Audyt SEO

Kompleksowa analiza strony internetowej pod kątem widoczności w Google.

Jeśli posiadasz sklep internetowy, stronę usługową, portal lub blog i chcesz:

  • sprawdzić skuteczność prowadzonych działań SEO,
  • dowiedzieć się, dlaczego strona straciła widoczność,
  • poznać zalecenia naszych specjalistów dla Twojego serwisu

skontaktuj się z nami! Przygotujemy audyt SEO, który odpowie na Twoje potrzeby i nurtujące Cię pytania.

Możesz skorzystać także z darmowego audytu SEO.

audyty seo
Audyt SEO - co to jest?

Audyt SEO to skrupulatna analiza Twojej strony internetowej pod kątem spełniania kryteriów stosowanych przez roboty wyszukiwarki Google.

Sprawdzana jest nie tylko poprawność wykonania witryny (kod, struktura, technologia), ale przede wszystkim nasycenie i jakość treści, profil linkowy i widoczność serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe.

Audyt stanowi zatem doskonały wstęp do dalszych działań SEO.

Co wyróżnia nasze audyty SEO?

Analizy oparte są na elementach istotnych z punktu widzenia procesu pozycjonowania i efektywności prowadzonych działań SEO.

Otrzymany od nas raport poza wskazaniem elementów do poprawy, zawierać będzie klarowne wytyczne i rekomendacje, dzięki czemu dużo szybciej i łatwiej wdrożysz sugerowane zmiany pod kątem SEO.

W audytach SEO skupiamy się na najważniejszych dla Ciebie frazach kluczowych (money keywords i mid-tail) – naszym priorytetem jest widoczność Twojej witryny w wynikach organicznych w wyszukiwarce Google.

Raport z analizy strony otrzymasz w przejrzystej formie – zarówno Ty, jak i Twój webmaster czy specjalista IT nie będziecie mieli problemu z jego zrozumieniem i interpretacją zmian optymalizacyjnych.

Możliwość modułowego skonstruowania audytu SEO – dzięki temu otrzymasz analizę dokładnie dopasowaną do swoich potrzeb, złożoną z tych elementów, które Cię interesują.

Ważne

Wiemy, że samo wskazanie elementów strony wymagających poprawy bądź optymalizacji to za mało – dlatego w ramach naszych audytów SEO zawsze otrzymasz konkretne wytyczne i rekomendacje działań. Na podstawie wskazówek i zaleceń można będzie wprowadzić poprawki i modyfikacje w Twojej strategii, aby pozycjonowanie stron było skuteczne!

Bezpłatna wycena

Zalety audytu SEO

Kompleksowość

Pełen pakiet audytu składa się z trzech modułów, w których zbadamy wszystkie czynniki SEO on-site i off-site. Zaczynamy od audytu aspektów technicznych.

W następnym kroku analizie poddajemy profil linków, a na koniec weryfikujemy statystyki Google Search Console i Google Analytics.

Po tak przeprowadzonym audycie otrzymasz nie tylko raport z aktualnego stanu witryny, ale i gotowe rekomendacje. Ty decydujesz, który moduł zostanie poddany analizie SEO.

Indywidualność

Audyt jest przeprowadzany przez Specjalistę SEO, dzięki czemu nasze analizy na tle darmowych rozwiązań wyróżnia indywidualne podejście do każdego serwisu internetowego.

Nasz Specjalista wspiera się narzędziami weryfikującymi całą witrynę, aby na podstawie uzyskanych informacji wyciągnąć wnioski i zaproponować rekomendacje.

Sam raport jest tworzony ręcznie z wykorzystaniem analiz oraz doświadczenia w pozycjonowaniu stron. Masz pewność, że nasz raport nie będzie wynikiem zautomatyzowanego programu operującego na zmiennych, tylko rzetelną interpretacją doświadczonego Specjalisty SEO.

Przejrzystość

Przygotowany audyt SEO ma przejrzystą formę i dokładnie tłumaczy każde zagadnienie. Dzięki temu ani Ty, ani Twój specjalista IT nie będziecie mieli problemów z interpretacją wyników.

Przy zidentyfikowanym problemie wskazujemy rekomendowane działania naprawcze. W raporcie skupiamy się na elementach istotnych z punktu widzenia procesu pozycjonowania i efektywności prowadzenia działań SEO.

Konsultację

Po otrzymaniu raportu masz możliwość konsultacji. Dzięki temu na wszelkie pytania uzyskasz odpowiedź podczas rozmowy ze Specjalistą. Chętnie podzielimy się swoją wiedzą, wyjaśniając, dlaczego konkretne rozwiązania są dla Ciebie optymalne. Po takiej rozmowie będziesz wiedzieć, na co w przyszłości zwracać uwagę podczas modyfikacji swojej strony czy tworzenia nowych podstron w serwisie.

Dedykowana wycena

Audyt SEO to usługa jednorazowa. Nie ma potrzeby wiązania się umowami czy zobowiązaniami. Wycena zostanie przygotowana indywidualnie.

Bierzemy pod uwagę wiele aspektów twojego serwisu, m.in. wielkości witryny, cel oraz zakres wybrany do weryfikacji. Audyt jest oparty na konstrukcji modularnej, na pełną analizę składają się 3 moduły. Możesz wybrać tylko te zagadnienia, które Cię interesują, np. skupić się na profilu linków i analizie ruchu, bądź optymalizacji technicznej.

kiedy warto przeprowadzić audyt seo

Kiedy wykonać audyt SEO?

Nowa strona www

Twoja witryna dopiero powstała i chcesz sprawdzić, które elementy wymagają poprawy lub utrudniają proces pozycjonowania.

Dzięki audytowi SEO uwzględnisz te aspekty, których webmaster nie brał pod uwagę podczas projektowania serwisu.

Migracja strony

Twoja strona, silnik sklepu lub sam szablon uległy zmianie? Skorzystaj z audytu, aby nie stracić wypracowanych wcześniej widoczności i ruchu organicznego do swojej witryny.

Brak efektów SEO

Pozycjonujesz stronę samodzielnie już jakiś czas, ale prowadzone działania nie przynoszą rezultatów w postaci zwiększonej widoczności w wyszukiwarce Google.

Weryfikacja strategii SEO

Masz zastrzeżenia do działań podejmowanych w ramach usługi pozycjonowania. Nasz audyt będzie alternatywnym spojrzeniem i weryfikacją, czy strategia SEO przynosi zamierzone efekty.

Nie będziemy oceniać pracy freelancera bądź agencji, ale wskażemy elementy warte rozwoju i poprawy.

Odświeżenie strony

Nie śledzisz bieżących trendów SEO i nie współpracujesz z agencją czy freelancerem, ale raz na jakiś czas chcesz odświeżyć optymalizację swojej strony www.

Przeprowadzenie audytu i wdrożenie rekomendacji pozwoli Ci utrzymać widoczność i ruch organiczny pomimo zmian algorytmów.

Przed kampanią SEO

Twoja strona nigdy nie była pozycjonowana i chcesz sprawdzić, czy warto się tym zająć profesjonalnie w przyszłości. Audyt SEO to badanie, które wskaże Ci możliwe kierunki rozwoju serwisu i cele, jakie możesz osiągnąć dzięki niemu.

Przygotowanie audytu SEO powierzyliśmy Grupie TENSE, która świetnie wywiązała się z zadania.

Po zakończonej weryfikacji linków przychodzących do serwisu homebook.pl otrzymaliśmy od Specjalisty ds. SEO szczegółowe podsumowanie tego, jak m.in. wygląda profil linkowy – w ujęciu ilościowym i jakościowym, które źródła są warte uwagi, jakie adresy są najchętniej linkowe przez użytkowników oraz jakie typy linków prowadzą do serwisu.

Sandra Kotarska

Ile kosztuje audyt SEO?

Cena audytu SEO Twojej strony www uzależniona jest od kilku czynników. Najpierw musisz zdecydować, które części analizy SEO są dla Ciebie istotne. Następnie, sprawdzamy wielkość Twojej strony internetowej lub sklepu i technologię, w jakiej została wykonana.

Na tej podstawie nasz Doradca oszacuje czas potrzebny na sporządzenie audytu oraz przedstawi Ci szczegółowy cennik.

Koszt audytu SEO waha się od 2 000 do 10 000 zł.

Jak wygląda audyt SEO?

Do każdego audytu SEO otrzymasz przykłady, wyjaśnienie lub załączniki – będziesz mieć pewność, że nasze wytyczne poparte są konkretnymi przesłankami.

Raport to przejrzysty spersonalizowany dokument. Jest skonstruowany tak, aby nikt, kto pracuje nad rozwojem strony internetowej, nie miał problemu z jego oceną i interpretacją oraz realizacją zawartych w nim wytycznych.

Zdajemy sobie sprawę z różnorodności potrzeb poszczególnych stron internetowych, dlatego nasz audyt podzieliliśmy na 3 odrębne części. Podczas pierwszej rozmowy zaproponujemy Ci właściwe dla Twojego serwisu moduły, na których najlepiej się skupić. Każdy z modułów zostanie wyceniony indywidualnie, opierając się na konstrukcji Twojego serwisu.

Dzięki konstrukcji modularnej możemy skupić się wybranej części on-page bądź off-page.

Wybierz interesujące Cię części i otrzymaj dokładnie to, czego potrzebujesz:

3 moduły audytu SEO

Analiza On-Site SEO

W ramach tej części audytu strony analizowany jest szereg parametrów typowo technicznych – m.in. przekierowania, błędy krytyczne dotyczące indeksacji, nagłówki, meta-tagi, treści w obrębie strony głównej i podstron, mikrodane, shallow content, nawigacja w obrębie serwisu, obsługa na urządzeniach mobilnych itp.

2.3 Nadmiarowe nagłówki h1

Na części podstron znajduje się więcej niż jeden nagłówek h1. Nadmiarowe nagłówki h1 należy zmienić na nagłówki niższego rzędu np. h2, h3 … h6 lub inne elementy blokowe. W przypadku, gdy nadmiarowy nagłowek h1 jest pusty (np. ma postać <h1 style=”text-align:justify”> </h1>, <h1 style=”text-align:center”> </h1>) można go usunąć z kodu.

Szczegółowe zagadnienia modułu 1:

  1. Przekierowania (m.in. www/non-www, http/https, stron bliźniaczych, wildcard, trailing slash).
  2. Duplikaty wewnętrzne (np. treści, sortowania, różne formy adresów URL np. przyjazne i nieprzyjazne).
  3. Sekcja HEAD (unikalne title, description, optymalizacja pod frazy).
  4. Optymalizacja nagłówków H1, H2 itd. (struktura, frazy).
  5. Robots.txt (odblokowanie zasobów, zablokowanie małowartościowych elementów strony, dodanie sitemapy).
Analiza link buildingu oraz widoczność strony

Jeśli dodatkowo interesuje Cię profil linkowy Twojej domeny, to w tym module Specjalista oceni liczbę linków i rozkład anchorów, sprawdzi źródła linkowania, wskaże potencjalnie problematyczne linki, zbada widoczność strony pośród wyników wyszukiwania Google (SERP) i punkty zwrotne w historii domeny.

odsyłające domeny - audyt linków

Szczegółowe zagadnienia modułu 2:

  1. Liczba linków i rozkład anchorów.
  2. Źródła linkowania.
  3. Potencjalnie problematyczne linki.
  4. Frazy w TOP10 i TOP50 + wzrost ruchu.
  5. Historia linkowania i ewentualne punkty zwrotne.
  6. Frazy, na które strona ma dużo wyświetleń, ale mało kliknięć (niezbędny dostęp do GSC).
  7. Analiza Broken Links.
Statystyki w Google Analytics (GA) oraz Google Search Console (GSC)

Dopełnieniem części II audytu SEO może być analiza i odpowiednia interpretacja danych w narzędziach Google – m.in. widocznych komunikatów, błędów, poprawności mapy witryny, czy błędów indeksacji. Zaprezentujemy kluczowe statystyki w Google Analytics i przedstawimy, jak wygląda ruch użytkowników na Twojej stronie.

zmiana widoczności - analiza serwisu

Szczegółowe zagadnienia modułu 3:

  1. Analiza komunikatów i błędów w GSC.
  2. Mapa witryny XML (sitemap.xml).
  3. Analiza błędów 404 w GSC.
  4. Poprawność zainstalowania kodu śledzącego GA (np. osadzenie w kodzie, obecność na wszystkich podstronach, w wersji mobilnej).
  5. Statystyki ruchu ze względu na źródła pochodzenia.
  6. Współczynnik odrzuceń.
  7. Średni czas przebywania na stronie.
  8. Podstrony generujące najwięcej ruchu organicznego.
  9. Bezpieczeństwo i ręczne działania.

Więcej informacji o technicznych elementach audytu SEO znajdziesz na naszym blogu:
10 kluczowych porad jak wykonać audyt SEO – poznaj tajemnice pozycjonowania