Reklamy na YouTube w Google AdWords

Serwis YouTube to nie tylko jedna z najcz─Ö┼Ťciej odwiedzanych stron internetowych i druga po Google najpopularniejsza wyszukiwarka na ┼Ťwiecie, ale tak┼╝e niezwykle atrakcyjna przestrze┼ä do publikowania sponsorowanych tre┼Ťci. Ju┼╝ dzi┼Ť postaw na kreatywne reklamy wideo i sprawd┼║, jak wiele mo┼╝esz zyska─ç, pozyskuj─ůc potencjalnych klient├│w dzi─Öki kampanii YouTube.

Potrzebujesz wsparcia w reklamach Google Ads? Zle─ç tworzenie kampanii certyfikowanym specjalistom i promuj swoje us┼éugi oraz produkty, kieruj─ůc swoich potencjalnych klient├│w na stron─Ö www lub do sklepu internetowego.

Zaufali nam
logo Warta
logo Sowa
logo Alleco
logo Kubenz
logo Gemini
Politechnika Poznańska

Na czym polega kampania video YouTube?

Kampania video w YouTube daje Ci nieograniczone mo┼╝liwo┼Ťci w zakresie promowania swojej marki poprzez kierowanie do w┼éa┼Ťciwych odbiorc├│w odpowiednio przygotowanych reklam wideo. Sie─ç umo┼╝liwia skorzystanie z kilku format├│w, co u┼éatwia dotarcie do grupy docelowej. Reklamy wideo w YouTube wy┼Ťwietlane s─ů nie tylko na komputerach, ale tak┼╝e na urz─ůdzeniach mobilnych i ekranach telewizor├│w Smart TV.

W Grupie TENSE, w ramach obs┼éugiwanych przez nas kampanii Google Ads, kampanie wideo stanowi─ů jeden z podstawowych rodzaj├│w reklamy. Daj─ů szerokie mo┼╝liwo┼Ťci kierowania reklamy wideo na okre┼Ťlone miejsca docelowe, s┼éowa kluczowe czy sprofilowane grupy u┼╝ytkownik├│w. Google Ads YouTube stanowi skuteczn─ů i coraz ch─Ötniej wybieran─ů metod─Ö na zwi─Ökszanie popularno┼Ťci marki i pozyskiwanie nowych klient├│w.

Czym r├│┼╝ni si─Ö kampania YouTube od kampanii GDN?

W przypadku standardowych kampanii Google Ads w sieci reklamowej podstawowym rodzajem prezentowanych tre┼Ťci s─ů reklamy statyczne: banery czy linki sponsorowane. W serwisie YouTube warto postawi─ç przede wszystkim na anga┼╝uj─ůce u┼╝ytkownik├│w materia┼éy wideo, promuj─ůc zar├│wno kr├│tkie klipy, jak i d┼éu┼╝sze materia┼éy.

Formaty reklamy video YouTube

  • Reklamy Out-Stream ÔÇô format wy┼Ťwietlany na urz─ůdzeniach mobilnych. Reklam─Ö mo┼╝na ogl─ůda─ç w aplikacjach oraz serwisach partnerskich. Pozwala ona zwi─Ökszy─ç zasi─Ög kampanii wideo, promuj─ůc mark─Ö poza YouTubem.
  • Reklamy In-Stream ÔÇô tradycyjny format reklamy wideo, kt├│ra mo┼╝e by─ç emitowana przed filmem, w jego trakcie lub po zako┼äczeniu. Wyr├│┼╝niamy dwa rodzaje klip├│w tego typu: reklamy wideo In-Stream z opcj─ů pomijania oraz niepomijalne.
  • Reklamy Discovery ÔÇô format przeznaczony do prowadzenia kampanii Google Ads wy┼é─ůcznie w YouTube. Reklama TrueView Discovery mo┼╝e pojawi─ç si─Ö m.in. w wynikach wyszukiwania, obok odtwarzanego filmu lub na stronie g┼é├│wnej.
  • Bumpery reklamowe ÔÇô trwajace maksymalnie 6 sekund filmiki, kt├│re mog─ů by─ç prezentowane u┼╝ytkownikom zar├│wno w serwisie YT, jak i na stronach partner├│w Google Ads.
  • Baner Masthead ÔÇô aby skorzysta─ç z tego formatu reklamowego, musisz wykupi─ç miejsce u partnera handlowego Google. Reklama w banerze Masthead wy┼Ťwietlana jest w g├│rnej sekcji strony g┼é├│wnej YouTube. Uruchamia si─Ö automatycznie, bez d┼║wi─Öku na ekranach komputer├│w oraz na telewizorach.

 

 

Dla kogo reklama na YouTube?

Realizuj─ůc kampani─Ö reklamow─ů Google Ads w YouTube, mo┼╝esz osi─ůga─ç rozmaite cele biznesowe: zwi─Öksza─ç sprzeda┼╝, wzmacnia─ç ┼Ťwiadomo┼Ť─ç marki w┼Ťr├│d konsument├│w, budowa─ç popularno┼Ť─ç lub dociera─ç do Twoich potencjalnych klient├│w, stosuj─ůc remarketing. Sprawia to, ┼╝e kampanie wideo YouTube AdWords s─ů odpowiednim narz─Ödziem praktycznie dla ka┼╝dego reklamodawcy.

Bior─ůc pod uwag─Ö globaln─ů popularno┼Ť─ç platformy, atrakcyjne mo┼╝liwo┼Ťci prezentacji reklam wideo, szeroki wyb├│r format├│w oraz wiele opcji targetowania odbiorc├│w, w┼é─ůczenie dzia┼éa┼ä marketingowych na YT do swojej strategii promocyjnej mo┼╝e okaza─ç si─Ö doskona┼éym sposobem na promocj─Ö ca┼éej marki, lub poszczeg├│lnych produkt├│w czy us┼éug.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak przygotowa─ç kampani─Ö video?

  1. Do przygotowania kampanii wideo niezb─Ödne jest konto YouTube, kt├│re warto dodatkowo po┼é─ůczy─ç z kontem Google Ads, je┼Ťli planujesz realizowa─ç r├│wnie┼╝ kreacje poza us┼éug─ů, np. w sieci wyszukiwania lub sieci reklamowej.
  2. Wa┼╝nym etapem tworzenia kampanii jest produkcja spotu reklamowego, kt├│ry powinien by─ç nie tylko atrakcyjny wizualnie, ale tak┼╝e posiada─ç okre┼Ťlon─ů warto┼Ť─ç merytoryczn─ů oraz wezwanie do dzia┼éania.
  3. Kolejnym krokiem jest dodanie materia┼éu do serwisu za po┼Ťrednictwem swojego konta. Studio Tw├│rc├│w pomo┼╝e Ci zoptymalizowa─ç materia┼é oraz doda─ç do niego odpowiednie efekty, takie jak ok┼éadka, atrakcyjny tytu┼é czy opis filmu.
  4. Teraz musisz wybra─ç odpowiedni dla swojej kampanii format reklamy wideo, np. reklama In-Stream, Out-Stream, bumper reklamowy lub baner towarzysz─ůcy.
  5. Ostatnim krokiem jest konfiguracja Twojej kampanii. Ustaw odpowiednie s┼éowa kluczowe, na kt├│re ma wy┼Ťwietla─ç si─Ö reklama, profil demograficzny odbiorcy lub jego zainteresowania.

Jak dobra─ç grup─Ö docelow─ů?

W┼éa┼Ťciwe okre┼Ťlenie kr─Ögu odbiorc├│w pomo┼╝e Ci kierowa─ç reklamy na odpowiednich u┼╝ytkownik├│w. Google Ads YouTube pozwala targetowa─ç kampanie wideo, korzystaj─ůc z wielu zbior├│w danych o u┼╝ytkownikach, takich jak m.in.:

  • grupy demograficzne i szczeg├│┼éowe dane demograficzne ÔÇô pozwalaj─ů okre┼Ťla─ç grup─Ö odbiorc├│w na podstawie wieku, p┼éci, statusu rodzicielskiego czy wsp├│lnych cech,
  • zainteresowania ÔÇô mo┼╝esz kierowa─ç reklamy w zale┼╝no┼Ťci od wyboru temat├│w istotnych dla cz┼éonk├│w Twojej grupy docelowej,
  • zdarzenia z ┼╝ycia ÔÇô promujesz mark─Ö poprzez reklamy video adresowane do odbiorc├│w, kt├│rych ┼é─ůczy wsp├│lne wydarzenie, np. ┼Ťlub, zagraniczne wakacje czy zmiana pracy.
  • odbiorcy na rynku ÔÇô korzystaj─ůc z tego ustawienia, mo┼╝esz dociera─ç do klient├│w o sprecyzowanych preferencjach i potrzebach zakupowych, np. poszukuj─ůcych w witrynach i sklepach internetowych konkretnego produktu lub us┼éugi.

Czym s─ů reklamy niepomijalne?

Kampanie niepomijalne, to format reklamy In-Stream, w kt├│rym u┼╝ytkownik nie mo┼╝e pomin─ů─ç wy┼Ťwietlanej mu tre┼Ťci. Mowa tu o kr├│tkich, trwaj─ůcych maksymalnie 15 sekund filmach, kt├│re mo┼╝na umie┼Ťci─ç przed materia┼éem wideo, w trakcie jego ogl─ůdania lub po zako┼äczeniu. Op┼éata jest za ka┼╝de wy┼Ťwietlenie.┬á┬á

Jak rozliczane s─ů koszty kampanii?

Serwis YouTube oferuje nie tylko rozmaite formaty reklam, ale r├│wnie┼╝ r├│┼╝ne modele p┼éatno┼Ťci. Najpopularniejsze to:

  • CPV ÔÇô p┼éatno┼Ť─ç za wy┼Ťwietlanie reklam wideo w ca┼éo┼Ťci lub minimum 30 sekund, je┼Ťli materia┼é trwa d┼éu┼╝ej,
  • CPM ÔÇô p┼éatno┼Ť─ç za 1000 wy┼Ťwietle┼ä,
  • CPD ÔÇô forma p┼éatno┼Ťci stosowana przy kampaniach Masthead, zwi─ůzana ze wcze┼Ťniejsz─ů rezerwacj─ů miejsca na reklam─Ö.

Jeste┼Ť zainteresowany?
Masz więcej pytań?
Zle─ç kampani─Ö specjalistom┬ái sprawd┼║ efektywno┼Ť─ç┬áGoogle┬áAds.┬á┬á

Skontaktuj si─Ö z nami

Rozwijaj biznes dzi─Öki Google Ads YouTube z Grup─ů TENSE

Wyprzed┼║ konkurencje, pozyskuj nowych klient├│w i buduj popularno┼Ť─ç swojej firmy dzi─Öki kampaniom YouTube Ads z Grup─ů TENSE. Zam├│w darmow─ů wycen─Ö kampanii i skorzystaj z do┼Ťwiadczenia jednej czo┼éowych agencji SEO/SEM w kraju!