Reklama displayowa GDN

Zastanawiasz się, jak dotrzeć do nowych potencjalnych klientów i skutecznie promować swój biznes nie tylko w organicznych wynikach wyszukiwania? Wykorzystaj sieć reklamową Google Display Network i postaw na reklamy displayowe, zwiększając skuteczność kampanii i docierając do tysięcy nowych użytkowników Internetu.

Już dziś zleć darmową wycenę kampanii w sieci reklamowej Google i przekonaj się, jak wykorzystując odpowiednie kierowanie reklam, zwiększyć rozpoznawalność marki lub sprzedaż określonych produktów czy usług.

Zaufali nam
logo Warta
logo Sowa
logo Alleco
logo Kubenz
logo Gemini
Politechnika Poznańska

Co to jest sieć reklamowa Google

Określana jako GDN – Google Display Network – sieć reklamowa została stworzona przez twórców największej na świecie wyszukiwarki internetowej. Obejmuje system umożliwiający kierowanie reklam Google Ads na rozmaite kanały komunikacji online. W sieci reklamowej oprócz serwisów i usług należących do Google funkcjonuje blisko 2 miliony partnerskich stron internetowych oraz aplikacji, pozwalających emitować elastyczne reklamy displayowe.

Dzięki GDN możesz promować swoją firmę praktycznie w całym Internecie. Takie działanie nie tylko pozwala dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów, ale również do osób, które w przeszłości odwiedzały już Twoją witrynę, ale nie zdecydowały się na zakup lub kontakt.

Jak działa Google Display Network?

Sieć reklamowa Google powstała po to, aby pomóc firmom znajdować idealnych klientów. Możliwości kierowania komunikatów reklamowych na określony profil użytkownika pozwalają dopasować miejsca docelowe publikacji reklam do zainteresowań Twojej grupy docelowej.

Przykład: jeśli prowadzisz sklep ze sprzętem sportowym, sieć reklamowa Google pozwala Ci umieścić reklamy graficzne lub materiały wideo w witrynach powiązanych tematycznie z Twoją branżą. Dzięki temu działania marketingowe podejmowanie w GDN są jeszcze precyzyjniej dopasowane do potrzeb odbiorców.

Algorytmy wyszukiwarki analizują m.in. pliki cookie oraz inne dodatkowe informacje o osobach należących do Twojej grupy docelowej. Na tej podstawie system określa, którym użytkownikom wyświetlić reklamę, by zwiększyć prawdopodobieństwo konwersji.

Formaty reklam w sieci reklamowej Google

Aby jeszcze lepiej dopasować treść komunikatów reklamowych do specyfiki Twojego biznesu, sieć reklamowa Google umożliwia publikowanie następujących formatów reklam:

  • reklamy tekstowe – podobnie jak sieć wyszukiwania również display network umożliwia publikowanie standardowych reklam w formie linków sponsorowanych na stronach partnerów,
  • reklamy graficzne – kolejnym popularnym formatem wykorzystywanym w sieci reklamowej Google są banery, czyli specjalnie zaprojektowane grafiki, ukazujące się na stronach partnerów sieci reklamowej,
  • reklama video – GDN pozwala również publikować komunikaty reklamowe w formie wideoklipów lub animacji, np. na YouTube.

Rodzaje reklam w Display Network

Oprócz formatu istotną cechą przekazu reklamowego jest jego rodzaj. Jako reklamodawca w sieci reklamowej Google możesz w swojej kampanii wykorzystać różne typy reklamy.

Reklama elastyczna

Od 2018 roku elastyczne reklamy displayowe stanowią podstawowy typ kampanii w sieci reklamowej. System Google sam łączy przesłane zasoby, generując optymalną z punktu widzenia użytkowników treść. Dzięki precyzyjnemu dostosowaniu formy oraz treści komunikatu do potrzeb potencjalnych klientów wzrasta prawdopodobieństwo sprzedaży produktów lub usług.

Statyczna reklama displayowa

Najbardziej klasyczna reklama w formie statycznego banera graficznego. Może zostać umieszczona praktycznie wszędzie. Doskonale sprawdza się w sytuacji, gdy chcesz poinformować użytkowników serwisu lub aplikacji mobilnej o wyprzedażach w Twoim sklepie, nowym asortymencie produktów lub usług.

Jakie możliwości daje targetowanie reklam w sieci reklamowej Google?

Tym, co zdecydowanie wyróżnia reklamy w sieci reklamowej na tle np. kampanii w wyszukiwarce, są zaawansowane możliwości kierowania przekazu. Projektując działania marketingowe w GDN, możesz ustawić kierowanie reklam pod kątem różnych danych.

Słowa kluczowe

System „śledzi” użytkowników wyszukujących dane słowa kluczowe i dopasowuje treść reklamy.

Kategorie tematyczne

Reklama będzie wyświetlała się w witrynach powiązanych z odpowiednim tematem, np.: dom i ogród, nauka, praca, zakupy, nieruchomości, zwierzęta, sport itp.

Odbiorcy o podobnych zainteresowaniach

Przy tym ustawieniu kampanie wyświetlane są użytkownikom podejmującym w sieci określone działania, np. rezerwującym wycieczki zagraniczne, przeglądającym oferty wynajmu mieszkań czy poszukującym nowego samochodu.

Użytkownicy, którzy dokonali interakcji ze stroną

Takie kierowanie reklam warto zastosować w kampanii remarketingowej; dzięki temu ponownie dotrzesz do użytkowników, którzy szukają określonych produktów, odwiedzili Twoją stronę lub e-sklep, ale nie skorzystali z oferty.

Miejsca docelowe

Komunikaty w sieci reklamowej Google możesz również targetować na określone witryny lub usługi, np. YouTube czy wybrane strony partnerów; kierowanie reklamy na miejsca docelowe daje gwarancję, że informacje o Twojej firmie i jej ofercie pojawią się tam, gdzie najczęściej w Internecie przebywają Twoi odbiorcy.

Dane demograficzne

W wielu kampaniach niezwykle przydatne może okazać się wykorzystanie danych demograficznych, takich jak wiek, płeć czy posiadanie dzieci. Kierowanie demograficzne sprawdza się w przypadku sprzedaży produktów lub usług adresowanych do konkretnych grup, np. młodych mam czy mężczyzn po 40. roku życia.

Jesteś zainteresowany?
Masz więcej pytań?
Zleć kampanię specjalistom i sprawdź efektywność Google Ads 

Skontaktuj się z nami

Koszty kampanii i płatność za reklamę w sieci reklamowej

Płatność za kampanię w sieci reklamowej Google możesz realizować na dwa sposoby: wybierając model CPC lub CPM.

W modelu CPC (cost per click) płacisz za kliknięcia w reklamę przez użytkowników. Jeśli Twoim głównym celem jest pozyskiwanie leadów, kampania rozliczana w systemie CPC będzie optymalnym sposobem budżetowania działań w sieci reklamowej.

Z kolei model CPM (cost per mile) oznacza płatność za 1000 emisji reklamy. Jeśli zdecydujesz się na taką formę rozliczania kampanii, możesz liczyć na to, że system Google zaproponuje dla Twoich treści miejsca docelowe dające wysokie prawdopodobieństwo dotarcia do nowych potencjalnych klientów. Kalkulując budżet, pamiętaj, że koszt tysiąca wyświetleń może być odmienny dla różnych kampanii. Ten model płatności warto wybrać, jeśli Twoim priorytetem jest zwiększenie świadomości marki.

Dla kogo jest sieć reklamowa Google Ads?

Promowanie usługi lub produktu w sieci GDN jest odpowiednią metodą praktycznie dla każdego, kto prowadzi biznes w Internecie, a także w modelu offline. Szeroki wybór formatów reklam oraz zaawansowane możliwości targetowania, jak np. kierowanie demograficzne lub na słowa kluczowe, sprawiają, że działania w sieci reklamowej Google są wymiernym wsparciem na każdym etapie lejka sprzedażowego.

Dlaczego warto prowadzić kampanię w Google Display Network?

Rozbudowany system, jakim jest sieć reklamowa Google Ads, pozwala realizować skuteczne działania marketingowe, pomagając zwiększać świadomość marki wśród użytkowników Internetu oraz docierając do nowych potencjalnych klientów. Pozostałe korzyści z kampanii w GDN to m.in.:

  • zaawansowanie możliwości kierowania reklam,
  • wielokrotnie szybsze efekty niż przypadku pozycjonowania,
  • szeroki zasięg – blisko 2 miliony stron oraz aplikacje do publikowania reklam,
  • możliwość wykorzystania remarketingu,
  • skuteczna forma wsparcia innych działań z zakresu digital marketingu, np. pozycjonowania stron internetowych.

Odbierz bezpłatną wycenę Twojej kampanii

Już dziś przekonaj się, jak wiele możesz zyskać. Współpracuj z Grupą TENSE – certyfikowanym partnerem Google – i rozwijaj swój biznes, docierając do nowych klientów. Zamów darmową wycenę kampanii oraz dedykowaną strategię promocji Twojej marki w sieci i zostaw w tyle swoją konkurencję.