18 maja salony fryzjerskie i barber shopy znowu będą otwarte dla klientów. Większość z nich zawiesiła działalność już w marcu, czyli jeszcze przed oficjalnym wprowadzeniem restrykcji. Przez to zysków praktycznie nie ma, a zadłużenie tylko rośnie. Krajowy Rejestr Długów mówi nawet o zaległościach rzędu 38 milionów złotych. Prognozy ekspertów przewidują, że ryzyko bankructwa dotyczy aż 90% podmiotów z branży. Poznaj nasze rekomendacje, aby przyciągnąć do salonu więcej klientów i odbudować swoją pozycję na rynku.
Znasz się na swoim fachu? Masz dobrą opinię, a Twój kalendarz prawie pęka w szwach? Jeśli tak, to prawdopodobnie prowadzenie firmowych profili w social mediach nie było dla Ciebie priorytetem. Do tej pory „poczta pantoflowa” działała przecież bez zarzutu, prawda? Obecna sytuacja nieoczekiwanie zmieniła biznesowe realia. W tej chwili nie możesz sobie pozwolić na całkowitą utratę kontaktu z klientami. Co więcej – jeśli podczas „izolacji” ich uwagę skutecznie przyciągała konkurencja, mogą już nie skorzystać z Twoich usług. Dlatego Facebook oraz Instagram są teraz narzędziami, z którymi nie powinieneś się rozstawać!
Zadzwoń do swoich ulubionych klientów. Daj w ten sposób do zrozumienia, że zależy Ci na stałym kontakcie. Zachęć ich do śledzenia swoich profili w social mediach. Poinformuj, jakich publikacji mogą się tam spodziewać. Dzięki temu zyskasz kilku aktywnych obserwatorów swojej internetowej działalności, co w tym trudnym czasie jest bardzo ważne.
Jeśli zastanawiasz się, jakie treści obecnie udostępniać w mediach społecznościowych, to odpowiedź jest prosta! Takie, które będą wzmacniać i budować Twój ekspercki wizerunek. Atrakcyjnie wizualnie posty, relacje i Stories, a zwłaszcza transmisje na żywo.
Format Q&A – Questions and Answers, czyli Pytań i Odpowiedzi, cieszy się dużym powodzeniem. Wykorzystaj to! Opublikuj post zapowiadający taką sesję i zachęć do zadawania pytań, na które odpowiesz w formie wideo. Dla odważnych i tych, którzy nie boją się wystąpień na żywo, Facebook przygotował inną opcję. W tym celu:
Do takich transmisji nie potrzebujesz profesjonalnego zaplecza technicznego. Dobre, domowe oświetlenie oraz kamera smartfona nagrywająca w jakości 720p (obecnie już standard) w zupełności wystarczą.
Być może nie wszyscy klienci będą chcieli już teraz skorzystać z Twoich usług i będą woleć poczekać jeszcze z umówieniem wizyty. Pomyśl o wprowadzeniu do oferty płatnych konsultacji online. Indywidualne, wirtualne spotkania, będą świetnym rozwiązaniem dla wielu klientów. Panie i Panowie, którym zależy na pięknych włosach, chętnie wysłuchają Twoich sugestii. Jeśli spełnisz ich oczekiwania, z pewnością polecą Twoje usługi swoim bliskim!
Źródło: sobocinska.com.pl/konsultacje
W swoich archiwach masz fotografie, które mogą posłużyć do tworzenia postów pokazujących porównania przed i po wykonaniu usługi? Jeśli właściciel lub właścicielka cięcia wyrazi zgodę na publikację – śmiało!
Różnica pomiędzy tym, jak było, a tym, co udało się zdziałać, zazwyczaj jest widoczna na pierwszy rzut oka. Tego rodzaju treści po prostu skutecznie przyciągają uwagę. Dlatego pokazuj swoje umiejętności i daj poczuć obserwującym, że wierzysz w szybki powrót do normy!
Teraz jest idealny moment na to, aby opuścić grono czytelników i zasilić krąg autorów. Na blogu znajdującym się na stronie internetowej salonu publikuj wpisy łączące fachową wiedzę i nabyte doświadczenie.
Jakie publikacje są szczególnie cenione? Wszelkie wpisy poradnikowe, w tym m.in.:
Więcej inspiracji do prowadzenia firmowego bloga znajdziesz w tekście Macieja.
Pozostań w stałym kontakcie z osobami, które chętnie korzystają z Twoich usług. Poinformuj klientów, że otwierasz salon, zaproponuj nowe terminy dla osób, którym przepadła wizyta. Jednocześnie zachęcaj stałych klientów do odpowiedzialnej postawy w kontekście przestrzegania ograniczeń. Pamiętaj także o prowadzeniu i aktualizacji wizytówki w Google Moja Firma. Dbaj o pojawiające się tam opinie – wspomogą pozycjonowanie strony www.
Prowadzisz salon fryzjerski?