Wróć do listy wpisów
Pozycjonowanie
Agencja SEO i SEM > Blog > Broken Links – co to jest?

Broken Links – co to jest?

Broken Links – co to jest?

Przyczyny powstawania niedziałających odnośników wewnętrznych i zewnętrznych

Mimo poważnych konsekwencji wynikających z pojawienia się na stronie niedziałających hiperłączy zewnętrznych czy wewnętrznych przyczyny takiego stanu rzeczy często są prozaiczne. Może to być na przykład zwyczajna literówka w adresie URL powstała wskutek zwykłego niedopatrzenia czy nieprawidłowy dobór rozszerzenia. Oprócz tego bardzo łatwo o broken backlink, gdy piszemy artykuły i pod spodem umieszczamy źródła, z których korzystaliśmy. Wiadomo, że nie monitorujemy przez cały czas tego, czy dana strona istnieje. Ale bardzo łatwo witryna może wygasnąć, zostać usunięta lub przeniesiona, a u nas może pojawić się niedziałające hiperłącze wewnętrzne czy zewnętrzne bez zawartości, mające negatywny wpływ na SEO.

W jaki sposób poradzić sobie z niedziałającymi odnośnikami wewnętrznymi i zewnętrznymi

Niektórzy z nas dobrze znają pewnie powiedzenie mówiące o tym, że zaufanie jest dobre, ale kontrola jeszcze lepsza. Ma to swoje idealne odzwierciedlenie w omawianym temacie niedziałających odnośników zewnętrznych i wewnętrznych. Otóż okazuje się, że najskuteczniejszym i właściwie jedynym lekarstwem na niedziałające hiperłącza jest regularne monitorowanie swojej strony internetowej.

Jak to zrobić? Z pomocą przychodzi tutaj szereg dostępnych na rynku narzędzi. Należą do nich między innymi:

  • Screaming Frog,
  • Ahrefs,
  • SEOPressor Connect
  • lub specjalna wtyczka w WordPressie.

Można skorzystać także z takich aplikacji jak:

  • DRKSpider,
  • Xenu,
  • Link Checker itd.

Wymienione narzędzia sprawdzą się w przypadku niedziałających hiperłączy wewnętrznych i zewnętrznych. Jednak nie wszystkie opcje są darmowe i niektóre mogą sobie nie poradzić z bardziej rozbudowanymi witrynami.

Jeśli masz problem z obsługą wymienionych narzędzi, zgłoś się do profesjonalnej agencji SEO, która zajmie się usunięciem czy też naprawieniem wadliwych odnośników w ramach działań optymalizacyjnych.

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Zapisz się do newslettera i odbieraj regularną dawkę wiedzy, ciekawostek i nowości ze świata reklamy internetowej!