Case study - x47.pl

Sklep internetowy oraz salon stacjonarny z szerokim asortymentem sejfów, szaf, kaset oraz mebli metalowych, a także różnego rodzaju zabezpieczeń: zamków, kłódek i blokad. W jego ofercie znajdują się produkty renomowanych producentów polskich i zagranicznych.

Domena
Typ kampanii Google Ads
kampania produktowa / inteligentna kampania produktowa

Cel

wzrost sprzedaży

Efekt
193% większa sprzedaż

Opinia klienta

quote

Z Grupą TENSE współpracuję od wielu lat i to, co w nich cenię najbardziej, to terminowość, zaangażowanie i nastawienie na osiąganie wyników. Moja strona regularnie odnotowuje coraz większą liczbę odwiedzin, co przekłada się pozytywnie na sprzedaż. Współpracę z Grupą TENSE mogę podsumować w trzech słowach: terminowość, zaangażowanie i efekty. Wszystkie działania, jakie są podejmowane wokół mojej strony, zarówno te związane z pozycjonowaniem, jak i z kampaniami Google Ads, powodują, że sprzedaż w sklepie regularnie rośnie.

Maciej Pawłowski

Co zrobiliśmy?

Strategia

Sklep internetowy x47.pl umożliwia użytkownikowi dokonanie wygodnych zakupów online po konkurencyjnych cenach.

Mając to na uwadze, w naszych działaniach skupiliśmy się przede wszystkim na stworzeniu dochodowej kampanii produktowej.

Zakupy Google do skuteczny kanał reklamowy, pozwalający na dotarcie do najbardziej zdecydowanych użytkowników, będących na samym końcu „lejka sprzedażowego”.

Realizacja

Pierwszym krokiem w przypadku wszystkich kampanii Google Shopping, jest stworzenie konta Google Merchant Center oraz przygotowanie wysokiej jakości pliku produktowego. Znajdują się w nim informacje o asortymencie sklepu, opisanych szeregiem atrybutów takich, jak:

  • cena,
  • dostępność,
  • link do zdjęcia,
  • stan produktu.

Kolejny etapem było skonfigurowanie standardowej kampanii produktowej Google Ads. Struktura kampanii oraz jej podział na grupy reklam została stworzona po konsultacji z Klientem oraz odzwierciedlała strukturę wewnętrzną sklepu.

Optymalizacja

Dużą uwagę przyłożyliśmy do kwestii optymalizacji stawek za kliknięcie dla poszczególnych kategorii urządzeń oraz grup odbiorców.

Wraz z pojawieniem się odpowiedniej liczby transakcji (konwersji) i zgromadzeniu wystarczających danych, standardową kampanię produktową mogliśmy przekształcić w Inteligentną Kampanię Produktową Google Ads.

Jest to połączenie kampanii zakupowej i remarketingowej, która wykorzystuje uczenie maszynowe w celu realizacji założonych celów sprzedażowych (maksymalizacja liczby konwersji, kosztu konwersji lub zwrotu ze sprzedaży).

Dzięki temu udało nam się osiągnąć następujące efekty kampanii:

  • współczynnik konwersji e-commerce: +71,89%
  • liczba transakcji: +93,75%
  • przychody: +192,95%