawką. Dzięki tagom użytkownicy z łatwością wyszukają podobne treści, natomiast zajawka pozwoli im na ocenę, czy warto kliknąć. Dlatego też nie zapominaj, by na końcu zajawki dodać CTA, czyli call to action.

blog Shoper

Edytor treści w Shoperze

Widok edycji tekstu jest już Ci z pewnością znany. To popularna metoda wyświetlania zawartości w taki sam sposób, w jaki będzie opublikowana. Określana jest akronimem WYSIWYG (z ang. what you see is what you get). Dzięki niemu możesz urozmaicić dodawany tekst:

  • stosując pogrubienie, kursywę czy podkreślenie,
  • wyrównując go do prawej, lewej lub go centrując,
  • dodając listę numerowaną lub punktowaną,
  • dodając tabelę,
  • umieszczając grafikę lub zdjęcie,
  • nadając nagłówkom hierarchię od H2 do H6,
  • dodając link na wybranej frazie kluczowej,
  • a także wiele innych.

blog na Shoperze

Wszystkie te opcje pozwolą Ci na dostosowanie wpisu blogowego w taki sposób, aby ułatwiał użytkownikowi skanowanie treści. Pamiętaj, że czytając w internecie, podświadomie korzystamy ze wzorca F. Dlatego skup się na chwytliwym tytule i pierwszym akapicie tekstu, a następnie na nagłówkach oddzielających pozostałe akapity.

Listy numerowane i punktowane również są doskonałym pomysłem na ułatwienie skanowania użytkownikowi. Podobną rolę odgrywa tabela, która w uporządkowany i skondensowany sposób przekazuje wiedzę. Świetnie sprawdzi się zwłaszcza w przypadku porównywania cech Twoich produktów. A skoro już o produktach mowa, pamiętaj, żeby we wpisach blogowych umieszczać linki, zarówno do produktów, jak i do kategorii. Jeżeli masz własne fotografie produktowe, również warto je wykorzystać. W okienku, które Ci się wyświetli, możesz uzupełnić nie tylko wysokość i szerokość zdjęcia, ale także atrybut ALT, czyli tekst alternatywny. W przypadku kiedy fotografia się nie załaduje, użytkownik będzie wiedział, co powinna przedstawiać.

blog na Shoperze

Pozycjonowanie

Shoper umożliwia również wprowadzenie podstawowych danych wspierających SEO. Po zapisaniu szkicu lub publikacji w widoku edycji wpisu pojawi się dostęp do zakładek: komentarze, pliki i pozycjonowanie właśnie. Z jej poziomu możesz ustawić tytuł strony, meta description, meta keywords, a także dodać spersonalizowany adres URL.

Meta description to krótki opis treści strony. Jest istotny z perspektywy SEO, ponieważ pojawia się w wynikach wyszukiwania i zachęca użytkowników do odwiedzenia Twojego sklepu. Pamiętaj,  żeby meta description:

  • zawierało najważniejsze frazy kluczowe,
  • zakończone było wezwaniem do działania, czyli CTA,
  • było unikalne dla każdej podstrony,
  • mieściło się w granicach 150 do 190 znaków.

Dobrze napisanym meta description poprawisz zarówno doświadczenia użytkownika, jak i wesprzesz pozycjonowanie sklepu internetowego.

Dodawaj wpisy blogowe na Shoperze

Publikacja artykułu przez Shopera to przysłowiowa bułka z masłem! Ten CMS oferuje bardzo przystępny interfejs i jest intuicyjny w obsłudze. Dodatkowe wskazówki, które zawarłam w tym tekście, pozwolą Ci tworzyć efektywne treści na blog. Jednak jeśli polegasz na outsourcingu, z przyjemnością opracujemy harmonogram działań dla Twojego e-commerce, a następnie opublikujemy przygotowane przez nas teksty. Nie czekaj i już dziś zleć prowadzenie bloga  firmowego Grupie TENSE!