Piętnaście lat temu, mniej więcej wtedy, gdy Polacy po raz pierwszy zetknęli się z serialem telewizyjnym „M jak Miłość” i po raz drugi wybrali Aleksandra Kwaśniewskiego na prezydenta, za oceanem uruchomiony został system, który zrewolucjonizować miał nie tylko świat reklamy internetowej, ale świat reklamy w ogóle. Mowa oczywiście o systemie AdWords. Dla przypomnienia, wyszukiwarka Google wyglądała wówczas tak:
W dwutysięcznym telefony komórkowe dopiero od niedawna mieściły się w kieszeni, a Facebook miał powstać dopiero za kilka lat… Również AdWords – jego możliwości i popularność – trudno porównywać z tym, czym stał się przez kolejne półtorej dekady.
Google potrafiło (i nadal potrafi) nie tylko dostosowywać się do zmiennych zachowań użytkowników, ale również kształtować je i przewidywać. Coraz większy zasięg i precyzja kierowania reklam umożliwiły wielu firmom rozwój, wznosząc tym samym internetowy biznes na zupełnie nowy poziom. To właśnie dlatego liczba reklamodawców korzystających z AdWords wzrosła w tym czasie z około trzystu pięćdziesięciu do ponad miliona!
Z okazji okrągłych urodzin Google udostępniło grafikę opisującą w kilku słowach historię tej ikony marketingu internetowego:
Źródło: Blog Google AdWords