Reklama displayowa GDN

Zastanawiasz si─Ö, jak dotrze─ç do nowych potencjalnych klient├│w i skutecznie promowa─ç sw├│j biznes nie tylko w organicznych wynikach wyszukiwania? Wykorzystaj sie─ç reklamow─ů Google Display Network i postaw na reklamy displayowe, zwi─Ökszaj─ůc skuteczno┼Ť─ç kampanii i docieraj─ůc do tysi─Öcy nowych u┼╝ytkownik├│w Internetu.

Ju┼╝ dzi┼Ť zle─ç darmow─ů wycen─Ö kampanii w sieci reklamowej Google i przekonaj si─Ö, jak wykorzystuj─ůc odpowiednie kierowanie reklam, zwi─Ökszy─ç rozpoznawalno┼Ť─ç marki lub sprzeda┼╝ okre┼Ťlonych produkt├│w czy us┼éug.

Zaufali nam
logo Warta
logo Sowa
logo Alleco
logo Kubenz
logo Gemini
Politechnika Poznańska

Co to jest sie─ç reklamowa Google

Okre┼Ťlana jako GDN ÔÇô Google Display Network ÔÇô sie─ç reklamowa zosta┼éa stworzona przez tw├│rc├│w najwi─Ökszej na ┼Ťwiecie wyszukiwarki internetowej. Obejmuje system umo┼╝liwiaj─ůcy kierowanie reklam Google Ads na rozmaite kana┼éy komunikacji online. W sieci reklamowej opr├│cz serwis├│w i us┼éug nale┼╝─ůcych do Google funkcjonuje blisko 2 miliony partnerskich stron internetowych oraz aplikacji, pozwalaj─ůcych emitowa─ç elastyczne reklamy displayowe.

Dzi─Öki GDN mo┼╝esz promowa─ç swoj─ů firm─Ö praktycznie w ca┼éym Internecie. Takie dzia┼éanie nie tylko pozwala dotrze─ç do szerszego grona potencjalnych klient├│w, ale r├│wnie┼╝ do os├│b, kt├│re w przesz┼éo┼Ťci odwiedza┼éy ju┼╝ Twoj─ů witryn─Ö, ale nie zdecydowa┼éy si─Ö na zakup lub kontakt.

Jak działa Google Display Network?

Sie─ç reklamowa Google powsta┼éa po to, aby pom├│c firmom znajdowa─ç idealnych klient├│w. Mo┼╝liwo┼Ťci kierowania komunikat├│w reklamowych na okre┼Ťlony profil u┼╝ytkownika pozwalaj─ů dopasowa─ç miejsca docelowe publikacji reklam do zainteresowa┼ä Twojej grupy docelowej.

Przyk┼éad: je┼Ťli prowadzisz sklep ze sprz─Ötem sportowym, sie─ç reklamowa Google pozwala Ci umie┼Ťci─ç reklamy graficzne lub materia┼éy wideo w witrynach powi─ůzanych tematycznie z Twoj─ů bran┼╝─ů. Dzi─Öki temu dzia┼éania marketingowe podejmowanie w GDN s─ů jeszcze precyzyjniej dopasowane do potrzeb odbiorc├│w.

Algorytmy wyszukiwarki analizuj─ů m.in. pliki cookie oraz inne dodatkowe informacje o osobach nale┼╝─ůcych do Twojej grupy docelowej. Na tej podstawie system okre┼Ťla, kt├│rym u┼╝ytkownikom wy┼Ťwietli─ç reklam─Ö, by zwi─Ökszy─ç prawdopodobie┼ästwo konwersji.

Formaty reklam w sieci reklamowej Google

Aby jeszcze lepiej dopasowa─ç tre┼Ť─ç komunikat├│w reklamowych do specyfiki Twojego biznesu, sie─ç reklamowa Google umo┼╝liwia publikowanie nast─Öpuj─ůcych format├│w reklam:

  • reklamy tekstowe ÔÇô podobnie jak sie─ç wyszukiwania r├│wnie┼╝ display network umo┼╝liwia publikowanie standardowych reklam w formie link├│w sponsorowanych na stronach partner├│w,
  • reklamy graficzne ÔÇô kolejnym popularnym formatem wykorzystywanym w sieci reklamowej Google s─ů banery, czyli specjalnie zaprojektowane grafiki, ukazuj─ůce si─Ö na stronach partner├│w sieci reklamowej,
  • reklama video ÔÇô GDN pozwala r├│wnie┼╝ publikowa─ç komunikaty reklamowe w formie wideoklip├│w lub animacji, np. na YouTube.

Rodzaje reklam w Display Network

Opr├│cz formatu istotn─ů cech─ů przekazu reklamowego jest jego rodzaj. Jako reklamodawca w sieci reklamowej Google mo┼╝esz w swojej kampanii wykorzysta─ç r├│┼╝ne typy reklamy.

Reklama elastyczna

Od 2018 roku elastyczne reklamy displayowe stanowi─ů podstawowy typ kampanii w sieci reklamowej. System Google sam ┼é─ůczy przes┼éane zasoby, generuj─ůc optymaln─ů z punktu widzenia u┼╝ytkownik├│w tre┼Ť─ç. Dzi─Öki precyzyjnemu dostosowaniu formy oraz tre┼Ťci komunikatu do potrzeb potencjalnych klient├│w wzrasta prawdopodobie┼ästwo sprzeda┼╝y produkt├│w lub us┼éug.

Statyczna reklama displayowa

Najbardziej klasyczna reklama w formie statycznego banera graficznego. Może zostać umieszczona praktycznie wszędzie. Doskonale sprawdza się w sytuacji, gdy chcesz poinformować użytkowników serwisu lub aplikacji mobilnej o wyprzedażach w Twoim sklepie, nowym asortymencie produktów lub usług.

Jakie mo┼╝liwo┼Ťci daje targetowanie reklam w sieci reklamowej Google?

Tym, co zdecydowanie wyr├│┼╝nia reklamy w sieci reklamowej na tle np. kampanii w wyszukiwarce, s─ů zaawansowane mo┼╝liwo┼Ťci kierowania przekazu. Projektuj─ůc dzia┼éania marketingowe w GDN, mo┼╝esz ustawi─ç kierowanie reklam pod k─ůtem r├│┼╝nych danych.

Słowa kluczowe

System ÔÇ×┼ŤledziÔÇŁ u┼╝ytkownik├│w wyszukuj─ůcych dane s┼éowa kluczowe i dopasowuje tre┼Ť─ç reklamy.

Kategorie tematyczne

Reklama b─Ödzie wy┼Ťwietla┼éa si─Ö w witrynach powi─ůzanych z odpowiednim tematem, np.: dom i ogr├│d, nauka, praca, zakupy, nieruchomo┼Ťci, zwierz─Öta, sport itp.

Odbiorcy o podobnych zainteresowaniach

Przy tym ustawieniu kampanie wy┼Ťwietlane s─ů u┼╝ytkownikom podejmuj─ůcym w sieci okre┼Ťlone dzia┼éania, np. rezerwuj─ůcym wycieczki zagraniczne, przegl─ůdaj─ůcym oferty wynajmu mieszka┼ä czy poszukuj─ůcym nowego samochodu.

U┼╝ytkownicy, kt├│rzy dokonali interakcji ze stron─ů

Takie kierowanie reklam warto zastosowa─ç w kampanii remarketingowej; dzi─Öki temu ponownie dotrzesz do u┼╝ytkownik├│w, kt├│rzy szukaj─ů okre┼Ťlonych produkt├│w, odwiedzili Twoj─ů stron─Ö lub e-sklep, ale nie skorzystali z oferty.

Miejsca docelowe

Komunikaty w sieci reklamowej Google mo┼╝esz r├│wnie┼╝ targetowa─ç na okre┼Ťlone witryny lub us┼éugi, np. YouTube czy wybrane strony partner├│w; kierowanie reklamy na miejsca docelowe daje gwarancj─Ö, ┼╝e informacje o Twojej firmie i jej ofercie pojawi─ů si─Ö tam, gdzie najcz─Ö┼Ťciej w Internecie przebywaj─ů Twoi odbiorcy.

Dane demograficzne

W wielu kampaniach niezwykle przydatne może okazać się wykorzystanie danych demograficznych, takich jak wiek, płeć czy posiadanie dzieci. Kierowanie demograficzne sprawdza się w przypadku sprzedaży produktów lub usług adresowanych do konkretnych grup, np. młodych mam czy mężczyzn po 40. roku życia.

Jeste┼Ť zainteresowany?
Masz więcej pytań?
Zle─ç kampani─Ö specjalistom┬ái sprawd┼║ efektywno┼Ť─ç┬áGoogle┬áAds.┬á┬á

Skontaktuj si─Ö z nami

Koszty kampanii i p┼éatno┼Ť─ç za reklam─Ö w sieci reklamowej

P┼éatno┼Ť─ç za kampani─Ö w sieci reklamowej Google mo┼╝esz realizowa─ç na dwa sposoby: wybieraj─ůc model CPC lub CPM.

W modelu CPC (cost per click) p┼éacisz za klikni─Öcia w reklam─Ö przez u┼╝ytkownik├│w. Je┼Ťli Twoim g┼é├│wnym celem jest pozyskiwanie lead├│w, kampania rozliczana w systemie CPC b─Ödzie optymalnym sposobem bud┼╝etowania dzia┼éa┼ä w sieci reklamowej.

Z kolei model CPM (cost per mile) oznacza p┼éatno┼Ť─ç za 1000 emisji reklamy. Je┼Ťli zdecydujesz si─Ö na tak─ů form─Ö rozliczania kampanii, mo┼╝esz liczy─ç na to, ┼╝e system Google zaproponuje dla Twoich tre┼Ťci miejsca docelowe daj─ůce wysokie prawdopodobie┼ästwo dotarcia do nowych potencjalnych klient├│w. Kalkuluj─ůc bud┼╝et, pami─Ötaj, ┼╝e koszt tysi─ůca wy┼Ťwietle┼ä mo┼╝e by─ç odmienny dla r├│┼╝nych kampanii. Ten model p┼éatno┼Ťci warto wybra─ç, je┼Ťli Twoim priorytetem jest zwi─Ökszenie ┼Ťwiadomo┼Ťci marki.

Dla kogo jest sie─ç reklamowa Google Ads?

Promowanie us┼éugi lub produktu w sieci GDN jest odpowiedni─ů metod─ů praktycznie dla ka┼╝dego, kto prowadzi biznes w Internecie, a tak┼╝e w modelu offline. Szeroki wyb├│r format├│w reklam oraz zaawansowane mo┼╝liwo┼Ťci targetowania, jak np. kierowanie demograficzne lub na s┼éowa kluczowe, sprawiaj─ů, ┼╝e dzia┼éania w sieci reklamowej Google s─ů wymiernym wsparciem na ka┼╝dym etapie lejka sprzeda┼╝owego.

Dlaczego warto prowadzi─ç kampani─Ö w Google Display Network?

Rozbudowany system, jakim jest sie─ç reklamowa Google Ads, pozwala realizowa─ç skuteczne dzia┼éania marketingowe, pomagaj─ůc zwi─Öksza─ç ┼Ťwiadomo┼Ť─ç marki w┼Ťr├│d u┼╝ytkownik├│w Internetu oraz docieraj─ůc do nowych potencjalnych klient├│w. Pozosta┼ée korzy┼Ťci z kampanii w GDN to m.in.:

  • zaawansowanie mo┼╝liwo┼Ťci kierowania reklam,
  • wielokrotnie szybsze efekty ni┼╝ przypadku pozycjonowania,
  • szeroki zasi─Ög ÔÇô blisko 2 miliony stron oraz aplikacje do publikowania reklam,
  • mo┼╝liwo┼Ť─ç wykorzystania remarketingu,
  • skuteczna forma wsparcia innych dzia┼éa┼ä z zakresu digital marketingu, np. pozycjonowania stron internetowych.

Odbierz bezp┼éatn─ů wycen─Ö Twojej kampanii

Ju┼╝ dzi┼Ť przekonaj si─Ö, jak wiele mo┼╝esz zyska─ç. Wsp├│┼épracuj z Grup─ů TENSE ÔÇô certyfikowanym partnerem Google ÔÇô i rozwijaj sw├│j biznes, docieraj─ůc do nowych klient├│w. Zam├│w darmow─ů wycen─Ö kampanii oraz dedykowan─ů strategi─Ö promocji Twojej marki w sieci i zostaw w tyle swoj─ů konkurencj─Ö.